van RS naar FR

MishaM

Actief lid
@Spector . Ik weet niet of je van plan bent om je downpipe ook te doen. Maar die zou ik dan eerst doen.

Ik heb mijn systeem op maat laten maken bij NMParts. Maar alleen al de downpipe heeft een groot effect op het geluid/volume.
Ik heb nu een 3 inch systeem van turbo tot achteras. Met een sportkat en 2 grote middendempers. Vandaar ging het door naar 2x2,5 inch, maar dat is nu 2x2inch. Dat is qua geluid acceptabel. Gelukkig is Nik van NM zo flexibel om deze aanpassingen gaandeweg te doen. Maar met de originele setup die ik had (sportkat, 1 midden demper en 2x2,5) hoorde mijn vrouw mij al van 10km aankomen. :laugh:
 

Spector

Forumguru
Die naam (NMParts) viel gisteren ook tijdens het monteren. Misschien moet ik dan toch eens binnenkort daar gaan kijken. Heeft een andere downpipe zonder tuning ook zoveel effect dan? Ik heb wel gezien dat ik die niet zelf wil monteren, daar is niet echt makkelijk bij te komen.
 

MishaM

Actief lid
Ik had bij Vagtechniek op de rollerbank, zonder chippen, 266pk. Alleen uitlaat en inlaat.
En dat voor een RS uit 2014 (220pk af fabriek).
 

B.Stuurder

Forumguru
Helaas geen zand, maar een combinatie van onder andere oud ijzer stof...
Oei, gaat dat niet roesten op je auto? IJzerstof vreet in elk geval wel in en krast enorm als je het eraf wilt wassen. Er bestaat een middel dat de ijzerdeeltjes als het ware van je auto licht, waarna je ze met de hoge druk af kan spoelen. Lijkt me beter voor je lak.
 

MishaM

Actief lid
Oei, gaat dat niet roesten op je auto? IJzerstof vreet in elk geval wel in en krast enorm als je het eraf wilt wassen. Er bestaat een middel dat de ijzerdeeltjes als het ware van je auto licht, waarna je ze met de hoge druk af kan spoelen. Lijkt me beter voor je lak.

Ik gebruik Iron X daarvoor. Maar ik weet dat er meerdere zijn.
Of bedoel je van dat snowfoam? Dat zou ook kunnen werken.
 

Spector

Forumguru
Oei, gaat dat niet roesten op je auto? IJzerstof vreet in elk geval wel in en krast enorm als je het eraf wilt wassen. Er bestaat een middel dat de ijzerdeeltjes als het ware van je auto licht, waarna je ze met de hoge druk af kan spoelen. Lijkt me beter voor je lak.
Daar heb ik tot op heden nog geen last van gehad, althans met de vorige RS. Deze is pas een half jaar oud...
 

CDK

Forumguru
Dank voor de tip, ik ga ze beiden even bekijken.

Goed en relatief goedkoop. In een geschikt drukflesje gieten en over je auto sprayen, daarna afspuiten met HD reiniger en vervolgens je auto op de normale manier wassen.


6a86fc77e07f745ffae166104937b3ce.jpg
 

B.Stuurder

Forumguru
Daar heb ik tot op heden nog geen last van gehad, althans met de vorige RS. Deze is pas een half jaar oud...
Ik weet niet hoe dat was bij de andere Octavia versies, maar bij deze is de lak echt flinterdun en rete-kwetsbaar. Al na zeer korte tijd was bij mij de lak al van de motorkap door steenslag en er zit zelfs een klein deukje in op de bolling vooraan. Blijkbaar is het staal ook niet erg dik. Ik houd overwegend behoorlijk afstand en rijd vrijwel nooit achter vrachtwagens. Mijn voorruit is bijvoorbeeld nog puntgaaf.
 
Bovenaan Onderaan