Zij-windschermen

AGTon

Forumguru
Hoi,

Ik overweeg om zij-windschermen (of hoe die dingen ook heten) te plaatsen op de ruiten aan de voorkant. Ik bemerk dat met het slechte weer water vanuit het voorraam via de zijramen naar achteren wordt geblazen en ik daardoor weinig tot niks meer zie in mijn buitenspiegels.

Ik las op het forum dat er mensen zijn met dezelfde klacht, mijn vraag is of het plaatsen van de windschermen de klacht gaat oplossen en zo ja, met welk merk de beste ervaring is opgedaan.

gr.
 
Rain x of iets vergelijkbaars heb ik altijd gebruikt. Moet je wel eens in de 3 a 4 maanden herhalen.
 

Hakar

Donateur
Wij hebben van die schermpjes aan de zijramen.
Het vliegwater van de voorruit wordt iets anders weg gelleid, en geeft een iets beter zicht door de zijruiten.
Echter bij jachtige regen blijven je ramen net zo beneveld als zonder die schermpjes.
Schermpjes zijn in de basis ontwikkeld om rijdend meer frisse lucht in de auto te krijgen zonder oorverdovend windgeruis.

En dan zijn er nog diverse uitvoeringen.
Zo zijn ze te koop bij superskoda of bij Climair.
Waarbij opgemerkt dat de laatste drie keer zo duur is, maar wel meer comfort biedt.
 

EdK

Forumguru
Maak al gebruik van deze schermen sinds ik de RR aanschafte , daarna ook gaan gebruiken bij de Yeti en nu op de Fabia 3 combi ook weer.
Bestel ze altijd van climair en deze bevallen me prima ! http://climair.nl/skoda
Een collega heeft voor een transporter eens een goedkoper merk aangeschaft en toen hij met een flinke wind de afsluitdijk trotseerde zag hij zijn scherm zo gelanceerd worden en maw kon weer nieuw aanschaffen ! ( waren goed gemonteerd )

Mijn ervaring is met deze schermen dat de zijruiten hierdoor voldoende schoon gehouden worden zodat je in je spiegels het achteropkomende verkeer zonder problemen kunt zien....
Maar ga er niet van uit dat je ramen kurkdroog blijven want dit is een utopie !
Doet geen enkel scherm en ook RainX niet
 

Barkie

Nieuw lid
Ik heb deze zijschermen voor al jaren en zeer tevreden. Deze zouden er eigenlijk standaard al op moeten zitten!!
 

AGTon

Forumguru
@EdK , kurkdroog hoeft voor mij ook echt niet. Het gaat mij meer om het feit dat water zich ophoopt precies op het deel waar ik naar de buitenspiegel kijk. Dit zorg, vooral in het donker, voor gevaarlijke situaties.

Het wat er mag zich van mij overal op het raam ophopen, maar liever niet die paar vierkante cm waar ik doorheen moet kijken :) Het ging mij daar juist om, of de schermen dit euvel verhelpen / verplaatsen.
 

Spector

Forumguru
Maak al gebruik van deze schermen sinds ik de RR aanschafte , daarna ook gaan gebruiken bij de Yeti en nu op de Fabia 3 combi ook weer.
Bestel ze altijd van climair en deze bevallen me prima ! http://climair.nl/skoda
Een collega heeft voor een transporter eens een goedkoper merk aangeschaft en toen hij met een flinke wind de afsluitdijk trotseerde zag hij zijn scherm zo gelanceerd worden en maw kon weer nieuw aanschaffen ! ( waren goed gemonteerd )

Mijn ervaring is met deze schermen dat de zijruiten hierdoor voldoende schoon gehouden worden zodat je in je spiegels het achteropkomende verkeer zonder problemen kunt zien....
Maar ga er niet van uit dat je ramen kurkdroog blijven want dit is een utopie !
Doet geen enkel scherm en ook RainX niet

Vind ik eigenlijk ook wel interessant voor de RS, heb een donkere klaar staan om te bestellen maar zijn ze echt zo eenvoudig te installeren en hoe zit het met hogere snelheden, blijft alles dan een beetje normaal zitten?
 

