Na 8 jaar Octavia... een VW Tiguan besteld... sorry!

dvdlely

Forumguru
Met pijn in het hart heb ik na 2 generaties Octavia een VW Tiguan Highline Business R besteld. We wilde graag een SUV hebben (ook voor een toekomstige caravan) en sinds 2 jaar ben ik helemaal verzot op de looks van de Tiguan R. Sindsdien heeft ook de Karoq, Kodiaq en Ateca mij niet kunnen doen overhalen... sorry! Zoals het er nu naar uitziet wordt ie medio November geleverd.

Het wordt een Tiguan Highline Business R met een DSG.
O.a.: Advance pakket (spiegelpakket, winterpakket, Panorama Dak), LED Plus, Blind Spot assist, Elektrische Trekhaak. Etc..

Mijn vorige Octavia, 4 jaar gereden
268813_546407935397321_1127387498_n.jpg


Mijn huidige Octavia!


Mijn toekomstige auto!
New%2520Tiguan_001.jpg


New%2520Tiguan_002.jpg


volkswagen-tiguan-2-0tdi-150pk-dsg7-r-line-in-ex-led-navi-camera-pdc-19-sebring.jpg



Ik kan in ieder geval niet wachten!
 

Cordoba

Forumguru
Veel plezier straks met de nieuwe ride. Overigens wel bizar, dat nu Skoda het ene na het andere SUV-model op de markt brengt, dat je van een Skoda naar een VW gaat.
 

AdB

Senior Member
Ik ben anderhalf jaar geleden ook overgestapt van de Octavia naar de nieuwe Tiguan. Maar dat weerhoudt mij niet om geregeld de berichten op dit gezellige forum te lezen zoals je ziet. Maar zoals hierboven vermeld: je blijft toch min of meer in dezelfde familie. NB: Voor mij heeft de Tiguan net wat betere looks dan de Kodiaq dus ik begrijp je keuze.
 

SuperbVelvetRed

Senior Member
Ik ben anderhalf jaar geleden ook overgestapt van de Octavia naar de nieuwe Tiguan. Maar dat weerhoudt mij niet om geregeld de berichten op dit gezellige forum te lezen zoals je ziet. Maar zoals hierboven vermeld: je blijft toch min of meer in dezelfde familie. NB: Voor mij heeft de Tiguan net wat betere looks dan de Kodiaq dus ik begrijp je keuze.

Absoluut, de Tiguan oogt beter
 

dvdlely

Forumguru
Ik ben anderhalf jaar geleden ook overgestapt van de Octavia naar de nieuwe Tiguan. Maar dat weerhoudt mij niet om geregeld de berichten op dit gezellige forum te lezen zoals je ziet. Maar zoals hierboven vermeld: je blijft toch min of meer in dezelfde familie. NB: Voor mij heeft de Tiguan net wat betere looks dan de Kodiaq dus ik begrijp je keuze.

Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar goed... anderzijds hangt er ook een stevig prijskaartje aan een Tiguan. Dus kan me voorstellen dat je soms dan toch uitwijkt naar een ander model. De Ateca vond ik prachtig (van buiten), maar van binnen echt veel te plastic, erg goedkoop. De Karoq was echt super gaaf! Maar ik was al helemaal weg van Tiguan, dus de Karoq kon me daar niet vanaf halen. Die Tiguan oogt gewoon echt veel sportiever en dat past meer in mijn straatje.
 

Bakboord1

Forumguru
Op een niet definieerbare manier zit je ook lekkerder in een tiguan dan in een Kodiaq is mijn mening.

Erg mooie configuratie door een highline met R-pakket te nemen. (Ik moet me behelpen ;) met een Comfortline business)
Imho zouden de andere (ik meen 20 inch) velgen m echt af maken. Dan kan ie echt niet meer dikker.
 

dvdlely

Forumguru
Op een niet definieerbare manier zit je ook lekkerder in een tiguan dan in een Kodiaq is mijn mening.

Erg mooie configuratie door een highline met R-pakket te nemen. (Ik moet me behelpen ;) met een Comfortline business)
Imho zouden de andere (ik meen 20 inch) velgen m echt af maken. Dan kan ie echt niet meer dikker.

Ik had eerlijk gezegd ook de 4motion besteld.. maar door vage redenen was deze niet meer bestelbaar.

De 20inch had gekunt, maar eerlijk gezegd (kwestie van smaak) vind ik de grijze 19inch sebring velgen er beter bij passen.. maar goed, dat blijft iets wat je wel of niet mooi vindt. De 19inch geven hem een echt SUV uiterlijk en de 20inch een uiterlijk dat ie niet vies mag worden hahaha grapjeeeee
 

Bakboord1

Forumguru
@dvdlely

De levertijd is wel lang voor een tiguan. Die was nog niet zo lang geleden ca. 3 maanden. Komt dat door een bijzondere configuratie? En wat doet dit met de prijs ivm wltp?
 

dvdlely

Forumguru
@dvdlely

De levertijd is wel lang voor een tiguan. Die was nog niet zo lang geleden ca. 3 maanden. Komt dat door een bijzondere configuratie? En wat doet dit met de prijs ivm wltp?

Goeie vraag. Ivm de wltp testen gaan (veel of alle) fabrieken dicht in juni en juli. Daarna gaan ze volle bak door met nieuwe motorisarie.en weten ze waar ze staan. Vandaar ook dat ik de 1.5tsi krijg. Ik heb namelijk op het contract staan dat ik het 2019 model krijg. Daarnaast heb ik een contract getekend voor prijsgarantie. Zo lang hij in 2018 wordt geleverd, krijg ik hem voor de prijs zoals hij nu is. Wordt ie in 2019 geleverd en is hij significant duurder geworden, kan ik er binnen 14 dagen alsnog vanaf. Maar dat laatste hoop ik natuurlijk niet!
 

ertromp

Forumguru
Super keuze hoor :thumbsup::thumbsup::thumbsup: Zou ook mijn keuze zijn in het rijtje Kodiaq / Karoq / Ateca
Super strakke auto en zeker met dat R pakket er aan.
 
Bovenaan Onderaan