Na 8 jaar Octavia... een VW Tiguan besteld... sorry!

En bevalt deze. Iedereen zegt tiquan is achter veel kleiner dan octavia. Echter de karoq is veel kleiner tiquan niet hoewel als je afmetingen naast elkaar zet. Maakt het niks
 

Bakkertje

Forumguru
Volgens autoweek (links Octavia combi, midden Tiguan, rechts Tiguan Allspace:
upload_2019-3-21_7-19-45.png

Kofferbak (ook weer Octavia, Tiguan, Tiguan Allspace:
upload_2019-3-21_7-21-4.png
 

dvdlely

Forumguru
Kijk, dit is achterin.

@superbmisschienzogeknogni en ja, het rijd echt voortreffelijk. Ligt als een blok op de weg en erg comfortabel voor vele snelweg KM'ers. Ook de technische snufjes zijn top.
 

Bijlagen

  • 15531524273671518673599447732134.jpg
    15531524273671518673599447732134.jpg
    946,2 KB · Weergaven: 77
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Mijn ouders hebben de huidige tiguan, mijn schoonouders de vorige generatie. Qua koffer is de tiguan er serieus op vooruitgegaan maar tov de octavia en zeker de Superb (hebben beide gehad) is de koffer nog altijd kleiner en onhandiger voor grotere spullen (kinderwagen en dergelijke).
Qua rijeigenschappen is de huidige generatie er ook stukken op vooruit gegaan. De tiguan van mijn ouders rijdt zo zalig (1.4 dsg), die van mijn schoonouders, tja, je voelt dat het een generatie terug is. Ook gevoel van luxe. Ligt veel hoger bij de nieuwe.
 

dvdlely

Forumguru
Mijn ouders hebben de huidige tiguan, mijn schoonouders de vorige generatie. Qua koffer is de tiguan er serieus op vooruitgegaan maar tov de octavia en zeker de Superb (hebben beide gehad) is de koffer nog altijd kleiner en onhandiger voor grotere spullen (kinderwagen en dergelijke).
Qua rijeigenschappen is de huidige generatie er ook stukken op vooruit gegaan. De tiguan van mijn ouders rijdt zo zalig (1.4 dsg), die van mijn schoonouders, tja, je voelt dat het een generatie terug is. Ook gevoel van luxe. Ligt veel hoger bij de nieuwe.

De achterbank kan je ook nog eens verschuiven he. Maargoed. Je kan een SUV ook niet tegenover een combi zetten. Het is allemaal hoger ipv langer. Tevens rijd ik de nieuwe generatie 1.5TSI met een DSG7. Wat weer een mooi stuk nieuwe techniek is. De motor klinkt zelfs mooi. Niet zo licht als voorheen
 

s-line

Forumguru
De Skoda rijders hier blijven toch maar zoeken naar excuses, om maar niet toe te willen geven dat de tiguan zoveel mooier is en beter in elkaar zit en zeker beter rijdt. Dus vallen ze maar weer terug op de ruimte van de kofferbak en op de achterbank...:jaja:
Ik vind het een schitterende auto kan geen Skoda aan tippen!
 

leon-cupra

Forumguru
@s-line , ik ben geen skoda rijder meer :tongue:
De tiguan R-line zoals @dvdlely mogen ze bij mij ook op de oprit zetten. "Sportief" en luxueus. Zou hem ook net hetzelfde samenstellen, maar om privé zoiets te kopen? Nee, dan koop ik nog wel iets anders. Iets dat toch meer value for money is.
 

Bakkertje

Forumguru
@s-line die discussie moet je hier niet starten ;)
Ik ben het overigens helemaal met je eens en heb eens een discussie hier gevoerd over een Passat vs de S3 ... Naar mijn mening is een VW toch net iets mooier afgewerkt en zijn er toch wat details die het best een andere auto maken. (dingen als stuurwiel bediening, versnellingspoken waar het geplakte chroom niet vanaf valt maar echt aluminium, etc..)
Qua uitrusting ontlopen de VW's en Skoda's elkaar ook niet veel.

Het enige echte "gemis" is het ontbreken van elektrische stoelverstelling met geheugen, dat is op een VW niet (of heeeel duur) te krijgen..

Neemt niet weg dat Skoda ook prima auto's maakt en dat er een heel gezellig forum aan het merk verbonden is :cheers:
 

s-line

Forumguru
Daar heb je gelijk in, het is in ieder geval een levendig forum. Hoewel ik het een jaar of 5/6 geleden wat leuker vond
 
dank voor al je tips, wat ik wel echt top vind, dit forum . Echt geweldig , vaak laatste info. Voor vw nog niet zo site gevonden. Maar ja om daarvoor bij Skoda te blijven...
 

CDK

Forumguru
De Skoda rijders hier blijven toch maar zoeken naar excuses, om maar niet toe te willen geven dat de tiguan zoveel mooier is en beter in elkaar zit en zeker beter rijdt. Dus vallen ze maar weer terug op de ruimte van de kofferbak en op de achterbank...:jaja:
Ik vind het een schitterende auto kan geen Skoda aan tippen!

Het is dat hij voor mij te klein is, maar een Tiguan R Line vind ik zeker mooier dan een basic Kodiaq, daar heb je zeker een punt. Een Sportline of RS daarentegen komen wel aardig in de buurt :jaja:
De Allspace vind ik lelijk vanaf de zijkant door de gebogen lijn bij de achterste zijruit, net als bij de Ateca bah bah ;)
Of hij ook beter in elkaar zit weet ik niet, lekkerder rijden doet hij niet. Heb nog voordat er een Kodiaq in de showroom stond proefgereden met een Tiguan, maar vond dat zeker niet beter rijden.
Lang verhaal kort: @dvdlely heeft een prachtige wagen op de oprit staan :thumbsup:
 

M@cer

Lid
De Skoda rijders hier blijven toch maar zoeken naar excuses, om maar niet toe te willen geven dat de tiguan zoveel mooier is

Lijkt me een mening... De Tiguan in R-Line is inderdaad erg mooi, maar de van de standaard Tiguan in een lekkere saaie grijze kleur worden volgens mij ook niet zoveel mensen opgewonden..

Ik had bij de Tiguan wel het gevoel dat je in een vrachtwagen zat op het moment dat je achter het stuur plaats nam, kan een voordeel hebben, maar mij sprak het niet echt aan. Verder vond ik het prijsverschil met de Skoda van bijna 3000 euro, waarbij ik het dan ook nog met 130pk in een 200 kg zwaardere auto zou moeten doen, erg veel.

Ik ben erg tevreden met mijn huidige Golf, maar ruil hem straks met een glimlach om voor de Karoq.
 
Bovenaan Onderaan