Versleten DSG-Pook - Onderdelen vervangen?

Octavia63amg

Nieuw lid
Mijn 4 jaar oude Octavia III heeft wat slijtage op de DSG knop, zowel op het bovenste schildje als op de knop die je indrukt als je de pook wil bewegen.

Iemand ervaringen om dit te vervangen?
 

Bijlagen

  • IMG_0701.jpg
    IMG_0701.jpg
    297,9 KB · Weergaven: 416

Okki

Donateur
Bij Superskoda alleen een complete pook. Plaatje is niet los te bestellen. Enkel voor handbak poken...
 

Captain Hook

Forumguru
Zoek maar eens op eBay.de of amazon.
"Schaltknauf/manschette Skoda Octavia DSG"
Ruime keuze!
En waarschijnlijk is er wel een VAG model dat past.

Maarre, waarom haal je die niet gewoon bij de Skoda garage?
 

widojo

Actief lid
Is een bekend probleem en kan alleen worden opgelost door de gehele pook te vervangen. Nieuwe pook heeft een iets andere vorm en is een tikje lager (ligt ook fijner in de hand). Pook zelf is dacht ik iets van € 40,- alleen gaat er wel wat arbeid inzitten om deze te vervangen. Bij elkaar iets van € 120,- ex btw.
Die van mij is onder lichte dwang grotendeels onder garantie vervangen nadat ik aangaf dat ze in Duitsland de pook al vervangen als een klant het terloops ter sprake brengt.
 
Ik hoor graag waar je die pook van 40 euro kunt krijgen! Bij de dealer hier willen ze me eentje aansmeren van 167 euro...
 

widojo

Actief lid
Ik hoor graag waar je die pook van 40 euro kunt krijgen! Bij de dealer hier willen ze me eentje aansmeren van 167 euro...

dat is inderdaad de prijs als er geen garantie / coulance wordt gegeven.
Bij mij na de garantie toch vervangen (zal in 2017 zijn geweest) en hoefde maar een deel te betalen. Moest er wel om vragen, mede na de melding dat ze in Duitsland zonder morren onder garantie werden vervangen.

Zoek maar eens op: Chrom am DSG-Hebel blättert ab

Of had ik geluk?:pieker:
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik lees vaker verhalen dat er onder coulance iets vervangen wordt, en bijv. enkel de arbeid betaald hoeft te worden.

Geldt dit ook voor voertuigen die (al langere tijd) uit garantie zijn, omdat het een bekend/gekend ‘probleem’ is?

Ook ik heb een klein randje van het chrome gedeelte wat afbladdert.
 
Versnellingspook is coulance tot drie jaar. Die van mij is van 2014 dus helaas.
Heb nu een nieuwe pook van een passat besteld via marktplaats voor 30 euro.
Gezien op een duits forum dat het past.

Iemand enig idee hoe de montage gaat en ook de demontage van de huidige pook?
Ben zeer benieuwd. Anders maar experimenteren.
 
Ik ga deze pook plaatsen aankomende week. Ben benieuwd naar het resultaat.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190209-202818_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20190209-202818_Marktplaats.jpg
    848,8 KB · Weergaven: 190

HarrieSkoda

Forumguru
Bij mij wordt hij vrijdag ook vervangen bij de dealer. Ben benieuwd of de maten dan anders zijn.

Let us know :).

En een voor- en na foto zou niet verkeerd zijn!

Ik ga ook eens een foto maken hoe mijn pook er aan toe is, en zal deze samen met bovenstaande info doorsturen naar de dealer.. ben benieuwd.
 

olivier020

Nieuw lid
Ga dit topic maar even volgen. Zelf in het bezit van een 2014 en daar is de pook ook van versleten.
Sommige randjes zijn zelfs scherp.
 

Arent Schaap

Actief lid
Vandaag de auto weer opgehaald.
Dacht echt dat de pook een stuk lager was maar oordeel zelf.

2019-02-13 16.43.56.jpg de "oude" 2019-02-16 19.01.04.jpg de nieuwe

Voelt wel echt een stuk beter aan!
 
Bovenaan Onderaan