Kodiaq trekhaak achteraf

heusinkveldb

Forumguru
Grappig, dacht het al te zien. Lijkt precies op mijn haak.
Is gewoon een Bosal Oris. Staat ook op het kunststof beschermkapje.
Blijkbaar komt GDW bij dezelfde fabriek vandaan :D
 

Jrtt

Forumguru
@krikke5150 Is de trekhaak op deze manier eenvoudig te monteren/demonteren wanneer je hem erop of eraf wil halen? Lijkt zo'n lastige plek dat je er onder moet gaan liggen om de trekhaak fatsoenlijk vast te klikken.
 

krikke5150

Senior Member
@krikke5150 Is de trekhaak op deze manier eenvoudig te monteren/demonteren wanneer je hem erop of eraf wil halen? Lijkt zo'n lastige plek dat je er onder moet gaan liggen om de trekhaak fatsoenlijk vast te klikken.

Echt niet hoor... gaat als een tierelier...
Voor de montage:
Gewoon door de knieën gaan, beschermdopje los, en de haak er in knallen, en sleutel van het slotje halen.
Voor demontage, sleuteltje er op en half toertje draaien, wieltje draaien tot de haak in je hand valt... en Kees is klaar!
 

BramBam

Forumguru
Echt niet hoor... gaat als een tierelier...
Voor de montage:
Gewoon door de knieën gaan, beschermdopje los, en de haak er in knallen, en sleutel van het slotje halen.
Voor demontage, sleuteltje er op en half toertje draaien, wieltje draaien tot de haak in je hand valt... en Kees is klaar!

Klinkt als de procedure van de afneembare trekhaak van mijn Seat Leon ST (Westfalia). Prima te doen idd.
 

Patbanbu

Actief lid
Heeft de af-fabriek wegklapbare trekhaak, ook een constante stroomdraad aangesloten op de stekkerdoos? En (als aanwezig) of die beveiligd is tegen het leeg trekken van de accu door bijvoorbeeld de koelkast van de caravan?
 

Jeffkodiaq

Nieuw lid
Hallo,
Zou hier iemand weten bij de zwenkbare trekhaak hoe het systeem in zijn werking gaat, heb een kodiaq gekocht zonder trekhaak maar heb zo een zwenktrekhaak op het oog nu. De trekhaak zou wel bedoeld zijn als vaste trekhaak (omdat ik deze wekelijks nodig heb, maar vind hem wel mooier als vast omdat de fiche in de haak verwerkt zit). Ik vraag mij af of er schematjes zijn hoe de bedrading in zijn werk gaat voornamelijk van de drukknop om de trekhaak in te klappen! Het komt erop neer als de trekhaak open staat zonder er spanning op het mechanisme zit de trekhaak ook blijft open staan, rare uitleg maar ik kan het maar op deze manier verwoorden. Bedankt jeff
 
Bovenaan Onderaan