Na 8 jaar Octavia... een VW Tiguan besteld... sorry!

Adibo

Actief lid
Ik zat ook te twijfelen maar heb op dezelfde dag Tiguan R-line met 19inch gereden en Karoq met 19inch. Keuze was snel gemaakt, Karoq. Als ik voor de looks zou gaan dan was het zeker Tiguan R-line met 19inch!
 

dvdlely

Forumguru
Ik zat ook te twijfelen maar heb op dezelfde dag Tiguan R-line met 19inch gereden en Karoq met 19inch. Keuze was snel gemaakt, Karoq. Als ik voor de looks zou gaan dan was het zeker Tiguan R-line met 19inch!

Wat maakte het verschil dat je voor de Karoq koos?
 

dvdlely

Forumguru
@dvdlely , comfort. Daarom heb ik beide op dezelfde dag proefgereden. Verschil was echt te merken.

Grappig, ik heb proefgereden in de 20inch uitvoering en vond dat al hemels qua comfort. Misschien komt dat omdat mijn huidige auto nu zo laag bij de grond ligt en hij ook nog eens 30mm verlaagd is. Dus het verschil van dit naar een SUV was sowieso al heel groot. Ik heb puur voor de Tiguan gekozen voor de waanzinnig sportieve uitstraling, kwaliteit en compleetheid qua opties.
 

Adibo

Actief lid
Ik rijd nu in bmw330e mSport, dus ook verlaagd maar daar merk je bijna niets van de verlaging. Ik vond dus Tiguan tov bmw ook stugger en Karoq juist comfortabeler. Maar als ik voor de looks zou gaan was het geen twijfel :jaja: Mooie bak heb je uitgekozen.
 

dvdlely

Forumguru
Helaas vandaag te horen gekregen dat ik waarschijnlijk al 4 tot 6 weken vertraging heb... dus in het ergste geval pas eind december in NL...
 
ok dan zal ik ook maar alvast gaan bestellen.
Moet zeggen dat de nieuw sportline karoq wel veel te bieden heeft, alleen de wegligging misschien wat minder, ne uitstraling van de tiquan niet iets beter, en misschien in de lease is vw gunstiger ondanks dat deze duurder is
 

dvdlely

Forumguru
ok dan zal ik ook maar alvast gaan bestellen.
Moet zeggen dat de nieuw sportline karoq wel veel te bieden heeft, alleen de wegligging misschien wat minder, ne uitstraling van de tiquan niet iets beter, en misschien in de lease is vw gunstiger ondanks dat deze duurder is
Ja, dat zal ik zeker gaan doen! Hoe dan ook is het een prachtige auto. Voor nu moet ik geduld blijven hebben

Overigens geldt het alleen voor de 1.5tsi meen ik
 
Laatst bewerkt:

Fmoon

Forumguru
Ik ben in onderhandeling over een 2.0 TSI met 230pk. De levering zou aardig vlot ervan moeten zijn begreep ik, maar zal dit nog eens extra gaan vragen vandaag voor de krabbel gedaan word.
 

dvdlely

Forumguru
Ik ben in onderhandeling over een 2.0 TSI met 230pk. De levering zou aardig vlot ervan moeten zijn begreep ik, maar zal dit nog eens extra gaan vragen vandaag voor de krabbel gedaan word.
Denk dat die geen probleem heeft! Fijne keus hoor die motor!

Mijn auto was al 14K duurder dan m'n vorige. Dus daar zat niet echt rek meer in. Heb tussendoor nog wel gekeken naar de Volvo V60 T5 250PK R Design. Maar mijn voorkeur gaat toch wel uit naar een SUV



Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:

Wittekiel

Nieuw lid
Met pijn in het hart heb ik na 2 generaties Octavia een VW Tiguan Highline Business R besteld. We wilde graag een SUV hebben (ook voor een toekomstige caravan) en sinds 2 jaar ben ik helemaal verzot op de looks van de Tiguan R. Sindsdien heeft ook de Karoq, Kodiaq en Ateca mij niet kunnen doen overhalen... sorry! Zoals het er nu naar uitziet wordt ie medio November geleverd.

Het wordt een Tiguan Highline Business R met een DSG.
O.a.: Advance pakket (spiegelpakket, winterpakket, Panorama Dak), LED Plus, Blind Spot assist, Elektrische Trekhaak. Etc..

Mijn vorige Octavia, 4 jaar gereden
268813_546407935397321_1127387498_n.jpg


Mijn huidige Octavia!


Mijn toekomstige auto!
New%2520Tiguan_001.jpg


New%2520Tiguan_002.jpg


volkswagen-tiguan-2-0tdi-150pk-dsg7-r-line-in-ex-led-navi-camera-pdc-19-sebring.jpg



Ik kan in ieder geval niet wachten!

Recent weekend (26/01/2019) hebben we de bestelbon ondertekend voor een Tiguan Allspace Platinum R-line int/ext TSI 2.0 4Motion DSG 190pk pyrit zilver modeljaar 2019.
Leveringstermijn met de nodige dekkingen (incl de overnameprijs van onze huidige wagen) is uiterlijk 31/10/2019.
Een week voordien was de uiterlijke leveringstermijn 31/08/2019 met de nodige dekkingen.
Met alle plezier nemen wij 31/10/2019 in acht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

leon-cupra

Forumguru
Zijn belachelijke lange levertermijnen. Zelf zou ik er niet zolang op willen wachten. Zou uberhaupt ook niet meer nieuw kopen. Eentje met de kop af. Money in the pocket en onmiddellijk rijden.
Lease is uiteraard ander verhaal maar hier hebben we nog 1 privé wagen.
 

Wittekiel

Nieuw lid
Leasing is idd een ander verhaal evenzeer ook de 0 procent (ballonkrediet)-story. Ik doe niet mee met geen enkel van deze 2 als een particulier zijnde. “Money in the pocket” kan op een heel andere manier imo.
 
Laatst bewerkt:

Wittekiel

Nieuw lid
Grappig, ik heb proefgereden in de 20inch uitvoering en vond dat al hemels qua comfort. Misschien komt dat omdat mijn huidige auto nu zo laag bij de grond ligt en hij ook nog eens 30mm verlaagd is. Dus het verschil van dit naar een SUV was sowieso al heel groot. Ik heb puur voor de Tiguan gekozen voor de waanzinnig sportieve uitstraling, kwaliteit en compleetheid qua opties.

Vergeet “op wolken” niet. :jaja:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan