Suzuki Swift Sport

Kurtje

Forumguru
Je mist het punt van Leon-Cupra. Bovendien heeft die het niet over "adembenemende acceleratie". Het verschil zit in de nuance...

Denk dat ik het punt erboven echt wel aanhaal, dat het een heel leuke wagen kan zijn die je echt wel een snelheidsbeleving kan geven op een bochtige weg. Daar is hij ook voor ontworpen toch?

Adembenemende acceleratie is een andere woordkeuze maar heeft dezelfde betekenis als happen naar adem bij het doortrekken tot 7000toeren :) De reactie erboven had ik net hetzelfde als hem geschreven...

Ik ben helemaal akkoord dat het snelheidsgevoel niet altijd gelijk staat aan het vermogen, lichte wagen met een gewillige motor die een leuke sound geeft zal je altijd een sneller gevoel geven dan de werkelijkheid is. De leukste ervaring voor mezelf is het rijden met de VW Funcup hierin, 175pk/800kg/sequentiele bak. Klein, heel licht, zoveel grip, maar de woordkeuze happen naar adem bij het versnellen gaat daar ook niet zo in op :) Eerder het plezier van de bochten zo snel aan te pakken, net als een gocart!
 

MarcoO2

Forumguru
Adembenemende acceleratie is een andere woordkeuze maar heeft dezelfde betekenis als happen naar adem bij het doortrekken tot 7000toeren :)
Toch niet. Als je spreekt over een "adembenemende acceleratie" heb je het puur over de kick van de versnelling. Als je het hebt over "naar adem happen bij het doortrekken naar 7000 toeren", heb je het over veel méér dan alleen de kick van de versnelling. Dan heb je het over de totale beleving.
 

Kurtje

Forumguru
160pk en happen naar adem in 1 zin? :D

Toch niet. Als je spreekt over een "adembenemende acceleratie" heb je het puur over de kick van de versnelling. Als je het hebt over "naar adem happen bij het doortrekken naar 7000 toeren", heb je het over veel méér dan alleen de kick van de versnelling. Dan heb je het over de totale beleving.

Denk dat we daar duidelijk van mening verschilllen, mijn eerste reactie had ik het op net dezelfde manier geschreven als leon-cupra… Je zal me niet naar adem zien happen in een 1000kg /130pk/150nm combinatie, ook niet als passagier :D

Genoeg offtopic, terug naar de Swift Sport waar ik met de vorige modellen ook al mee heb mogen rijden :)
Absoluut een leuk kleine hothatch!!!
 

leon-cupra

Forumguru
Absoluut ik twijfel echt niet eraan dat de MX5 een geweldige rijmachine is, om enkele bochtige wegen aan te vatten! Denk dat je daar een zalige tijd mee kan hebben...

Maar om dan van adembenemende acceleratie te spreken met 131pk/150nm is overdreven naar mijn mening :)
Ook al gaat ie tot 7000/7500 toeren, wat ook weer niet zo overdreven is voor een atmo block toch?
Verschil is ook dat ik nu plezier heb in de winter. Kontje gooien in de bochten... verslavend :D
En het accelereren is uiteraard niet uitermate snel, puur cijfermatig, maar gevoelsmatig is het sneller dan met de RS. Alles dat minder geisoleerd is, uitlaat die wat meer lawaai maakt, quasi met je kont op het asfalt zitten, klein voorruitje, niet zo stabiel, ... tot 100 gaat het behoorlijk vlot daarna is het een stuk minder maja boven de 140 ga je toch automatisch inhouden.

Iedereen die (mee) rijdt met de MX5 is daar enorm lovend om, zelfs met maar 131pk. Mijn broer met zijn R deed er eerst ook lacherig over, tot ik hem de sleutels gaf. Mijn andere broer met zijn RS, idem dito. Heb uiteindelijk mijn sleutels moeten afpakken :D
 
Bovenaan Onderaan