Trage reactie van het gaspedaal oplossen door VCDS-instelling

ertromp

Forumguru
Het gaat in de meeste gevallen ook probleemloos. Twee weken geleden een S3 wederom 1.6TDI zonder problemen kunnen aanpassen. Het is exemplarisch dat er fouten/problemen optreden
Echter het meest voorkomende probleem wat je terugleest op het WWW zijn fouten in de ACC module en ABS module.
Dus voor degene die codeert of laat coderen controleer daar goed op voordat je vrolijk wegrijdt
Gezien het verhoogde brandstofverbruik bij @Refresh na aanpassing ben ik benieuwd of hij die toerentalverhoging wellicht ook had want het is wel frappant dat enorm verhoogde verbruik na aanpassing
 
Het gaat in de meeste gevallen ook probleemloos. Twee weken geleden een S3 wederom 1.6TDI zonder problemen kunnen aanpassen. Het is exemplarisch dat er fouten/problemen optreden
Echter het meest voorkomende probleem wat je terugleest op het WWW zijn fouten in de ACC module en ABS module.
Dus voor degene die codeert of laat coderen controleer daar goed op voordat je vrolijk wegrijdt
Gezien het verhoogde brandstofverbruik bij @Refresh na aanpassing ben ik benieuwd of hij die toerentalverhoging wellicht ook had want het is wel frappant dat enorm verhoogde verbruik na aanpassing


Weet ook niet of het echt daar aan liegt.
Ik ga nu is zien hoeveel km ik kan rijden en dan nog een coderen naar audi stand en nog eens proberen.

Maar zoals ik hier lees 1200km heb ik nog nooit gehaald 900km
1000km soms op audi stand
Nu zonder audi stand 1100km
 

Antera

Donateur
Seat heeft er altijd ruzie mee en krijg dan idd een storing op ABS en ACC. Bij VW gaat het op sommige wel en andere niet. Gisteren ook een 1.0 O3FL die het niet leuk vind. Verder tot op heden nog geen klachten en geen storingen gehad maar ben ook nog niet achter de oorzaak.

het een stuk hogere verbruik vind ik erg vreemd maar wel benieuwd of deze aanpassingen zoveel scheelt aangezien ik deze klacht nog niet gehoord heb. Keep us posted
 

Phoenix2149

Senior Member
Ik heb een O3C 1.0 TSI DSG Style-Business zonder drive mode die kan niet op 1.0 tsi, @Antera , misschien dat daarom de O3 1.0 problemen geeft?

Ik hoor dat de drive mode select menu wel aangezet kan worden in de Columbus met VCDS klopt dit? Ik lees namelijk hier dat het niet kan. kan het zijn als je de manufacturer op Audi zet het wel aan gezet kan worden?

Verder vind ik die trage gasrespons in de 1e versnelling eigenlijk best gevaarlijk. Ik heb mijn auto echt net (2-10). Ik ben gewend dat de auto gewoon gas geeft en vooruit gaat op het moment dat je ook gas geeft. Nu wilde ik rijbaan oversteken om naar links te gaan, zo'n moment van, ja het kan maar moet wel nu gaan, en dan reageert je gas gewoon niet!! vervolgend moeten anderen op de rem stappen... Sorry dat kan echt niet. bij mijn vorige Auris (CVT), mijn tijdelijke C$ en Scenic (manueel) was het zonder problemen verlopen...

Wat kost het eigenlijk om zo'n VCDM op gasrespons uit te laten voeren?

EDIT
Interressant voor diegene die de optie niet gekocht hebben. het is achteraf inbouwbaar, uiteraard tegen betaling:
https://forums.ross-tech.com/showth...g-for-Drive-mode&p=85750&viewfull=1#post85750
 
Laatst bewerkt:

Marcooctavia

Forumguru
Ik heb een O3C 1.0 TSI DSG Style-Business zonder drive mode die kan niet op 1.0 tsi, @Antera , misschien dat daarom de O3 1.0 problemen geeft?

