brepus13

Forumguru
Erg gaaf hoor!! Alleen wel jammer dat we te vaak op de link hebben geklikt. Hij kost nu ineens 160€ ofzo ... lang leve metadata :wavecry:
 

greenlinediesel

Senior Member
Erg gaaf hoor!! Alleen wel jammer dat we te vaak op de link hebben geklikt. Hij kost nu ineens 160€ ofzo ... lang leve metadata :wavecry:

Aaaaiii. Ja dat heb ik ook nog wel eens met vliegtickets. "Kijk schat, goedkoop he!" - drukt nog een keer op F5 - biem gelijk 70 euro duurder :arghh::arghh:
 

brepus13

Forumguru
Kan altijd eens kijken via internet op het werk. Andere ip adressen... en anders is het even pech. De Amundsen doet verder prima wat hij moet doen maar ja, gadgets he... :yeehaa:
 

Spinal

Forumguru
Ben er nu wel achter dat de originele bluetooth module van de auto (blijkbaar ook losse module en zit niet ingebouwd in de Amundsen?) nog steeds wil verbinden met mijn smartphone. Mega irritant, elke keer koppelingsverzoeken op mijn telefoon, en "No paired phone found" op de maxidot. Als de radio eruit gaat voor de extra stekkers en adapters de oude radio maar even aansluiten om de bluetooth telefoon koppelingen eruit te knallen. Dit gaat niet via de maxidot zelf helaas.

Ik heb ook een achteraf ingebouwde bluetooth module, bij mij zit die achter het climatronic paneeltje, een andere populaire plek is onder de bestuurder of passagiersstoel. Bij mij kan ik overigens wel via de maxidot de gepairde telefoons verwijderen in het telefoon menu. Je kunt ook die module verwijderen en evt verkopen
 

greenlinediesel

Senior Member
Ik heb ook een achteraf ingebouwde bluetooth module, bij mij zit die achter het climatronic paneeltje, een andere populaire plek is onder de bestuurder of passagiersstoel. Bij mij kan ik overigens wel via de maxidot de gepairde telefoons verwijderen in het telefoon menu. Je kunt ook die module verwijderen en evt verkopen

Thanks ga ik op die locaties even zoeken van 't weekend. Ja klopt, kan bij mij ook mits de originele Amundsen erin zit. Dat menu werkt nu niet naar behoren... ach, we blijven lekker priegelen. Nu maar hopen dat de Faab het nog eventjes blijft doen :-)
 

Marcooctavia

Forumguru
Ja dat was bij mij ook een reden. Van de zomer willen we naar Kroatië op vakantie en dan is een up-to-date navi toch wel fijn, en ik prefereer navi in de auto zelf nog steeds boven een telefoon die in je gezichtsveld zit te etteren. Vind het nog extra leuk dat heel deze ombouw goedkoper is dan kaart-updates (via de officiële kanalen).

Ik werd ook helemaal gek van die Belg die in de Amundsen+ zat. Ik heb niets tegen Belgen hoor, maar die stem was uitermate irritant, en stond ook altijd uit waardoor ik wel eens een afslag miste.. :laugh:

Heb nu Spotify en Flitsmeister geïnstalleerd op de radio zelf. Muziek afspelen gaat soepel, en actuele flitsinfo is ook fijn. Ik moet nog even kijken hoe actueel de Sygic navi is. Ik heb via het programma 'automate' een z.g.n. flow aangemaakt die automatisch mijn telefoon hotspot aanzet als ik verbonden ben met de navi, waardoor deze altijd verbonden is met het internet voor Spotify, Flitsmeister e.d.

Ik ben - tot nu toe - zeer content! :D

Heb je het programma 'automate' op je telefoon of je radio gezet?
Ik heb deze https://s.click.aliexpress.com/e/dKkwLDr in mijn golf 6 cabrio geplaatst.
Hij is wel wat duurder maar bevalt prima hij heeft een zeer krachtige audio en klinkt prima.
Ik navigeer nu met de tomtom app dat werkt prima.
Alleen inderdaad is het jammer dat je de telefoon zelf moet koppelen als hotspot voor internet.
Maar ik denk dat dit alleen kan met software op je telefoon.
Ik heb een ipone en daar is zo app niet voor.

Marco
 
Laatst bewerkt:

greenlinediesel

Senior Member
Heb je het programma 'automate' op je telefoon of je radio gezet?
Ik heb deze https://s.click.aliexpress.com/e/dKkwLDr in mijn golf 6 cabrio geplaatst.
Hij is wel wat duurder maar bevalt prima hij heeft een zeer krachtige audio en klinkt prima.
Ik navigeer nu met de tomtom app dat werkt prima.
Alleen inderdaad is het jammer dat je de telefoon zelf moet koppelen als hotspot voor internet.
Maar ik denk dat dit alleen kan met software op je telefoon.
Ik heb een ipone en daar is zo app niet voor.

