Mijn Skoda App issues

Jorg Edelbloedt

Senior Member
Ach, op deze manier kan “Big Brother” je in ieder geval niet volgen
Zonder dollen,ik neem donderdag Mn Octavia in ontvangst, wacht wel af.....
 

CharlesTucker

Forumguru
@Marcooooo, vooralsnog is de enige app waar in dit topic flink over geklaagd wordt de vernieuwde "Connect Mijn Skoda" app, iets wat niet door Skoda gemaakt wordt, maar door mindmobility, iets wat bij PON (importeur van VAG) schijnt te horen. In de playstore van Google wordt hier ook flink over geklaagd, evenals over de identieke apps van VW, Seat en Audi. Deze app maakt overigens gebruik van een kastje wat ook door PON, niet door de fabriek, wordt ingebouwd.

Je overige problemen zijn eveneens vervelend, maar lijken bij lange na niet zo wijd verspreid te zijn. Misschien kun je hiervoor wel hulp krijgen in andere topics, nog niet van mij helaas, ik ben nog in blijde afwachting van een connected Skoda, ik behelp me nu nog met een antieke radio "Swing" met CD speler.
 

CharlesTucker

Forumguru
Ach, op deze manier kan “Big Brother” je in ieder geval niet volgen
Daar zou ik niet al te zeker van zijn, grote kans dat het "connect" kastje van PON alle gegevens wel netjes naar het PON-kantoor stuurt, maar dat alleen de apps ze niet even netjes ophalen en tonen aan de gebruiker (en dit is speculatie, maar omdat PON beweert dat er geen data verloren is en dat het allemaal goed komt lijkt het me wel een redelijke speculatie).
 

Jorg Edelbloedt

Senior Member
Daar zou ik niet al te zeker van zijn, grote kans dat het "connect" kastje van PON alle gegevens wel netjes naar het PON-kantoor stuurt, maar dat alleen de apps ze niet even netjes ophalen en tonen aan de gebruiker (en dit is speculatie, maar omdat PON beweert dat er geen data verloren is en dat het allemaal goed komt lijkt het me wel een redelijke speculatie).
.... Daar zeg je zowat, zou men in Leusden ook weten dat er vrijdag n nieuwe privacy wet ingaat?
 
Nou, het enige wat tot nu toe wel redelijk leek te werken (km-stand en actieradius) werkt nu bij mij ook niet meer, alles op 0. En de parkeerlocatie staat op ergens in de USA... Geen idee wat ze daar bij PON doen, maar app ontwikkeling kunnen ze echt beter uitbesteden.
 

Marcooooo

Actief lid
Ben 'as we speak' Mirrorlink aan het proberen. Heb 3 beschikbare apps volgens het menu maar niet eentje doet ook maar iets. Na een hoopvol "app wordt geladen" blijft het scherm compleet leeg. Op de telefoon is ook niets te bedienen omdat die verbonden is met het systeem.
Mis ik een erg basic appje wat de rest allemaal nodig heeft of doe ik iets heel anders simpels fout?

De Mijn Skoda app blijft kennelijk verificatiemails sturen maar de betreffende mail is in geen enkele mailbox te bekennen.

Ik voel me plots oud nu ik hier niet uit lijk te komen... :bloos:
Blij dat er een praatgroepje is :D
 

Horkje

Forumguru
Ik heb hier al weer vier pagina’s niet gereageerd en sinds 12 mei zelfs Skoda-apploos.

Eerst was het wel wat wennen hoor. Foto maken van de benzinemeter, ‘s nachts toch naar buiten om te kijken of mijn auto er nog staat. Maar het went....

Ik zweet inmiddels ook niet meer zo erg en kan inmiddels helemaal zonder de app en geniet weer van de kleine dingetjes zoals het wassen van mijn auto en het rijden en kijken hoe die weer glimt.

:D
 
Ik vraag me af of het nog wel gaat. Niks werkt goed. Dan weer opnieuw inloggen en later staat mijn auto ergens 4500 km weg, parkeren lukt nog steeds niets en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dat duurt nu zowat een maand. Mijn klacht wordt ook niet beantwoord door de klantenservice. Hoe moet dat verder want er is wel voor betaald natuurlijk.
 

