Weer terug bij Skoda met een Octavia Combi Elegance

Wanderer200

Senior Member
In 2014 heb ik een 2009 O2 gehad, een 1.4Tsi DSG in Elegance Businessline uitvoering. Die auto heb ik maar 5 maand van kunnen genieten want deze is totall loss gereden onderweg naar ons vakantie adres in Frankrijk.

Toen een 2011 Passat sedan met 1.6tdi gekocht en daar de afgelopen 4,5 jaar in gereden. Fijne auto, mooi interieur, rijd zeer lekker echter was ik niet zo enthousiast over de 1.6tdi.

We wouden graag weer een station en ook wat meer vermogen ivm het trekken van de vouwwagen. Eerst uitgekomen bij de Leon ST, mooi exterieur maar niet zo'n mooi interieur en een krappe auto. Toen een Golf Variant Highline bekeken, veel mooier interieur dan de Leon maar ook die vond ik krap aanvoelen en dan met name voorin en op de achterbank.

Toen doorgereden naar een Skoda Octavia Combi in Elegance Businessline uitvoering. Lekker ruim van binnen en ik moet zeggen dat de afwerking er sinds de O2 flink op vooruit is gegaan! Auto dus gekocht!

Voor zover ik weet heeft de auto de volgende extra's ten opzichte van de Elegance Bnl uitvoering:
-Panorama dak.
-Dynamic Pack.
-Electrische kofferbakklep.
-Lane assist en verkeersborden herkenning.
-Parkeer assistent.
-Trekhaak (laten monteren bij aanschaf).

Het betreft een 2.0Tdi van medio 2014 met 115.000 km.

Na 2,5 lange week wachten konden we de auto vandaag ophalen:

full.jpg

full.jpg

full.jpg

Nog even naast de Passat:
full.jpg


Ik ga me eerst met de navi update bezig houden ik heb kaart versie 169 en dat schijnt de 1 na laatste versie te zijn. De laatste versie is 175 en die schijnt ook al te downloaden zijn.

Daarna maar eens kijken welke vagcom aanpassingen leuk/nuttig zijn.
 
Laatst bewerkt:

React

Actief lid
Proficiat met de aankoop! Mijn historie is vergelijkbaar; ooit ook 5-6 maanden met een 2007 O2 1.6 voorloop auto gereden en na andere auto's nu definitief een O3.
 

CharlesTucker

Forumguru
Mooie wagen, gefeliciteerd ermee, en veel veilige kilometers toegewenst. Wat betreft de afwerking, ik moet zeggen dat ik die bij de O3 en de O2 toch redelijk vergelijkbaar vind eigenlijk, het is allemaal prima in orde maar dat dat vond ik bij de O2 ook al (ik had een FL, misschien maakt dat nog uit). Je lijkt nogal wat waarde te hechten aan de ruimte, dan heb je de juiste keuze gemaakt, op papier prima en in het echt ook. Als die twee meiden op de foto wat groter worden blijft het allemaal wel passen, weet ik uit ervaring ;).
 

CDK

Forumguru
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst en veel plezierige en veilige ritten toegewenst!
 

Wanderer200

Senior Member
Mooie wagen, gefeliciteerd ermee, en veel veilige kilometers toegewenst. Wat betreft de afwerking, ik moet zeggen dat ik die bij de O3 en de O2 toch redelijk vergelijkbaar vind eigenlijk, het is allemaal prima in orde maar dat dat vond ik bij de O2 ook al (ik had een FL, misschien maakt dat nog uit). Je lijkt nogal wat waarde te hechten aan de ruimte, dan heb je de juiste keuze gemaakt, op papier prima en in het echt ook. Als die twee meiden op de foto wat groter worden blijft het allemaal wel passen, weet ik uit ervaring ;).
Ik had toen het idee dat het dashboard van de O2 wel wat plastic en hard was, maar ik kwam toen uit een Audi A3 dus misschien was gewoon een groot contrast.

Het O3 interieur verschilt qua kwaliteit weinig van dat van de Passat op wat details na.

Qua ruimte heb ik het gevoel dat de O3 zelfs ruimer is op de achterbank dan de Passat kofferbak is ook veel praktischer dan een sedan.

Zelf ben ik vrij lang en breed en bij de Golf zat ik bijna tegen het dak.
 