Marco
Hi Marco,

Ziet er erg mooi uit ook! Fysieke buttons vind ik persoonlijk nog wel fijn om snel te navigeren.

Automate is inderdaad een Android app die je kunt installeren. Je kunt d.m.v. logica dingen op je telefoon automatiseren.
7dc9cc54030bac85588b5c30db2b290c.jpg
 

greenlinediesel

Senior Member
Goeie tip Rob, heb hem maar meteen besteld... :bloos: moest mijn navi nog updaten en de camera optie stond ook nog ergens op een wensenlijstje. Beide zijn per stuk een stuk duurder dan deze radio dus eigenlijk verdien ik er geld mee

@greenlinediesel welke camera heb je er bij besteld?
Ik denk dat het zoiets als dit moet worden
https://s.click.aliexpress.com/e/xd550Iy aangezien je natuurlijk geen hulplijnen op de camera zelf wil hebben.

Alleen nog even verzinnen hoe ik de kabels ga aansluiten. Camera gewoon op het achterlicht, en dan een goede weg proberen te vinden van voor naar achter voor het videosignaal.

Ik heb vorig jaar een trekhaak eronder gezet en meen mij te herinneren dat je vanaf de kofferbak door de carrosserie naar buiten kon zodat je achter de bumper uitkomt. Hier heb ik de kabels van de trekhaak ook doorheen getrokken.
 

Marcooctavia

Forumguru
@greenlinediesel alles werkt perfect met het stuur.
Ik heb wel deze app op de radio geïnstalleerd https://play.google.com/store/apps/details?id=altergames.carlauncher
Hij kost dan wel €1,99 maar is zelf in te stellen naar wens en werkt erg goed.

En voor de mensen met vragen bij geen enkele niet originele radio werkt met display tussen je tellers.
Je zal ook je originele carkit moeten uitschakelen omdat deze alleen werkt met een originele radio.
De radio werkt perfect met je stuur bediening.

Marco
 

greenlinediesel

Senior Member
@greenlinediesel alles werkt perfect met het stuur.
Ik heb wel deze app op de radio geïnstalleerd https://play.google.com/store/apps/details?id=altergames.carlauncher
Hij kost dan wel €1,99 maar is zelf in te stellen naar wens en werkt erg goed.

En voor de mensen met vragen bij geen enkele niet originele radio werkt met display tussen je tellers.
Je zal ook je originele carkit moeten uitschakelen omdat deze alleen werkt met een originele radio.
De radio werkt perfect met je stuur bediening.

Marco
Oh die launcher ziet er heel dik uit! Zo ook maar even proberen, thanks!

Ja de RDS info werkt wel op de maxidot, verder niets. Ach, heb 'm toch altijd op verbruik of snelheid zijn dus dat zal ik persoonlijk ook niet echt missen.

Dat komt allemaal in de volgende auto wel weer!
 

Spinal

Forumguru
Heb je het programma 'automate' op je telefoon of je radio gezet?
Ik heb deze https://s.click.aliexpress.com/e/dKkwLDr in mijn golf 6 cabrio geplaatst.
Hij is wel wat duurder maar bevalt prima hij heeft een zeer krachtige audio en klinkt prima.
Ik navigeer nu met de tomtom app dat werkt prima.
Alleen inderdaad is het jammer dat je de telefoon zelf moet koppelen als hotspot voor internet.
Maar ik denk dat dit alleen kan met software op je telefoon.
Ik heb een ipone en daar is zo app niet voor.

Marco

Gezien jij een 2GB versie hebt, wat is ongeveer de opstart tijd?
 

Spinal

Forumguru
Deze heeft al lijntjes, kijk maar eens bij de foto's. Dan krijg je dus dubbele linyjesl, ik zou kijken voor eentje zonder lijntjes

Ikzelf heb een camera die in de achterklep ontgrendeling zit verwerkt (aangesloten op de Columbus)
 

Spinal

Forumguru
@brepus13 dat kan idd maar is niet ideaal ivm veel kans op storingen en veel ruis in het beeld. In het Octavia RVC topic zijn er een aantal geweest die dit gedaan hebben maar na veel storingen toch alles bekabeld hebben aangesloten
 

brepus13

Forumguru
Thnx voor die aanvulling. Dan maar weer alles los en een kabeltje trekken. Ik heb alles al eens los gehad dus ik verwacht weinig problemen dan.
 

Spinal

Forumguru
Vanaf de camera kun je onderlangs of bovenlangs naar voren. Ik heb toen gekozen via de bovenkant. Het enige lastige daarvan is dat je de kabels via de rubberen doorvoer tussen klep en carosserie moet frotten, en een tulp stekker daar doorheen wurmen is echt een klote karwei. Maar daarna is het zo gebeurd, een electro draad tussen dak en dakhemel naar voren steken, draden eraan vast tapen en trekken maar. Dan via A stijl naar beneden richting zekeringkast en middenconsole.
 
Bovenaan Onderaan