Kortsluiting in dashboardverlichting of kentekenverlichting

jack45

Lid
Hallo allemaal,
Heb sinds zaterdag kortsluiting in de dashboardverlichting-kentekenverlichting, heb alle zekeringen nagekeken en zekering 36 springt steeds, heb de behuizingen van de kentekenlampen ook al losgehaald, maar maakt niets uit, kan iemand mij helpen aan een elektrisch schema van de dashboardverlichting of alles wat er op zekering 36 zit of andere tips zijn ook welkom.
Mvrgr Jack
 

Sjoerdb

Forumguru
als je kentekenverlichting op de achterklep zit, zou je het kunnen zoeken in de doorvoer van klep naar chassis. een bewegend onderdeel wat kan slijten.
 

jack45

Lid
zal nog wat toelichting geven hoe het gebeurd is,
stond met draaiende motor te wachten op mijn dochter en wilde met de knop op de afstandbediening de achterklep open doen, het was donker in de cabine, vanaf dat moment ging het dashboardlicht uit.
 

jack45

Lid
ja mar kortsluiting zit niet in kentekenverlichting, heb alle 2 de units eruit gehaald.
net nog wat dingen geprobeerd zoals de dimmer er uit te halen, maar dan doet het dashboard het zowiezo niet.
maar zekering blijft dan wel zitten.
dimmer terug gezet en wonder boven wonder het dashboard doet het weer, maar wie weet voor hoelang, denk dat probleem in de dimmer zit, toch misschien maar even navraag doen bij de skodadealer hier.
 

React

Actief lid
Je schrijft dat de zekering eruit knalde toen je de kofferbak electrisch opende en zoekt nu in de verlichting? Heb je nu het dashboard het weer doet opnieuw de kofferbak geopend met de afstandbediening? Als de zekering dan weer springt zou ik de bekleding vd achterklep maar eens los halen en stapsgewijs zoeken. Eerst de stekker vd motor loshalen en kijken of het dan nog gebeurd en vervolgens vanaf de motor de bedrading terug volgen tot de doorvoer.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Een storing zoeken is zeker niet van de hak op de tak werken.
Dingen uitsluiten is het eerste wat je doet en voorbeelden zijn hier al genoeg gegeven|
Dan in bewegende delen ( scharnierverbindingen) waar kabels lopen is breuk zeer aannemelijk dus ook dit controleren.
En zo kom je in algemeen stap voor stap tot het probleem.
 
Bovenaan Onderaan