Amundsen Het grote Amundsen-topic

Mistraller

Senior Member
Ik ga vanavond mijn P20 lite ophalen bij het postkantoor. Ik heb ook een O3 MY2017. Bedoel je dat de amundsen de mist in gaat, of het toestel? Dan zal ik het ook ff checken.
 

rick_l

Lid
Ik ga vanavond mijn P20 lite ophalen bij het postkantoor. Ik heb ook een O3 MY2017. Bedoel je dat de amundsen de mist in gaat, of het toestel? Dan zal ik het ook ff checken.

De telefoon lijkt wat geheugen problemen te hebben als je te veel tegelijk aan hebt staan én met de bluetooth verbonden bent. In dit geval had ik Waze aan, Flitsmeister en was ik muziek aan het streamen via spotify. Plus dat pokemon go nog aan het sluimeren was.
Dit heb ik vaak, maar het is nu de derde keer in 4 weken dat ik de geluidsverbinding kwijt raak. Volgens de auto is de verbinding er dan nog wel, maar dat is feitelijk niet meer zo aangezien mijn fix vanochtend bv was om de telefoon te herstarten.
 

rick_l

Lid
Huawei gebruikt (onder andere) in de P20 'afwijkende' chipsets die wel vaker tot problemen leiden. Een collega kreeg het niet werkend met Android Auto, terwijl andere Android telefoons het gewoon deden.

Dat lukte me bij m'n p9 lite idd ook niet.

Maar goed, op zich werkt het wel, hoewel ik graag leer hoe ik evt de bluetooth van de auto kan resetten onderweg.
 

Rallye

Forumguru
@Rapid76 Een nieuwe Rapid heeft inderdaad een MIB Amundsen. Bij mij werkt dit goed.


@Fabia 123 Tip: als je jouw boodschap na de afsluiting van de Quote typt ( dus na de laatste ]), is duidelijker wat jouw boodschap is en wat de quote is.

44441031-28FB-42D6-BF32-9AB210598726.jpeg
 

servies

Forumguru
Wel vreemd. Welke Amundsen hebben we het hier over? RNS 315 of MIB? Bij mijn MIB-Amundsen heb ik hier geen last van.
Idd, ik heb er ook geen last van. Er staan soms wel meerdere nummers bij contacten, maar dat is dan bijvoorbeeld een mobiel en een vaste lijn.
 

Mistraller

Senior Member
Dat lukte me bij m'n p9 lite idd ook niet.

Maar goed, op zich werkt het wel, hoewel ik graag leer hoe ik evt de bluetooth van de auto kan resetten onderweg.
Mijn huidige p9 lite heeft geen problemen met Bluetooth oid. Ook niet met genoemde apps tegelijk open. (muv pokemon)
De p9 lite heeft wel een probleem met de audiokwaliteit via android auto (ik kan alleen verbinden met usb voor zover ik weet), maar dat probleem speelt in veel meer toestellen oa samsung. Ik hoop dat het met de p20 beter gaat. Ik moet hem nog in gebruik nemen :)
 

Mistraller

Senior Member
@rick_l Zojuist het een en ander getest.

TL;DR: Bij mij werkt het.

P20 Lite via bluetooth a2dp en hsp: koppelen gelukt. Bellen werkt in headset profile, en audio komt prima door. Getest met spotify. Stuurbediening werkt om door de nummers te scrollen. Nummerweergave in navi/maxiDOT display.

Android Auto (laatste versie op toestel, 19 januari 2019 van apkmirror) met spotify en waze; geen enkel probleem met koppelen, alles werkte. Zelfs het wegvallen van dynamiek in de muziek, zoals door velen gemeld met android auto op tal van verschillende merken telefoons, was niet meer aan de orde. Kortom, met mijn amundsen werkt alles zoals ik het verwacht had. Het enige is dat ik geen smartlink kan opzetten via wifi. En dat de spraakknop op het stuur niet werkt in android auto, dan kom je in dat vreselijke amundsen menu terecht. Maar die zaken staan los van de Huawei.
 

Rallye

Forumguru
Bij CarPlay is de Siri wel via de knop op het stuur bereikbaar; ik dacht door langer te drukken of twee maal ipv één maal of zo. Bij Android Auto is dat dus niet zo?
 
Sinds gisteren heb ik inneens problemen met mijn Amundsen (Superb combi 2011).

Het volumecontrolewiel op het stuur werkt niet meer, ook de twee andere knoppen niet (linkerkant stuurwiel). Rechts werkt alles prima. Als ik op de “phone” knop druk gaat het geluid uit en zie ik “mute”. Bluetoothverbinding maken lukt wel, maar het werkt vervolgens niet.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en belangrijker nog hoe ik het op kan lossen? Helaas heeft het terugzetten naar fabrieksinstellingen niets opgeleverd.

## probleem is inmiddels opgelost. Heb de stekker van de BT module losgekoppeld en weer vastgemaakt. Daarna werkte alles weer.
 
Laatst bewerkt:

Mistraller

Senior Member
Bij CarPlay is de Siri wel via de knop op het stuur bereikbaar; ik dacht door langer te drukken of twee maal ipv één maal of zo. Bij Android Auto is dat dus niet zo?
Dat heb ik niet geprobeerd....stond zeker in de handleiding ;) RTFM haha. Ik ga het vanavond even checken.
 

olivier020

Nieuw lid
Vandaag de update en zender logo's op mijn Amundsen gezet en dat werkt.
Alleen had ik gehoopt dat het probleem met de navigatie opgelost zou zijn.
Wanneer ik de navigatie opstart krijg ik regelmatig de melding dat hij de de navigatie niet kan starten vanwege geen sd kaart.

Als ik dan de sd kaart uit slot 1 haal en er weer in doe is het opgelost.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
 

Mistraller

Senior Member
draadloos connecten zit er denk echt niet in toch? Ik heb nu hotspot op auto geprobeerd en hotspot op toestel. Wifi verbinden gaat prima op beide manieren, maar in alle gevallen vraagt ie om een usb verbinding.
 

polle90

Forumguru
Hoe kan ik eigenlijk flitspalen op de amundsen zetten? Betreft laatste versie amundsen van 08/2018.
Is dit ergens te downloaden?
 

Level42

Forumguru
Andere vraag:

Mijn Superb is nu zo'n 3 jaar oud, zijn er geen firmware updates geweest voor de Amundsen ? Ik heb tot nu toe volgens mij alleen kaartupdates gezien en uitgevoerd. Ik heb sowieso een busje dat ik regelmatig het volume niet omhoog kan draaien (of drukken op stuur) in de radio weergave. Dit is "te verhelpen" door een keer naar media en weer terug te schakelen maar blijft vervelend. Ook vind ik het bizar dat als je de gesproken navigatie meldingen ingeschakeld deze altijd op een ZEER minimaal niveau zijn ingesteld. Elke keer moet je dan net als er wat gezegd wordt snel het volume omhoog draaien. Ik zou verwachten dat dit soort slordigheidjes er nu wel uit zouden zijn.
 
Bovenaan Onderaan