Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Chrisjemol

Forumguru
Goedemiddag, ik heb op dit moment een amundsen in de S2 combi en wil een columbus erin zetten (geen aftermarket ivm behoud alle huidige functionaliteiten en wil origineel, vind ik mooier).

Ik zie meerdere columbus systemen te koop, een K systeem en a,b,c, enz

Zit hier veel verschil in? Is de K variant merkbaar sneller/beter?

Alvast bedankt!
 

Chrisjemol

Forumguru
Goedemiddag, ik heb op dit moment een amundsen in de S2 combi en wil een columbus erin zetten (geen aftermarket ivm behoud alle huidige functionaliteiten en wil origineel, vind ik mooier).

Ik zie meerdere columbus systemen te koop, een K systeem en a,b,c, enz

Zit hier veel verschil in? Is de K variant merkbaar sneller/beter?

Alvast bedankt!
 

Antera

Donateur
Je zal er geen verschil direct in merken maar het kan wel zijn dat je gateway problemen op levert bij plaatsen rns510 dat je smorgens een lege of bijna lege accu hebt . Dan zal de gateway vervangen moeten worden of geflasht moeten worden naar een nieuwere versie om dit op te lossen.
 

Chrisjemol

Forumguru
Ok, ik heb een 2014 facelift superb, wat is dan beste? K versie of lagere columbus?

Ik weet niet wat het beste matcht
Weet ook niet of K beter scherm heeft of snellet is
 

ramniv

Senior Member
Is er een mogelijkheid om via de sd kaart een film te bekijken op een Columbus (2009) of moet dit echt via een dvd?
 

Rofffel

Forumguru
Had wat last van gestotter in de bluetooth verbinding met Spotify. Gebeurde sporadisch maar met meerdere telefoons.
Bij een grote beurt even navraag gedaan of dit een service ding is, werd ik raar aangekeken en gevraagd wat ik bedoelde.
Met een antwoord: service betekend dat je iets over hebt voor je klant en dat dit kosteloos is, kreeg de bewuste verkoper kortsluiting en bleef hij in herhaling vallen. Ze zouden bellen als ze iets wisten.
Dealer was zo eigenwijs om geen software update te doen maar een kaart update aangezien hier een kleine software aanpassing bij zou zitten die het mogelijk zou oplossen.
Moraal van dit verhaal: Zijm Skoda Arnhem (voorheen Hegeman) heeft dezelfde stijl als Zijm VW overgenomen waar niet geluisterd wordt naar de klant, men een 29 jarige niet voor heel aanziet als eigenaar van een 2 jaar oude Octavia en dat iemand die niet in driedelig pak komt, te min is om met de werkplaatsplanner een fatsoenlijk gesprek te voeren.

Helaas zit bij mij in de buurt geen andere Skodadealer anders was ik heel snel uitgeweken.

Jammer dat ik deze ervaring heb op mogen doen bij een dealer, zoals ik deze helaas al vaker heb mogen ervaren bij onzer PON discipelen.
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij is de firmware-updates voor de Columbus waar in dit topic over wordt gesproken voor de MIB1. Blader anders even verder terug.
 
Beste,

Ik heb sinds kort een sim kaart in me auto en eentje in mijn telefoon. Allebei de simkaarten hebben hetzelfde nummer. Nu merk ik dat als ik de auto uitstap (en afsluit) ik geen telefoontjes meer ontvang op mijn telefoon. Ook smsjes komen niet binnen. Ik heb wel gemerkt dat als ik met me telefoon naar een nummer bel en hem een keer laat overgaan dat ik daarna wel weer gewoon gebeld kan worden.

Is dit een instelling in de auto dat als ik de auto afsluit mijn telefoon weer actief moet worden? En hebben meer mensen hier last van?

alvast bedankt!
 

Spector

Forumguru
Het aloude probleem van de duokaart, sorry ik heb geen oplossing maar was wel de reden om daar een paar jaar geleden al mee te stoppen (provider KPN). Sommige auto's hier hebben nu een losse datakaart en zelf maak ik gebruik van de
hotspot van mijn telefoon in combinatie met de Columbus.
 

ramniv

Senior Member
Top! Weet iemand toevallig ook welk bestandsformaat dit dan moet zijn. (is trouwens niet voor tijdens het rijden...)
 

Stuiver

Forumguru
Als je twee simkaarten hebt kun je er geen twee tegelijkertijd gebruiken. Het werkt eigenlijk alleen als je telefoon uitzet voor je de auto start, en weer aan zet als je de auto hebt uitgezet.
 

Spector

Forumguru
Als je twee simkaarten hebt kun je er geen twee tegelijkertijd gebruiken. Het werkt eigenlijk alleen als je telefoon uitzet voor je de auto start, en weer aan zet als je de auto hebt uitgezet.
of bij het instappen de telefoon in "vliegtuigmodus" zetten en bij het uitstappen weer in de normale modus. Dit schijnt ook te werken.
 

AndreM

Forumguru
Als je twee simkaarten hebt kun je er geen twee tegelijkertijd gebruiken. Het werkt eigenlijk alleen als je telefoon uitzet voor je de auto start, en weer aan zet als je de auto hebt uitgezet.

Praktisch gezien ben ik het niet helemaal met je eens.

Ik heb een laptop van de zaak met een simkaart en een IPhone van de zaak met een simkaart en beide hebben hetzelfde telefoonnummer van KPN.
Ik kan tegelijkertijd verbinding maken met de zaak of gebruik maken van internet via de laptop en bellen met de IPhone.
Dus waarom zou het dan niet in een auto werken? :arghh:
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

lsp

Forumguru
Praktisch gezien ben ik het niet helemaal met je eens.

Ik heb een laptop van de zaak met een simkaart en een IPhone van de zaak met een simkaart en beide hebben hetzelfde telefoonnummer van KPN.
Ik kan tegelijkertijd verbinding maken met de zaak of gebruik maken van internet via de laptop en bellen met de IPhone.
Dus waarom zou het dan niet in een auto werken? :arghh:

Omdat je dan niet dubbel het gsm netwerk probeert te benaderen. Is een vrij groot verschil in use case
 
Bovenaan Onderaan