Stiibun

Nieuw lid
Met de Belgische Mijn Skoda app hier geen last mee ... wacht eens even oh ja deze heeft bijlange niet dezelfde functionaliteit als deze welke in Nederland beschikbaar is, althans de iOS versie dan.

Na doorlezen van dit draadje, vanavond maar eens aan de gang met OneApp.
 

bing69

Actief lid
Nadat ik na 11 dagen nog geen antwoord had gehad op een mailtje, maar weer een mailtje gestuurd. En jahoor zowaar nu wel antwoord.
Hier onder mijn reactie op zijn tekst daar onder:
---------------------------------------
LS,

regelmatig moet ik weer opnieuw (en ik niet alleen volgens het Skoda-Forum) inloggen een nieuwe code aanmaken. Het ene moment werkt de melding dat de auto rijdt wel het andere moment niet.
Terwijl ik dit type start ik de app (en ja ik heb altijd de laatste app) en wederom krijg ik "voertuig gegevens kunnen niet opgehaald worden" (tweede keer vandaag) en moet ik weer inloggen en een code aanmaken.

Rit registratie van voor 16 Mei is verdwenen (althans voor ons niet zichtbaar)
Registratie die wel zichtbaar rijdt dwars door alles heen, geparkeerde auto terug zoeken (auto staat voor de deur) moet ik 10 minuten omlopen voor ik hem heb.
Mijn gegevens van de auto kloppen niet, bouwjaar is onjuist.

Heb een voorstel: test eerst iets voor je het op de markt breng (ja ik ben ict'er) of nodig een aantal testpersonen uit.

Op 30 mei 2018 om 13:57 schreef SKODA <info@skoda.nl>:
Geachte heer Van ,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Maandag 7 mei hebben wij u uitgenodigd om de nieuwe Connected App te downloaden en te installeren op uw telefoon. Helaas bleek tijdens het uitrollen van de nieuwe apps dat niet alles vlekkeloos werkte. Inmiddels zijn de problemen grotendeels opgelost. Uw rittenregistratie is uiteraard bewaard gebleven. Indien u momenteel niet kunt inloggen, adviseer ik u om aan de hand van de FAQ's op de website te kijken waar het in uw geval fout gaat.

Mocht uw probleem niet tussen de FAQ's op de website staan zal ik de complicaties die uw ervaart uitzetten bij onze technici. In dat geval ontvang ik graag een aantal gegevens van u zodat de complicaties onderzocht kunnen worden. Hiervoor heb ik de volgende gegevens nodig:
- Uw volledige naam - Uw telefoontype - Het tijdstip van de foutmelding(en) of complicatie(s) (meest recent) - Screenshot(s) van de foutmelding(en) of complicatie(s)

Ik bied u nogmaals mijn excuses aan voor de overlast. Hartelijk dank voor uw geduld.


Met vriendelijke groet,


ŠKODA Customer Care
 
Beste,
>
> Na mijn eerder gestuurde mail ( zonder reactie van Skoda )probeer ik het nog maar een keer.
> Vanaf 11-mei is de app niet meer te gebruiken.
> Het enige dat werkt zijn de totaal gereden kilometers en de inhoud van de tank.
>
> Wat werkt er niet:
> Rit registratie is weg
> Som gaat registratie dwars door alles heen in een rechte lijn
> Auto staat soms 4500 km weg terwijl hij voor de deur staat
> APK wordt niet aangegeven.
> Rijstijl score wordt niet aangegeven
> Bij alle autosystemen mis ik de accuspanning ( zat wel op de vorige app )
> Service beurt staat op de datum van vandaag.
> Parkmobile werkt niet. ( ik kan op de app niet zien waar ik parkeer en kan ook dus ook geen sessie starten )

Dat heb ik gestuurd naar info@skoda.nl
En dat is het schandalige antwoord.

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Fijn om te zien dat u kunt inloggen en weer gebruik kunt gaan maken van de nieuwe app. Voor overige ontwikkelingen binnen de app en eventuele vragen verder omtrent het gebruik verwijs ik u graag door naar onze website.

https://www.skoda.nl/mijn-skoda-app
 
Bovenaan Onderaan