Bestellingen en Levertijden Fabia (Combi) topic

Hallo, Newbie hier!

Wij gaan voor het eerst Skoda rijden.
We hebben een Fabia 3 Combi besteld.
Ben erg benieuwd; de proefrit was al super!

Alleen nu dat wachten hé......

Hieronder onze details;

Naam, Uitvoering, Motor, Kleur, Besteldatum, Productieweek, Leverweek, Daadwerkelijke afleverdatum
Chris, Style Combi, 1.0 TSI (95PK), Maple Brown, 14 November, ???, Week45, Week 21, who knows...
 

Oekiee

Nieuw lid
Afgelopen donderdag dan eindelijk mijn auto mogen ophalen. Nogmaals: dit is niet de Skoda Fabia Combi die ik had besteld, maar de optie op de Skoda Rapid die ik heb gekregen :)

Ben er ontzettend blij mee. Het is een iets luxere versie dan de Fabia Combi die ik had besteld.
 

Bijlagen

  • skoda rapid.jpg
    skoda rapid.jpg
    113,9 KB · Weergaven: 158
  • skoda rapid 2.jpg
    skoda rapid 2.jpg
    73,3 KB · Weergaven: 138

Mino

Nieuw lid
Gefeliciteed met de rapid! Mooie kar!

Bij ons is het een ander verhaal geworden.
Nadat we al bijna een half jaar wachten op onze Fabia zijn we het zat. Alles voor wat betreft productie en levering is nog onbekend, dus zijn de plannen gewijzigd. Met de dealer afgesproken dat we een jonge 2e hands auto via hun kunnen aanschaffen, want de Fabia kon gelukkig nog geannuleerd worden. Ons oog is gevallen op een Opel Astra sports tourer 1.4 turbo 110kw uit 2018 met 12.000 op de teller. Wij zijn heel erg blij met onze keuze en we kunnen de Astra volgende week vrijdag ophalen. Ergens is het jammer dat het zo gelopen is, maar wij zijn er toch erg blij mee. Succes verder iedereen en ik hoop dat de Fabia’s snel van de plank komen rollen. Er is nu in ieder geval 1tje minder te maken.
 
Toch wel bijzonder, het overzicht van de Fabia staat al eventjes op bestelbaar sinds Juli 2018...
De Octavia RS TDI bijvoorbeeld pas sinds December 2018, dus daar kan ik me voorstellen dat alles vertraging opleverd.
Mijn vader heft ook een Fabia Combi in bestelling staan, ook daar is het stilletjes...
 
Aaahhh, maak me eens gek!
Die van ons momenteel:

Status: in afwachting productie
Geschatte leverdatum
in de week van 22 mei 2019

Nog 166 dagen.... Zucht....
 
Overigens: wellicht volledig overbodig, maar betekend "in afwachting van productie" nu echt dat er alleen nog maar een blaadje ligt en meer niet??
 
ow man.... :facepalm::nailbiting:
Als dat zou gebeuren zou ik de leasemaatschappij toch gaan vragen voor een alternatief....
Een 110pk clever ofzo... Maarja, dan heb je weer geen facelift model...keuzes....keuzes....
 

fionfeegle

Nieuw lid
Hallo iedereen,

Newbie hier op het forum, ik ben net lid geworden om dit specifieke topic te volgen.
Wij leasen sinds 3 jaar privé een Skoda Citygo en hebben afgelopen oktober een Fabia besteld, weer private lease (Skoda Fabia combi 1.0 TSI Greentech 95pk Ambition). Ons werd toen gezegd dat levering eind 2018 zou plaatsvinden...
Een paar weken geleden heb ik eens even gepolsd bij de dealer over hoe en wat, toen werd duidelijk dat de boel vertraagd is, en had hij het over week 6 2019.
Even slikken, maar allez, we zijn mobiel en we wachten geduldig af.