EdK

Forumguru
zijn ze echt zo eenvoudig te installeren en hoe zit het met hogere snelheden, blijft alles dan een beetje normaal zitten?
Als je weet hoe je ze moet installeren dan is het vrij simpel.
En volgens mij zijn er wel wat filmpjes te vinden op interpret hoe te monteren...
Alleen zou het wel verwarmd doen omdat kunststof niet zo goed tegen kou kan
Na montage is de kans aanwezig dat je de ramen weer even moet in leren , maar dat moet ook geen probleem zijn.
|En tsja die van mij zijn er nog nooit afgewaaid met een rit die ff harder was dan normaal...160KM/U
Collega had daartegen op zijn transporter een goedkopere versie en die zag hem wegwaaien aan één zijde...
 

Hakar

Donateur
Die van Superskoda vereisen een iets andere methode dan die van Climair.
Superskoda leverde ze destijds aan mij zonder handleiding.
Die van Superskoda worden gemaakt door Heko, en daar vond ik volgens mij een montagehandleiding.
 

Spector

Forumguru
Als je weet hoe je ze moet installeren dan is het vrij simpel.
En volgens mij zijn er wel wat filmpjes te vinden op interpret hoe te monteren...
Alleen zou het wel verwarmd doen omdat kunststof niet zo goed tegen kou kan
Na montage is de kans aanwezig dat je de ramen weer even moet in leren , maar dat moet ook geen probleem zijn.
|En tsja die van mij zijn er nog nooit afgewaaid met een rit die ff harder was dan normaal...160KM/U
Collega had daartegen op zijn transporter een goedkopere versie en die zag hem wegwaaien aan één zijde...

Filmpje gevonden op youtube, wel van een golf maar daar zal niet veel aan schelen. Ziet er vrij eenvoudig uit en ik heb een setje besteld. Ben benieuwd en zal weldra ondervinden hoe dit dingen zich houden met een snelheid boven de 200 :D
 

Spector

Forumguru
Ze zijn binnen en gemonteerd, nog niet mee gereden. Ben benieuwd en zal mijn ervaring na het rijden in een flinke regenbui delen.
 

Rallye

Forumguru
Ik heb die dingen ook op mijn Peugeot 106 Rallye’s gehad. Daar reed je vaker met het raam open (geen airco). Montage kon ik zelf, dus dan was het niet moeilijk...
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb ze niet zozeer voor het met ramen open rijden (ga ik wel proberen trouwens), maar meer voor het stilstaan. Ik zit nog wel eens een poosje in de auto te lezen terwijl er boodschappen worden gedaan, aansluitend op een wekelijkse gezamenlijke activiteit in dezelfde plaats. Als het dan regent wil ik toch wel wat ventilatie, anders kan het aardig benauwd worden.
En zonder die dingen regent het altijd in. Zodoende... :pardon:
 

CDK

Forumguru
Vind ik eigenlijk ook wel interessant voor de RS, heb een donkere klaar staan om te bestellen maar zijn ze echt zo eenvoudig te installeren en hoe zit het met hogere snelheden, blijft alles dan een beetje normaal zitten?

Ik wilde ze al langere tijd bestellen, maar de letters staan me tegen, als jij me nu eens laat weten of die letters er makkelijk en krasvrij af te halen zijn.... ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
@Corné de Kluijver Krasvrij is een uitdaging... het is een uiterst dun stickertje dat niet heel blijft als je een puntje los hebt.
Ik heb eerst een nagel verziekt, ben toen met een heel scherp zakmesje aan de gang gegaan: als het ware onder een heel kleine hoek wegsnijden. Dat is met een kwartiertje klooien wel gelukt, maar niet 100% krasvrij moet ik zeggen. Beetje wasbenzine is ook nodig om de plakresten weg te krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan