Amundsen Het grote Amundsen-topic

hemi24

Forumguru
Die 99 euro is toch de (actie)prijs voor de oudere Amundsen systemen?

Update garantie

Het Europese wegennet is continu in verandering. ŠKODA streeft naar zo recent mogelijke kaartinformatie, maar kan niet garanderen dat deze bij aflevering van uw auto volledig actueel is. ŠKODA biedt gratis kaartupdates aan tot maximaal 5 jaar nadat de betreffende generatie van het navigatiesysteem voor het laatst is geproduceerd. De meest recente kaartupdates kunt u op deze pagina eenvoudig zelf downloaden. Indien gewenst kunt u een kaartupdate ook door de ŠKODA-dealer laten uitvoeren. De consumentenadviesprijs voor deze service is 25 euro inclusief BTW. Meer informatie over kaartupdates kunt u verkrijgen via uw ŠKODA-dealer, de klantenservice of de handleiding van uw auto
 

Sandokan

Nieuw lid
ben nu bezig in een oude laptop met vaste kaart lezer. ik ben in het kaartje gekomen kopieer op dit moment de oude naar documenten. dan ga ik het kaartje leeg halen en proberen de nieuwe er op te zetten. hopelijk lukt dit. later meer maar in ieder geval bedankt voor de info van u kant. ben nu zelf benieuwd of het gaat lukken op deze oude rot. thanx .
 

Sandokan

Nieuw lid
Het is me gelukt op de oude laptop, waarom ik weet het niet deze laptop gaaf wel de gegevens die op het originele skoda navigatie stond. toen was het in een half uurtje zo gepiept. maar bedankt voor u info allemaal.
 

Rapid76

Nieuw lid
Vandaag mijn nieuwe Skoda Rapid gaan ophalen bij de dealer, erg blij mee. Hierin zit een Amundsen die natuurlijk gekoppeld is aan mijn telefoon. In mijn telefoon heb ik aangegeven alleen de Google contacten te willen zien, de SIM contacten heb ik zelfs helemaal verwijderen. In de Amundsen staat echter bij een aantal nummers "Meerdere telefoonnummers" en tik ik dat contact dan open, dan staan er 2 dezelfde nummers onder elkaar. Best onhandig want je moet nu een extra keuze maken. Ik heb het in de telefoon al eens vergeleken met een contact waarbij dit niet zo is maar ik zie geen verschil. Iemand een idee?
 

GJS

Senior Member
Al eens in Google zelf gekeken?
Misschien staan het nummer daar dubbel in, soms kan het ook iets simpels zijn als een extra spatie voor of achter het nummer wat zoiets veroorzaakt.
 

Rapid76

Nieuw lid
Ja, in Google staat alles goed. Ben er inmiddels achter dat het met de koppeling van Whatsapp te maken heeft. Als ik bij Accounts in mijn telefoon de Whatsapp account verwijder, dan staat er maar 1 nummer. Whatsapp functioneert dan nog prima overigens. Zodra ik echter in mijn contacten of via Whatsapp een nieuw contact wil opslaan komt er weer een koppeling tot stand tussen mijn contacten en Whatsapp en is die account terug en het probleem ook. Heb me scheef gezocht maar kan helaas niet vinden hoe ik dit kan voorkomen. Nu maar handmatig de account verwijderen iedere keer als er een nieuw contact is toegevoegd. Tenzij iemand hier wellicht een oplossing weet.
 

Rapid76

Nieuw lid
Thanks voor de tip. Helaas ook al geprobeerd. Als ik Whatsapp niet toesta om gebruik te maken van Contacten zie ik in Whatsapp alleen maar nrs. en geen namen. Ook niet heel praktisch helaas.
 

