Weer terug bij Skoda met een Octavia Combi Elegance

ertromp

Forumguru
Om nu maar met het juiste antwoord te komen: dat zijn de unit voor de standaard steeklampjes dus geen led
Voor led moet je dit nummer hebben 3AF943021A
Wellicht nog coderen in VCDS om foutmeldingen op de canbus te voorkomen
 

Wanderer200

Senior Member
Bedankt @ertromp! Ik ga even op zoek naar de juiste. Ik heb het idee dat superskoda dat artikel niet kent.

Nee dan zitten de oogjes er niet.
Knopje heb ik ook niet maar je kan in of uitschakelen in je Amundsen/Columbus.

Ik heb van middag even zitten sneupen maar kan het niet vinden in de columbus. Ik neem aan ergens onder auto en dan instellingen?
 

Danno

Lid
Vandaag de kofferbak leds van aliexpress binnen gekregen, zelfs bij daglicht al een wereld van verschil.

full.jpg
Heb je toevallig nog de link van de leds?
Netjes zo

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk
 

Wanderer200

Senior Member
Wat zijn jullie ervaringen met de regensensor op de O3? Die van mij is overgevoelig hij wist terwijl het droog is.

Voorraam is niet vuil, ook na het autowassen is hij overactief. Ik heb hem op de mist gevoelige stand staan, maar ik moet hem uit zetten om te voorkomen dat hij niet af en toe gaat wissen.

Die van onze Passat stond eigenlijk altijd op de automatiache stand en ging maar heel zelden ongewenst wissen, wat dan waarachijnlijk veroorzaakt werd door een insect oid.
 

Canon-Eye

Forumguru
Twee auto's geleden reed ik een O2c met wisautomatiek en die beviel me toen al niet: wissen als het niet nodig was, langer wachten met wissen terwijl ik zelf al een tijdje de neiging had om een slagje te laten maken.
De huidige Leon heeft ook die mogelijkheid en ook nu weer bevalt het me niet om dezelfde redenen. Dus ook maar weer uitgeschakeld. Ik regel het liever zelf dan dat ik me continu zit te ergeren aan te vroeg of te laat wissen. Een menkele wisslag is uiteindelijk alleen maar met een vingertop een duwtje tegen de hendel en dat gebeurt nu exact op de momenten dat ik het wil.

Verwante ergernis: ik vind het jammer dat de achterruitwisser maar één intervalsnelheid kent. Een extra - wat tragere - stand zou ik verwelkomen...
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik vind 'm eigenlijk wel prima werken, zowel bij mijn huidige O3C als bij de O2C die ik hiervoor had. Niet perfect natuurlijk, zo af en toe moet ik 'm een beetje bijsturen, maar dat heb je eigenlijk altijd wel met dit soort dingen. Maar ik ben er in principe best tevreden mee.
 

VAG-man

Forumguru
Lees nu pas dit topic:D

Welkom @Wanderer200 met je mooie O3.
Ook de typ44 200 is precies mijn ding.:bloemen:

Ik kom zelf van Audi naar Skoda en daar heb ik geen spijt van, maar sluit niet uit dat ik weer terug ga. Eén van mijn vorige Audi's was een typ44 5000 Turbo CS. 7 jaar geleden verkocht.

Goed terug naar de O3.
Je kent de websites van Gerrit Speek en Stamei neem ik aan? Hierop kun je bekijken welke mogelijkheden er zijn met VCDS.
Als je een keer in de buurt bent kan ik de daarbij mee helpen.
 

PizzaPieter

Forumguru
Die heb je snel binnen gekregen @Wanderer200 .

Ervaring van een mede-forummer is dat je de LED spiegelverlichting beter NIET bij Ali kunt kopen.
Aangezien dit toch een klusje is, wil je dat dit in één keer goed gedaan wordt. Als de lampjes het dan na korte tijd begeven, is dat zonde van de klus, want dan mag je het weer opnieuw open gaan maken.

Heb t inmiddels 2x gedaan (eerste keer alleen LED lampjes gestoken in originele behuizing en daarna toch maar k&k setje van Ali.
Stelt nika voor, 15min per spiegel.
Het verwijderen van spiegelglas is 'engste' stukkie. Beter doen bij warm weer en recht naar achter trekken. Spiegelhuis ff naar buiten klappen, kun je er beter bij
 
Bovenaan Onderaan