Maar helaas, 2 weken geleden klapte er een busje achterop mijn autootje en is het total loss verklaard! Na een hoop heen en weer gebel (blijkbaar is dit een uitzonderlijke situatie) kan ik nu tot aan levering een Upje rijden (voor E400 per maand!) en is de levering vertraagd naar week 10... Volgens onze dealer zijn er problemen met de fabricage van de motoren van de auto's, iemand dit meer gehoord?

Enfin, ik ben benieuwd wanneer de auto daadwerkelijk komt.
 
Ja hier hetzelfde verhaal van de dealer; problemen met de levering van de motoren. Ze hebben nog geen nieuwe levertijd durven opgeven, maar week 10 klinkt niet heel lekker...
 

Danko

Nieuw lid
Wij kregen te horen dat 'de motoren op zijn en er naar verwachting de Fabia pas in week 31 geleverd kan worden...
 
Dat is hetzelfde verhaal dat wij ook weten...
De motor is momenteel de bottleneck.

Levering staat bij ons gepland op 22-5, week 21
Besteld op 14-11....
 

garentsen

Nieuw lid
Ik zelf heb de auto in July 2018 besteld, er werd toen gezegd waarschijnlijk kan hij ergens in November worden geleverd, auto is inmiddels nog niet binnen, en als ik geluk heb wordt hij in week 10 2019 geproduceert werd mij verteld, in theorie kan het ook nog later worden. Ik kreeg namelijk ook het verhaal te horen dat er geen motoren beschikbaar waren.
 
Huidige status is dat men omstreeks week 10 verwacht de auto te kunnen leveren, al met al zou dat 6 maanden levertijd betekenen
 

Dolfijn368

Nieuw lid
Mijn auto (Fabia combi Clever 110PK met de nodige toeters en bellen) is begin september besteld en zou in januari geleverd worden. Eerste teleurstelling was dat het bestelde Dynamic pakket niet meer geleverd werd. Met de leasemaatschappij (Broekhuis) opgelost door later opblaasbare kussentjes in de stoel te plaatsen.
Stiekem gehoopt dat ik afgelopen kerst er al mee naar Tsjechië kon (rijd dan vlak langs de fabriek waar de Fabia gemaakt wordt), maar toen ik de leasemij belde had deze 'net' te horen gekregen dat het februari wordt.
Na de vakantie maar eens op het internet gekeken en schrok toen wel dat het waarschijnlijk mei of later wordt.
Maar weer met de leasemij gebeld. "Ik moest niet bang worden van de spookverhalen op het internet", maar hij zou het nakijken. Een week later werd ik teruggebeld dat ik toch gelijk had.
Nu heb ik voor mei weer een rit naar Tsjechië gepland en heeft mijn huidige auto meer dan 2 ton gelopen dus ik wilde wel naar alternatieven kijken. Volgens de leasemij kon de auto niet meer afbesteld worden (mijn inziens onzin, gewoon drie weken de tijd geven om alsnog te leveren en daarna is het pech voor de leverancier). Na lang aanhouden krijg ik nu een week voor mijn vakantie tijdelijk een andere auto. Ben benieuwd of ik in de zomervakantie met mij Skoda of mijn tijdelijke auto naar Tsjechië rijd.

Leuk weetje: Skoda is een familienaam maar betekent ook "Jammer". Dat laatste is hier wel van toepassing.
 

fionfeegle

Nieuw lid
Ik heb inmiddels begrepen dat het te maken heeft met nieuwe emissie-wetgeving die over deze tsi-motoren heen moet. Het is dus eerder een probleem op papier, dan dat er geen motoren meer geproduceerd mogen worden. Google maar eens op WLTP-test.
 

fionfeegle

Nieuw lid
Hier inmiddels een definitieve productiedatum: half/eind februari, en dan levering in de loop van maart!
Voor de wachtenden loont het om weer eens even te bellen met de dealer misschien?
 
Bovenaan Onderaan