Ik hoor dat de drive mode select menu wel aangezet kan worden in de Columbus met VCDS klopt dit? Ik lees namelijk hier dat het niet kan. kan het zijn als je de manufacturer op Audi zet het wel aan gezet kan worden?

Verder vind ik die trage gasrespons in de 1e versnelling eigenlijk best gevaarlijk. Ik heb mijn auto echt net (2-10). Ik ben gewend dat de auto gewoon gas geeft en vooruit gaat op het moment dat je ook gas geeft. Nu wilde ik rijbaan oversteken om naar links te gaan, zo'n moment van, ja het kan maar moet wel nu gaan, en dan reageert je gas gewoon niet!! vervolgend moeten anderen op de rem stappen... Sorry dat kan echt niet. bij mijn vorige Auris (CVT), mijn tijdelijke C$ en Scenic (manueel) was het zonder problemen verlopen...

Wat kost het eigenlijk om zo'n VCDM op gasrespons uit te laten voeren?

EDIT
Interressant voor diegene die de optie niet gekocht hebben. het is achteraf inbouwbaar, uiteraard tegen betaling:
https://forums.ross-tech.com/showth...g-for-Drive-mode&p=85750&viewfull=1#post85750

Drive mode kan niet zonder knopje in het menu gezet worden.
Gaspedaal kan zonder problemen aangepast worden.

Marco.
 

Phoenix2149

Senior Member
mijn vraag was: is die response nog altijd traag in de S stand ?
Daar heb je er minder tot geen last van. Vind alleen de S stand wat onrustig rijden. Prima om als je eenmaal op snelheid bent in de 7e versnelling aan te zetten dan zijn inhaal manoeuvres wat prettiger. of misschien als je even bij stoplicht weg wil "schieten".

in de stad of druk verkeer vind ik over het algemeen D stand prettig op gasrespons na dan.

Nou ja dat is mijn "ervaring" na 1200 km rijden.
 

philippe bakker

Forumguru
Daar heb je er minder tot geen last van. Vind alleen de S stand wat onrustig rijden. Prima om als je eenmaal op snelheid bent in de 7e versnelling aan te zetten dan zijn inhaal manoeuvres wat prettiger. of misschien als je even bij stoplicht weg wil "schieten".

in de stad of druk verkeer vind ik over het algemeen D stand prettig op gasrespons na dan.

Nou ja dat is mijn "ervaring" na 1200 km rijden.
Maar net die S stand is toch ideaal om die drukke straat over te steken waarover je het had? Nadien kun je toch terug op D zetten ?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Phoenix2149

Senior Member
Heb je een automaat moet je nog schakelen:banghead:
Precies dat dus. Plus nadat je dan bent overgestoken is de auto gelijk onrustig, vind ik in de S stand.

Heb het een andere keer zo gedaan namelijk. Is ook niet alles.

Gas moet gewoon reageren als je het gebruikt. Zonder vertraging. Het doseren is aan de gebruiker.
 
Laatst bewerkt:

Phoenix2149

Senior Member
Waarom staan er anders 3 standen op? Om niet te gebruiken ‘want het is een automaat’ ?
Ik zou het liefst gewoon één stand hebben. De drie standen is een keuze van fabrikant niet van mij. Wat dat betreft was de CVT van de Auris echt fantastisch. Op D was gas respons ook normaal maar sloeg de verbrandingsmotor later aan en meer op electra, maar je ging gewoon vooruit. Hier sta je zowat een seconde te wachten tot er iets gebeurd.

D stand die gewoon netjes reageert heeft de voorkeur, met name op gasrespons van stilstand. Is gewoon irritant en zoals eerder gezegd vreemde situaties opleveren die onnodig zijn.

S kan gebruikt worden as je al op snelheid bent if in de bergen rijdt of je graag sportief hoog in de toeren wil blijven. Maar vind ik onnodig en erg onrustig rijden.

M bij hele bijzondere gevallen (o.a. Berg afwaarts)

Ik heb DSG gekozen omdat ik juist niet wil schakelen met mijn zakelijke auto. Gewoon rijden en nergens druk om hoeven te maken.
 
Bovenaan Onderaan