Fabia 123

Forumguru
@Rapid76
De contactenlijst in de Amundsen laat de Google contacten zien, maar ook de Whatsapp contacten. Mobiele nummers die ook voor whatsapp worden gebruikt staan er dubbel in
Onder dezelfde contactnaam.
Om te bellen maakt het geen verschil, twee of drie regels met een telefoonnummer. Raak een regel aan en hij gaat bellen.
Wanneer ik rijdend bel , is de terug functie een snelle manier om door belhistorie te scrollen met de rechter draaiknop op het stuur tot het juiste contact voorbij komt. Klik op de telefoon knop en bellen maar.

Het is met de Amundsen een beetje proberen wat voor jezelf handig is.
 

Okki

Donateur
In de Amundsen staat echter bij een aantal nummers "Meerdere telefoonnummers" en tik ik dat contact dan open, dan staan er 2 dezelfde nummers onder elkaar

Aha...dat dus. Ik heb dat ook en had me ook al scheel gezocht....niet aan Whatsapp gedacht.
Nu alleen de Whatsapp berichten op het display van de Amundsen zien te krijgen....:nono:
 

Rallye

Forumguru
Wel vreemd. Welke Amundsen hebben we het hier over? RNS 315 of MIB? Bij mijn MIB-Amundsen heb ik hier geen last van.
 

Rapid76

Nieuw lid
@Rapid76
De contactenlijst in de Amundsen laat de Google contacten zien, maar ook de Whatsapp contacten. Mobiele nummers die ook voor whatsapp worden gebruikt staan er dubbel in
Onder dezelfde contactnaam.
Om te bellen maakt het geen verschil, twee of drie regels met een telefoonnummer. Raak een regel aan en hij gaat bellen.
Wanneer ik rijdend bel , is de terug functie een snelle manier om door belhistorie te scrollen met de rechter draaiknop op het stuur tot het juiste contact voorbij komt. Klik op de telefoon knop en bellen maar.

Het is met de Amundsen een beetje proberen wat voor jezelf handig is.

Toch erg onpraktisch. Met name met spraakbediening. Als ik zeg Pietje bellen wil ik graag meteen kunnen bellen en niet bij ieder contact eerst nog een keuze hoeven te maken uit 2 identieke nummers. Heb het opgelost maar dit is helaas maar tijdelijk.
 

Rapid76

Nieuw lid
Aha...dat dus. Ik heb dat ook en had me ook al scheel gezocht....niet aan Whatsapp gedacht.
Nu alleen de Whatsapp berichten op het display van de Amundsen zien te krijgen....:nono:

Geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt, denk via Carlink? Iets wat ik niet wil in ieder geval, leidt me echt veel teveel af onder het rijden. De dubbele nummers kun je wel oplossen door de Whatsapp account te verwijderen uit het lijstje met accounts die worden gesynchroniseerd. Echter moet je dit opnieuw doen na iedere verandering in je adresboek. Maar beter dat dan constant die extra onzinnige keuze hoeven te maken.
 

Fabia 123

Forumguru
Toch erg onpraktisch. Met name met spraakbediening. Als ik zeg Pietje bellen wil ik graag meteen kunnen bellen /QUOTE

Dat kan ook gewoon. Ik doe dat regelmatig. Wanneer een nummer er dubbel instaat maakt het niet uit welke hij gaat bellen. Als Pietje bijvoorbeeld een vast en mobiel nummer heeft moet je een keuze maken of een contact splitsen naar bijvoorbeeld Pietje mobiel.
 
Laatst bewerkt:

rick_l

Lid
Ik heb sinds mijn nieuwe telefoon wat issues met de bluetooth koppeling.
Nu loopt hij bij andere telefoons ook wel eens te vervelen, maar bij deze lijkt hij zo nu en dan te hangen.

Als ik hem dan probeer uit te schakelen, krijg ik op een gegeven moment de melding "Telefoon niet beschikbaar". Je komt ook op geen enkele manier meer bij het bluetooth menu.

Iemand ideeën hoe je dit op de een of andere manier toch kan resetten? Ik wil hem best even aan de kant zetten, maar niet een kwartier moeten wachten ergens oid.
 
Bovenaan Onderaan