Een muisgrijze Fabia 3C als opvolger van een zeer herkenbare F1C.

0ri0n88

Forumguru
Klopt helemaal @turboturbo , maar als ik de foto zie van de ventilatie zie ik geen temperatuursinstelling dus het lijkt er voor mij op dat het een handmatige airco is. Kan het mis hebben en correct me if i'm wrong.

Climatic werkt idd bijna net als een climatronic, enkelt bepaal je zelf de ventilatie en heb je geen automatische functie
De mate van zuinigheid is verwaarloosbaar tussen die 2, mits je climatronic op auto draait. (Doe je dit niet dan zijn ze een stuk minder zuinig)
 

turboturbo

Forumguru
Ik weet niet precies wat voor systeem de Fabia 3 heeft, maar als de Fabia 1 al een handmatige climatronic had, ga ik ervan uit dat dit nog tenminste ook de meest basale versie is die in een veel moderner Fabia 3 te krijgen is...

Verder misschien in volgend topic over de airco praten dan staat het op een vindbare plek en vervullen we Gerts topic niet:
https://www.skodaforum.nl/forum/i/automatisch-inschakelen-handbediende-airco.29887/
 

Huibert

Forumguru
Bij de fabia2 voor de facelift werd de climatic gebruikt maar na de facelift was die verdwenen.
 

greenlinediesel

Senior Member
Ikzelf bedien mijn automatische climatronic altijd handmatig - ik verander regelmatig de ingestelde temperatuur en zet de airco functie zelf aan en weer uit. En ik doe eens in de zoveel weken een zelftest zodat de clima even de kans krijgt oa de kleppen in de maximale posities te zetten.

Same here.... ben absoluut niet tevreden over de climatronic in mijn F2C. Als ik de AC aan laat staan tijdens uitzetten van de auto dan doet ie het de volgende keer na starten niet meer. Dan moet ik handmatig AC uitzetten, motor uit - motor aan en bij handmatig inschakelen met de AC knop en dan issie weer ijskoud... Geef mij maar een ouderwets AC knopje!
 

Canon-Eye

Forumguru
Als ik de AC aan laat staan tijdens uitzetten van de auto dan doet ie het de volgende keer na starten niet meer.
Dan is er iets niet in orde. Bij mij komt hij terug in exact dezelfde settings als toen de motor werd uitgezet.

Ik heb 'm standaard op Auto staan maar met de AC meestal weer uitgedrukt. Mocht ik op een warme dag de motor afgezet hebben met de AC nog aan, dan komt die bij herstart (hetzij meteen of dagen later) ook weer terug in. Ook de temperatuurinstelling blijft hetzelfde.
Kortom, het werkt in mijn F2C Greenline zoals het hóórt te werken.
 

greenlinediesel

Senior Member
Dan is er iets niet in orde. Bij mij komt hij terug in exact dezelfde settings als toen de motor werd uitgezet.

Ik heb 'm standaard op Auto staan maar met de AC meestal weer uitgedrukt. Mocht ik op een warme dag de motor afgezet hebben met de AC nog aan, dan komt die bij herstart (hetzij meteen of dagen later) ook weer terug in. Ook de temperatuurinstelling blijft hetzelfde.
Kortom, het werkt in mijn F2C Greenline zoals het hóórt te werken.

Ja alles op het display werkt naar behoren. Maar de AC wordt niet koud als ik aan de buizen in de motorruimte voel. Dealer kon niks vinden. (en ik zelf met VCP ook niet..)
 

Canon-Eye

Forumguru
In de motorruimte kom ik zelden, hooguit om vloeistoffen te controleren of bij te vullen. Maar in de auto wordt het gewoon zo koud of warm als ik dat wil.
Als dat bij jou niet gebeurt, dan klopt er dus toch iets niet.
Misschien eens laten controleren door een echte airco-specialist? Lang niet elke dealer heeft zo iemand in huis namelijk...
 

greenlinediesel

Senior Member
In de motorruimte kom ik zelden, hooguit om vloeistoffen te controleren of bij te vullen. Maar in de auto wordt het gewoon koud of warm als ik dat wil.
Als dat bij jou niet gebeurt, dan klopt er dus toch iets niet.
Misschien eens laten controleren door een echte airco-specialist? Lang niet elke dealer heeft zo iemand in huis namelijk...

Thanks voor het advies! Maar de F2 staat al op de exit lijst, en zolang de AC nog ijskoud wordt door het handmatig bedienen vind ik het prima :-)
 
Bovenaan Onderaan