CharlesTucker

Forumguru
De kofferbak is ook praktischer als die van een Passat Combi vind ik. Achterbank weet ik niet, daar zit ik nooit, maar ik hoor geen klachten van de dames die daar wel zitten, hoewel zij wel het idee hadden dat de Passat in dat opzicht beter/ruimer was ( ze zijn overigens 13 en 17 jaar oud). Nog een klein tipje, even je handtekening aanpassen :)
 

Jessedew

Senior Member
Proficiat! Heerlijk hoor een mooi aangeklede versie! 18 Inch wielen denk ik? Die (enigzins bederfelijke) sierlijsten, geven hem een luxe uitstraling.

Hier en daar wat gelezen over probleempjes met het schuifdak. Ikzelf had hiervoor een A3 met schuifdak en lekkage aan gehad, daarom bij mijn Skoda bewust gekozen voor een exemplaar zonder schuifdak. Vond het rijden met het schuifdak open veel herrie geven en alleen een glazen plaat had gelet op de kosten die ik er aan had, weinig voordelen vond ik.
Uiteraard hoop dat je geen problemen krijgt met het panoramadak!

Veel plezier met de auto!
 

Wanderer200

Senior Member
Gisteravond een usb stick met de laatste kaart update gemaakt, en de update gestart. Is inmiddels afgerond:

full.jpg


Ik snap de Park pilot nog niet. Ik heb het 2x geprobeerd met haaks parkeren op de rijbaan: ik activeer de juiste modus, in de display verschijnt een groene pijl om vooruit te rijden. Als er dan plaats is verschijnt er een open vak met een pijl naar rechts, wat moet ik dan doen?

Het instructie boekje is hier ook niet echt duidelijk in.
 

Jessedew

Senior Member
Gisteravond een usb stick met de laatste kaart update gemaakt, en de update gestart. Is inmiddels afgerond:

full.jpg


Ik snap de Park pilot nog niet. Ik heb het 2x geprobeerd met haaks parkeren op de rijbaan: ik activeer de juiste modus, in de display verschijnt een groene pijl om vooruit te rijden. Als er dan plaats is verschijnt er een open vak met een pijl naar rechts, wat moet ik dan doen?

Het instructie boekje is hier ook niet echt duidelijk in.

Bedoel je file parkeren? Je moet dan met ingeschakelde pilot langzaam vooruit of juist achteruit rijden, net waar er plek is je hoeft dan niet te sturen, maar moet dus wel zelf gas geven en remmen. De auto stuurt dus alleen zelf het vak in.
 

Wanderer200

Senior Member
Nee, haaks op de rijbaan, fileparkeren hoef ik eigenlijk nooit te doen.

Er komt wel een pijl naar rechts, maar verder geen akoestisch signaal. Moet ik de auto in de R zetten zodra de pijl naar rechts komt?
 

Wanderer200

Senior Member
Mooie wagen!
Haaks parkeren zal je nog een keer de knop in moeten drukken.
Heb ik, ik druk 2x, is ook in de display te zien. De pijl wijst ook in een vak haaks op de auto, echter weet ik niet wat ik dan moet doen.

Edit, vanavond nog eens geprobeerd en het is gelukt. Zodra de pijl verschijnt moet je de auto stoppen en in de R zetten.
 
Laatst bewerkt:

s-line

Forumguru
Hele dikke Audi heb je daar hoor!
Maar de Oer quatro naast je is ook een leuk hebbe dingetje! En de blauwe avant ook wel trouwens! Vele malen mooier als welke Skoda dan ook!;):D
 

Wanderer200

Senior Member
Die rode is zelfs een Sportquattro, eigendom van Bourguignon (dealer Leeuwarden), straatwaarde van dat ding is een half miljoen euro

Die blauwe is een S6 plus en is van mijn broertje, hij heeft ook nog 2 Urquattro's.en 2 coupe Quatto's. Het zit dus in de familie die oude Audi rommel. Moderne Audi's heb ik overigens veel minder mee.

Ontopic: ben wat gaan sneupen naar leuke vagcom aanpassing, dit is mijn lijstje tot dusver:

-Activatie grootlicht assistent.
-CH / LH naar de mistlampen.
-sluiten van ramen / dakraam bij regen.

Iemand nog aanvullingen?
 
Bovenaan Onderaan