Versleten DSG-Pook - Onderdelen vervangen?

olivier020

Nieuw lid
Ik zit met de volgende vraag... de pook is ook versleten maar ook de selecteer lampjes in welke versnelling je staat werken niet. Is dit makkelijk te verhelpen?

Iemand tips?

@Arent Schaap wat waren de kosten van deze nieuwe pook incl montage?
 
ik heb mijn pookje deze week vervangen. Heb er eentje gekocht via marktplaats van een VAG-sloperij.
Is origineel van een VW Golf 7, compleet met hoes en onderpaneel. die kwamen natuurlijk niet overeen dus heb alleen de knop vervangen zoals @RonaldNijhoff ook gedaan heeft. Het is even kijken hoe alles vast zat. Ik had al namelijk alweer iets gesloopt :pieker:. Klikrandje van de pookhoes. Maar is opgelost :dankje:. Kan nu weer irritatievrij m'n hand op de pook leggen ;)
 

Bijlagen

  • IMG_3754.JPG
    IMG_3754.JPG
    1,6 MB · Weergaven: 192
Laatst bewerkt:
Even een vraagje over de losse plaatjes die je voor de handbak bij Superskoda kunt kopen: Er is een klik-versie en een schroef-versie. Hoe kom ik er achter welke ik heb? Zonder de boel alvast te slopen... hahaha.
alvast bedankt voor jullie reactie(s)
 

EdK

Forumguru
Volgens mij is er voor de O3RS maar één soort dus die eerst bestellen en dan weet je meteen of t schroef of klik is .... toch ??
 
dank je voor je reactie EdK. Ik heb (helaas) geen 03RS, maar een 03GL (Greenline) :)
en daarvoor zijn 2 opties bij Superskoda....
 

EdK

Forumguru
Weet dat het bij de Yeti toendertijd een kliksysteem was en dat dit vrij makkelijk losging
Had maar één keuze kwa bevestigen dus toen besteld om te kunnen zien hoef oude los te nemen

En ja hoor je denken, hoe heb je het losgehaald ?
Excact weet ik het niet meer, maar volgens mij aan aan achterzijde ( kant van de achterbank) iets opgewipt en kwam dan los.
Maar hang me er niet aan op al ik geen gelijk heb... is alweer 7 jaar terug
 

jadijkstra2000

Forumguru
Bij onze auto was het plaatje ook aan het bladderen. Ik de garage gebeld (century) met de vraag of er coulance op zit.
Kom maar langs zeiden ze, dan gaan we kijken, foto's maken en insturen.
Dus ik gelijk in de auto, kwam ik daar.. gelijk een monteur mee (top toch?), die haalt dat embleem ding eraf, loopt zonder overleg het magazijn in, haalt een nieuwe, drukt die erop, maakt nog wat foto's en zegt prettige dag! Ik zeg, moet ik nog iets betalen? Nee hoor...

Wordt ik gebeld.. ja, we willen de kosten verhalen op de lease maatschappij, ik zeg hoezo.. was toch coulance aanvraag en bovendien had ik gezegd dat de auto prive is... nee nee, dit is zeer zeker geen coulance, dat kan niet hoor... Ik zeg, maar toen ik de afspraak maakte (dag eerder) werd gezegd dat er een coulance aanvraag gedaan zou worden. Nee hoor, was het antwoord... dat kan niet. (en zelfde persoon he!)

Of ik ff 17,83 wilde aftikken....

Nou vind ik die 17,83 nog het minst spannende, maar het feit dat ze geen moeite gedaan hebben + ik met een skoda superb daar nu voor onderhoud heen ben (laatste keer), had ik toch wel iets meer (moeite voor de klant) verwacht.

Ook de communicatie is ver te zoeken. Ik gaf aan dat de wagen trilt bij remmen, lever ik de auto in voor onderhoud, zeggen ze, remsysteem lampje brandt he? Ik zeg nee... hij trilt bij remmen....(tot 2x toe moeten vertellen)

Vorige keer met onderhoudt ook al ellende, toen hadden ze (bij de octavia) de remblokken vervangen. Zonder daarna proef te rijden of mij te waarschuwen kreeg ik de auto mee... toen ik op de rotonde afreed en wilde remmen ging het pedaal tot de bodem en gebeurde er niks, bijna een aanrijding! Wat als er fietser over de rotonde reed... die had ik niet kunnen ontwijken! Gelukkig was dat niet zo, maar als ze verteld hadden, let op, we hebben niet gereden, systeem is mogelijk nog niet helemaal op druk had ik het geweten. En het is ook niet zo dat met 50 op de rotonde afging, max 10 ofzo... maar 10 en geen remmen glij je alsnog door....

Gelijk terug gegaan, excuses dat het druk was, verder niks.

Klacht over ingediend, nooit wat mee gedaan.

Dus ik had toch wel enige "moeite" verwacht voor die pookknop...

Daarom ben ik blij dat ik mijn nieuwe wagen elders heb besteld... niet echt tevreden zeg maar....
 

Rofffel

Forumguru
Wow, deze ervaringen bij de dealer lijken erg veel op hoe Skoda Zijm met haar klanten om gaat. Ook erg slechte service. Uit de hoogte doen en je klant niet als klant behandelen maar als wandelende portemonnee..
 

Renkie

Forumguru
@jadijkstra2000
Bij welke vestiging was dat?
Ik heb ook wel gezeik en gedoe gehad qua afspraken en facturen, maar toen ik na wat volhouden contact had met de juiste mensen is dat wel goed gekomen.

Ik zou die 17 euro in ieder geval niet betalen.
 

jadijkstra2000

Forumguru
Emmen,

Ik heb maar betaald, vond het bedrag te laag om m'n bloeddruk ervan te doen laten stijgen.
Ik ben wel blij dat ik m'n nieuwe wagen elders heb besteld en de Octavia vanaf nu daar ook in onderhoud gaat...

Huiskes-Kokkeler...
 

jadijkstra2000

Forumguru
Ik moet wel eerlijk zeggen dat de beurt van de Superb prima is uitgevoerd, zelfs gezogen en gewassen. Alles tip-top...

Ik vond alleen het grapje met de pook wat minder en de vorige keer met de beurt een mindere ervaring...
 

catch me

Forumguru
Dan zou van een Polo 6R de knop ook moeten passen, nu de keuze, de aluminium kleur of de zwarte??
 

Bijlagen

  • POLODSG.jpg
    POLODSG.jpg
    159,7 KB · Weergaven: 101
Bovenaan Onderaan