Octavia III RS

Witte76

Forumguru
De winterbandjes zijn eraf en de Pirelli's liggen er onder, nu de komende weken eens kijken wat ik van de PZero's vind.
Ook gelijk net ff door de TD hier m'n luchtfilter laten vervangen door 1 van K&N (dank @Witte76). Nog niet mee gereden, dus ook nog geen idee of er een merkbaar verschil is...
Het duurt even voor je het verschil in geluid hoort
 

leon-cupra

Forumguru
Wij hebben er inderdaad ook goede ervaringen mee, maar even afwachten hoe ze het onder de RS uit gaan houden.
Met 380nm en een DSG zullen de voorbandjes af en toe wel eens moeite gaan hebben denk ik.
Maar gelukkig ben ik niet zo'n stoplicht racer, maar vind ik het leuker om gebruik te maken van het koppel en vermogen bij tussen acceleraties.
ik had de crossclimate op een S2 met 177pk en +350nM. Af en toe wel wheelspin maar viel eigenlijk nog wel best mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: MaxN

peterhuppertz

Forumguru
Ik rij sinds een dag op Dunlop 225/40/18. Goed grip en stil. Scheelt opvallend met de Michelin. Slijtage nog niets over bekend, maar voorlopig ben ik er tevreden over.

Geluid valt ook nog niks over te zeggen na een dag. Ik heb twee auto's gehad die nieuw werden afgeleverd op Dunlop. Stil bij aflevering, maar na 30.000km was een helicopter stil in vergelijking met die auto's. Ik heb maar één keer een band meegemaakt die meer lawaai maakte. We shall not speak of this again.
 

Witte76

Forumguru
Lekker druk in phantasialand, maar heb zelf al voor eigen attractie gezorgd op de heen weg. Lekker rustige deutsche autobahn. Nieuwe bandjes eens getest. Tot 230 km/h geweest (toen begon de vrouw te fel met haar ogen te draaien ) en ben aangenaam verrast van de hankooks. Nu op lange termijn afwachten...
 
Ik heb ook net nieuwe banden laten plaatsen.
Vorige waren bridgestone turanzas, die konden het vermogen absoluut niet kwijt op de baan.
Nu pirelli p zero's, het nieuwe model, er op gezet. Dat is een wereld van verschil, zeker bij stevig optrekken
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik moet nog even op de Sportcontact 5, wanneer deze volgende maand in plaats van de winterbanden worden gemonteerd, maar ik hoor van diverse kanten dat de Michelin Pilot Sport 4 S de beste band is qua grip i.c.m. slijtage. Alleen is deze dacht ik alleen vanaf 19" verkrijgbaar? Mijn maat 235/35/R19 is er wel.
In elk geval hoog op mijn verlanglijstje als de huidige zomerbanden aan vervanging toe zijn. (en dat zal wel niet lang duren met die belabberde grip)
 

leon-cupra

Forumguru
Ik moet nog even op de Sportcontact 5, wanneer deze volgende maand in plaats van de winterbanden worden gemonteerd, maar ik hoor van diverse kanten dat de Michelin Pilot Sport 4 S de beste band is qua grip i.c.m. slijtage. Alleen is deze dacht ik alleen vanaf 19" verkrijgbaar? Mijn maat 235/35/R19 is er wel.
In elk geval hoog op mijn verlanglijstje als de huidige zomerbanden aan vervanging toe zijn. (en dat zal wel niet lang duren met die belabberde grip)
de 4S is idd enkel vanaf 19". Zeer goede band, geeft de beste grip maar verwacht er geen wonderen van mbt wheelspin.
 

rssr

Lid
EPC melding: met regelmaat licht de epc op, gevolgd door vermogenverlies.
Diagnose VAG: turbo kapot. En dat bij 40000km. Iemand soortgelijke ervaring?
 

rssr

Lid
Na problemen met de EPC en waarschijnlijk de turbo heeft de bochtverlichting links het ook laten afweten. Heeft Skoda een strategie zoals het met printers en wasmachines gaat, en mag na de garantietermijn mag dat ding uit mekaar vallen?
 

philippe bakker

Forumguru
Na problemen met de EPC en waarschijnlijk de turbo heeft de bochtverlichting links het ook laten afweten. Heeft Skoda een strategie zoals het met printers en wasmachines gaat, en mag na de garantietermijn mag dat ding uit mekaar vallen?
Das de iPhone methode. Elke upgrade die ze je opleggen werkt je iPhone ietsje trager
 
Bovenaan Onderaan