van RS naar FR

philippe bakker

Forumguru
Ik weet niet hoe dat was bij de andere Octavia versies, maar bij deze is de lak echt flinterdun en rete-kwetsbaar. Al na zeer korte tijd was bij mij de lak al van de motorkap door steenslag en er zit zelfs een klein deukje in op de bolling vooraan. Blijkbaar is het staal ook niet erg dik. Ik houd overwegend behoorlijk afstand en rijd vrijwel nooit achter vrachtwagens. Mijn voorruit is bijvoorbeeld nog puntgaaf.
Met die gigantische snelheden van jou he !
 

Spector

Forumguru
Vandaag eens even iets heel anders een Karoq 1.0 ambition, om mij toch een beetje thuis te laten voelen komt de kleur wel overeen... De RS wordt een dagje vertroeteld en krijgt op eigen verzoek nieuwe olie en een beurtje bij bijna 25k km.
Ik kan wel zeggen dat je na ongeveer 10 maanden in de RS met DSG gereden te hebben wel een beetje verwend ben. Schakelen is weer ff inkomen en ik mis toch een paar pk's onder mijn rechter voet en de sportstand qua sturen en rijgevoel, eenmaal op snelheid ga je met de Karoq al gauw te snel. Komt misschien ook dat de RS iets meer geluid maakt waardoor de snelheidsbeleving anders is. Verder weinig aan te merken op de Karoq, verschil in uitvoering en stoelen wel duidelijk merkbaar.
 

Bijlagen

  • IMG_0482.jpg
    IMG_0482.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 60

philippe bakker

Forumguru
Vandaag eens even iets heel anders een Karoq 1.0 ambition, om mij toch een beetje thuis te laten voelen komt de kleur wel overeen... De RS wordt een dagje vertroeteld en krijgt op eigen verzoek nieuwe olie en een beurtje bij bijna 25k km.
Ik kan wel zeggen dat je na ongeveer 10 maanden in de RS met DSG gereden te hebben wel een beetje verwend ben. Schakelen is weer ff inkomen en ik mis toch een paar pk's onder mijn rechter voet en de sportstand qua sturen en rijgevoel, eenmaal op snelheid ga je met de Karoq al gauw te snel. Komt misschien ook dat de RS iets meer geluid maakt waardoor de snelheidsbeleving anders is. Verder weinig aan te merken op de Karoq, verschil in uitvoering en stoelen wel duidelijk merkbaar.
Gij gelukzak ! Toen ik mijn rs binnen deed kreeg ik zo’n gocar met een dak op dat bijna uiteenvalt en niet vooruit gaat :( ( citigo)
 

Spector

Forumguru
IMG_0614.JPG

Huh???

Dit sprong gisterenavond in beeld, nadat ik de auto via Keyless geopend en gestart had. Na circa 10 minuten rijden was de waarschuwing weer weg. Is dit een voorteken dat de batterij van de sleutel aan vervanging toe is?
 

MaxN

Donateur
Bijzonder, wij hebben wel de melding gehad dat de batterij leeg raakt, maar niet dit.
Overigens met ouder (2014) model O3 RS.
 

Spector

Forumguru
enkel dat deze sleutel niet vind.
gelukkig dat die starte
Inderdaad, maar daar heb ik eerlijk gezegd nog niet bij stil gestaan omdat de deuren open gingen en de motor zonder problemen startte. Ik heb vandaag ook geen meldingen meer gehad. Zal maar een setje reserve batterijen meenemen...
 

Fmoon

Forumguru
Ik heb exact hetzelfde gehad. Daarna gingen de deuren dus niet meer open. En toen die open gingen na een tijdje starten de auto niet. Batterij vervangen en nooit meer de melding gehad.
 

Spector

Forumguru
Na een weekje Duitse Eifel, waar we naast lekker uitrusten ook nog lekker rond getoerd hebben, heb ik een steentje met de voorruit gevangen en doorgekopt. Echter liet deze wel een sterretje met klein barstje na. Voordat ik Carglass ga bellen voor een afspraak, kan ik een voorruit met voorruitverwarming straffeloos laten repareren of ben ik gelijk toe aan een nieuwe voorruit??

Bijgaand nog 2 fotootjes waaruit eens te meer blijkt dat ik echt op zoek moet naar nieuw winter licht metaal.... :banghead:

image1.jpeg image3a.jpeg
 
Laatst bewerkt:

MaxN

Donateur
Balen van de ster/barst.
Bij repareren kan dat prima bij zo'n glasboer.

Mocht de ruit vervangen moeten worden zou ik bij de dealer doen ivm de systemen bij de spiegel.
De rekening bij ons was €980,- voor de vervanging, uiteraard voor ons alleen eigen risico van de verzekering.
Wij hebben ook verwarmde voorruit.
Maak wel tijdig een afspraak bij je dealer, deze zal de ruit moeten bestellen.
 

Spector

Forumguru
Tnx, dan ga ik het eerst met repareren proberen. Er zit een glasverzekering in het pakket, dus ik zou hem mocht het nodig zijn kunnen vervangen. Ik ga alleen nog op de wintersport en zou dat dan nog met de oude ruit willen doen in verband met eventuele nieuwe schade, maar dat kan weer niet wanneer de ruit niet gerepareerd is met het oog op verder scheuren door temperatuurverschillen. Keuzes... :sterretjes:
 

MaxN

Donateur
Tja, als eerst repareren mogelijk is kan je een nieuwe ruit uitstellen tot na de winter.
Ook minder last van de temperatuurverschillen dan.
Zou in jouw geval eerst kijken of ze het kunnen repareren. Dan kan je de vervanging uitstellen.
 

Antera

Donateur
Repareren hangt af van het sterretje maar is ook met een verwarmde voorruit repareerbaar. :-)

Mijn voorkeur zou idd wachten zijn tot na de winter als hij geheel vervangen moet worden
 
Bovenaan Onderaan