Zeker geen lelijke kleur maar idd niet zo opvallend.
In hoeverre telde de kleur mee in je keuze voor deze occasie Gert? Ikzelf ben in een zwarte auto geëindigd waar ik niet onverdeeld tevreden over ben. Helaas telden andere belangrijker zaken waardoor ik voorkeur over kleur moest laten varen in mijn geval.
Ik wilde geen al te lichte kleur (geen wit, zilverkleurig, en cappucinobeige vind ik ook een te laffe kleur). Bij alle kandidaten die ik heb bekeken was 1 raceblue exemplaar, maar ik kon het niet eens worden met de verkoper, alle andere exemplaren waren quartz grey. Ik vind de zilverkleurige dakrails mooier, maar het ene exemplaar had net een paar uur voor ik ging proefrijden een lelijke kras opgelopen op het rechter achterportier en achterscherm, het andere exemplaar was de 'poetser' met een rotary bezig geweest op de dakrails, waardoor er op de voorzijde van de rails aan één kant een heel lelijke vlek was ontstaan - mogelijk met de rotary net wel/net niet door de zilverlaag heen gepoetst.

Ik voorzag dat ik bij die auto's, me jarenlang ging ergeren aan de lelijke plekken, en bij het eerste exemplaar had ik ook angst voor roest na een jaar of vijf. Als je dan bij Skoda aanklopt, heet het (terecht) geen roest van binnenuit, maar door externe factor (schade).
Ideaal zou zijn geweest als ik de opties van de verschillende exemplaren in één auto had kunnen verzamelen, maar deze auto zijn (nog) lastig te vinden en verkopen snel. Als ik de verschillende auto's op één hoop had kunnen vegen, was dit 'm geworden:
- lakkleur race blue
- dakrails zilverkleurig
- mediacenter compleet met navigatie en 6 speakers in de auto
- bagagenetten set voor in de koffer
- reservewiel
- 16" lichtmetaal
- front assist
- pdc
- trekhaak
- bergruimte onder de voorstoelen
- stoelen met ruitvorm stiksel
Iedere auto die ik heb bekeken miste minstens 3 punten op bovenstaand lijstje, dus dat geeft wel aan dat er geen ideale auto tussen zat. Verder wil ik perse een origineel Nederlandse auto: de kans dat je een netjes opgeknapt wrak koopt is dan minimaal, en ook de kans dat er met de km-stand is gerommeld is veel kleiner. Kortom het was een zoektocht met veel wensen, waarbij ik bij voorbaat wist dat ik op bepaalde punten concessies zou moeten doen.