Ervaringen met alle versies van OBDeleven (als alternatief voor VCDS)

MacRembrandt

Forumguru
Tip, installeer de software alvast en registreer je account. Kun je alvast elke dag 6 gratis credits scoren ;) hoewel ik ze zelf nog niet gebruikt hebt is het beter mee dan on verlegen denk ik altijd maar.

Kun je even uitleggen hoe je aan 6 credits per dag komt?
Ik krijg er tot nu 1.:)

Heb de dongle met ring gekocht. Was met de code van internet niet veel duurder meer.
Nu wachten op de post..........
 

kwillems

Donateur
In het hoofdmenu kies je voor wallet. Vervolgens kun je op het plus-teken klikken en kun ne aanvinken dat je gratis credits wil. Dan moet je 5x reclame bekijken en daarvoor kring je steed 1 punt. Verder krijg je iedere dan nog een punt als je inlogt.
 

brepus13

Forumguru
Precies zo dus idd. Heb vandaag voor het eerst even snel een app gebruikt voor een Octavia 3. Even snel de mirror dip erop gezet en vervolgens netjes zichtbaar geworden via de Amundsen.

Blijft leuk speelgoed :-)
 

elsinga

Forumguru
Inmiddels de OBDeleven binnen en gebruikt op mijn O3. Needle sweep aangezet, Scout logo op het display (ben actief bij Scouting ;) ) en achterlichten aan bij DLR. Allemaal omdat het kan, want kan ook prima zonder. :) Maar wel heel nuttig: de elektrische achterklep kan ik nu ook sluiten met de knop binnen of de afstandsbediening. En dat kan standaard niet. Heel praktisch en alleen dat was me de 65 euro wel waard. ;)

En als de Kodiaq ooit bij mij voor de deur staat, dan gaan we die ook even kietelen. ;)
 

Klaasje

Forumguru
ik zie dat er binnenkort een Ultimate pakket komt van ODBeleven. Zal eens even wachten en kijken wat dat dat inhoud. Wel fijn om te weten dat alles goed werkt
 

turboturbo

Forumguru
zo te zien hebben ze een gat in de markt gevonden
Een gat van maar liefst een paar honderd euro...
De software is natuurlijk niet te vergelijken met VCDS maar als je kijkt naar de toepassing waarvoor je obdeleven wil gebruiken bijvoorbeeld voor je eigen auto, dan is dit een stuk betaalbaarder voor velen.
 

turboturbo

Forumguru
@kwillems ik doelde met mijn opmerking op de aanschafprijs van VCDS, waarvoor obd11 als alternatief in de markt wordt gezet...
 
Laatst bewerkt:

elsinga

Forumguru
Niet alles kan met OBDeleven, soms heb je VCDS nodig en nog minder vaak VCP/VPS/hoedieafkortingookmaaris.

Maar voor de meeste zaken kun je er prima wat mee. En de kosten zijn erg netjes voor wat je krijgt.
 

VanBokhoven

Senior Member
TJA doet het bij mij wel na het coderen van Lane Assist. Overigens heb ik hiervoor geen bijzondere handelingen verricht naast het aanzetten van lane assist. Energency Assist heb ik nog niet geprobeerd. :pardon:
 

JOT

Actief lid
Ik was wat aan het surfen rond Obdeleven aanpassingen en zo en kwam deze tegen:
FB_IMG_1542141768387.jpg

Dus de sfeerverlichting wordt wit als je de auto in achteruit zet .
Iemand een idee of het op de kodiaq kan?
Ik heb mij obdeleven nog niet :angel:
 

brepus13

Forumguru
PRO key is gekoppeld aan je account en niet je app, dus je kan nog gewoon overstappen naar de IOS app.

We’re in PRE-ALPHA stage with software

• BETA release is scheduled – 2019 Q1

• There is going to be NEW hardware released (our current device does not support Bluetooth Low Energy)


Dit zou beteken dat je toch nieuwe hardware ook nodig hebt....
 

turboturbo

Forumguru
Dit zou beteken dat je toch nieuwe hardware ook nodig hebt....
In t ergste geval aan beide kanten; vzv ik weet ondersteunt mijn huidige iPhone dat ook helemaal niet.

Edit: dat valt gelukkig mee lees ik net.
Sinds 2010 bestaat er een energiezuinige versie van bluetooth (bluetooth low energy) die we in steeds meer producten terugzien. De iPhone ondersteunt bluetooth low energy vanaf de iPhone 4S, iPhone 5C en iPhone 5S.
Bron
 

Peterson

Actief lid
Als ik het zo lees, heeft niemand de nieuwe hardware nodig. Nieuwe stukje heeft als voordeel een wat lager energie verbruik, zowel voor je telefoon als auto..
Handig voor als je ‘m er in laat zitten. Maar dat is weer minder veilig..
 
Bovenaan Onderaan