Nu al olie service?

JOT

Actief lid
De kodiaq maakt sinds dit weekend melding dat er binnen de 30 dagen een olie service moet worden uitgevoerd.
Ik heb nog maar 21500km op de teller , ik dacht pas rond de 30000km eerste beurt.
De auto is ook pas in mei 2019, 2 jaar oud
Of bepaald de kodiaq zelf mee wanneer de olie aan zijn einde loopt?
 

Maartenvds

Forumguru
Hoi hoi,

je olie verbruik kan iets meer zijn dan normaal ik heb het nu ook gehad. Ook kan het zijn dat hij bij aflevering nooit helemaal vol zat. In principe heb je longlife olie die 30000 Km mee gaat totdat je er iets aan moet doen.

Maar als hij niet helemaal vol zat dan moet je eerder. Als je het niet vertrouwd kan je ook naar je dealer gaan die kan dan checken op lekkage je hebt bovendien nog fabrieksgarantie dus ik zal me er niet zoveel zorgen over maken

Groetjes Maarten
 

Frenk21

Forumguru
Bij mij geeft hij nu ook olieservice aan.
Kosten €225,=

De longlife beurt kost €289,=

Dat wordt dus de laatste. Anders krijg ik over 4000km alsnog de kosten:pieker::tegek::lezen:
 
Heb er ook last van op men O3 RS. 25000km, Minder dan een jaar oud en al aan de 2de olie wissel :nono:.
Oliewissel is nieuwe olie en nieuwe olie-filter.
 

s-line

Forumguru
Hij meet inderdaad zelf de kwaliteit van de olie, dus afhankelijk van je rijstijl( korte stukjes, aantal keer starten etc.etc.) bepaald de motor wanneer het tijd is voor nieuwe olie. Ik persoonlijk zou nooit 2 jaar met de zelfde olie doen. Geef mij maar elk jaar nieuwe..:jaja:
 

JOT

Actief lid
Dan kan ik ze best allebei te gelijk laten uitvoeren, net gezien dat inspectie er binnen de 4000km ook aankomt. Dan neem ik ze gelijk samen.
 

Spector

Forumguru
Was bij mij ook, vanaf 23k kwam dan ook de waarschuwing dat ik daadwerkelijk de check in moest plannen. Een paar weken later heb ik deze uit laten voeren met een kleine beurt.
 

duopenotti

Senior Member
bij mij hetzelfde. De auto geeft aan dat een inspectie nodig is, met 51000 km op de teller (Heeft bij 31000 km. een beurt gehad). Ik was vanwege de bandenwissel bij de dealer en die zegt dat ze hiervan afstappen en gewoon de 30.000 km looptijd hanteren ongeacht gebruik van de auto. Volgens hem deed audi dit ook al.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
bij mij hetzelfde. De auto geeft aan dat een inspectie nodig is, met 51000 km op de teller (Heeft bij 31000 km. een beurt gehad). Ik was vanwege de bandenwissel bij de dealer en die zegt dat ze hiervan afstappen en gewoon de 30.000 km looptijd hanteren ongeacht gebruik van de auto. Volgens heem deed audi dit ook al.

Dit wordt garantietechnisch interessant...
 

CDK

Forumguru
De mijne met 18000 km en 16 maanden roept ook al om nieuwe olie. Ik denk dat VAG geleerd heeft van alle vervuilde en beschadigde motoren :deuk:
 

Mali

Forumguru
Ik rij 55.000 - 60.000 per jaar.
1e beurt bij 33.000 2e beurt bij 64.000
Volgens melding vanuit het menu tussen de beurt door ongeveer 1/3 liter olie bij gevuld.
Dus nu 2/3 liter bijgevuld in totaal
 

CharlesTucker

Forumguru
Gisteren eens even gekeken, auto is zo'n 6 maanden oud, 22.000 kilometer mee gereden, hij geeft voor een onderhoudsbeurt en olieservice hetzelfde aan, nog 8000 km te gaan, totaal 30.000km dus.
 
Bovenaan Onderaan