@ Bass...ik denk dat je met 255 echte km's wel behoorlijk de top hebt bereikt hoor. Sitechris ( GTI VI 307pk) en ik bleven vorige week beide op de Autobahn wel zon beetje steken op net iets onder de 270km/h op de teller volgens mij. Tot 250 gaat alles bestwel vlotjes maar boven de 260 lijkt het ineens niet meer sneller te willen. Als ik het goed gezien heb zat ik op dat moment net iets boven de 6000rpm (handmatige 6-bak).
Echt afgetopt hebben we niet, het was meer 260 plus aantikken en van het gas af. Waar ik overigens wel last van heb (ook van de week) is dat er een vreemd soort begrenzer op mijn auto zit. Opeens valt de snelheid een paar kilometer terug en mag ik weer opnieuw een poging doen om weer tegen deze denkbeeldige muur te rijden. Je voelt ook echt even dat de auto afremt. Het gekke is. Soms zit die muur op 261 (op de digitale teller), soms op 265, soms op 259 etc etc. Ook als je de eerste keer bij 261 op de muur stuit, rijd je direct erna opeens bij 264 weer tegen de muur. Vreemd. Overigens neemt de acceleratie boven de 260 zeker af (logisch), maar het is nog niet zo dat je voor een kilometertje harder zwaar moet sprokkelen en kilometers asfalt nodig hebt, dus zonder deze muur loopt de GTI zeker wel door naar 270 of harder op de teller als je echt even de ruimte zou hebben. Maar in de praktijk heb je die ruimte sowieso al bijna niet, dus een dergelijke topsnelheid is vooral een theoretische waarde. Belangrijkste vind ik de acceleratie tot 250 km/h. Zolang dat maar gewoon snel gaat, vind ik alles daarna wel prima.