Amundsen Het grote Amundsen-topic

svda

Actief lid
Thanks voor de tips. Ik zit beetje te twijfelen wat ik ga doen. Of een update of een altermarket rns510 met dab+ en Android erop. Voor het laatste is dat ik er sygic op kan zetten en vrij snel files kan zien.
Heb vorige week de rns315 aan en ruim half uur later dan ik op de radio hoorde dat er file was had ik het in de navigatie wat veel te laat is ( ik had mijn telefoon ook nog aan en die had vrij snel files binnen)

Bij onze Rapid maken wij een hotspot en daarmee krijg je ook snel filemedelingen binnen. Dit is met Tmc dus niet?
 

Rooverz

Actief lid
Thanks voor de tips. Ik zit beetje te twijfelen wat ik ga doen. Of een update of een altermarket rns510 met dab+ en Android erop. Voor het laatste is dat ik er sygic op kan zetten en vrij snel files kan zien.
Heb vorige week de rns315 aan en ruim half uur later dan ik op de radio hoorde dat er file was had ik het in de navigatie wat veel te laat is ( ik had mijn telefoon ook nog aan en die had vrij snel files binnen)

Bij onze Rapid maken wij een hotspot en daarmee krijg je ook snel filemedelingen binnen. Dit is met Tmc dus niet?
Tmc dekt minder verkeerswegen en wordt elke 10/15 minuten geüpdate. Online file info dekt meer verkeerswegen, is secuurder en wordt elke 3/5 minuten geüpdate.
 

svda

Actief lid
Dan denk ik dat mijn tmc niet goed functioneerde. Op zich wel een fijne radio maar tmc is niet meer echt van deze tijd als je 200 km per dag rijd.
 

Rooverz

Actief lid
Dan denk ik dat mijn tmc niet goed functioneerde. Op zich wel een fijne radio maar tmc is niet meer echt van deze tijd als je 200 km per dag rijd.
Kan je er zeer veel over vertellen, maar tmc is in NL in de basis redelijk/matig geïmplementeerd. In onze buurlanden waar ook betaalde varianten beschikbaar zijn/waren is het via tmc een stuk beter geregeld. In NL zijn er momenteel twee tmc aanbieder die via verschillende radio kanalen hun lijst updaten. Maar aangezien je niet een vast tmc station kan kiezen trekt de navigatie van alle radiozenders de tmc info. Hierdoor wordt de lijst (vanwege de twee verschilende aanbieders) niet altijd goed ververst en blijven er bv oude files instaan, of worden nieuwe files wel bij aanbieder a aangeboden en nog niet bij b, en laat je navigatie dan net via zender b de file binnenhalen. Ik blijf het raar vinden dat je niet een vast tmc radiostation kan selecteren. Bij mijn oude losse navigatiesystemen kon dit wel altijd.
 

DeNnZ

Forumguru
Ik dacht laatst ergens een bericht te hebben gezien met een firmware (dus geen kaart) update voor de Amundsen MIB(2?).
Kan iemand me naar die software wijzen?

Bedankt vast!
 

DeNnZ

Forumguru
@Marcooctavia
Nee, niet persé problemen, maar wel een eigenaardigheid van het systeem waar ik me aan ben gaan storen in de loop der tijd, en had dus gehoopt dat een nieuwe firmware versie wellicht het zou oplossen.

Mijn Navigatie geeft namelijk alleen de hoogte meters aan boven de 0 meter, onder zeeniveau gaat hij dus gek genoeg niet als hij genoeg satellieten heeft.
De Kodiaq geeft wel altijd keurig de negatieve getallen aan, maar de Amundsen in de OIII dus niet.

Ik weet het, aan deze waardes heb je echt helemaal niets, maar het is onderhand een missie geworden om dit op te lossen..... Don't ask... ;)
 

Rallye

Forumguru
En bij de Amundsen heeft de MIB1 een klein scherm en de MIB2 een groter scherm. Tevens heeft de MIB2 de (beperkt op de MIB1 aanwezige) mogelijkheid verloren om video af te spelen.
 

jaco

Actief lid
Iemand enig idee wanneer er weer een nieuwe navigatie kaart update komt voor de Armudsen 2019/2020
 
Bovenaan Onderaan