Besteld: O2 1.9 TDI Combi Elegance

bat

Lid
Netjes weg gewerkt en nu maar hopen dat het werkt.
Verdient verduidelijking van mijn kant: het werkt, ik kan bellen en gebeld worden.

Wat ik bedoelde: hij is mooi weggewerkt maar daardoor iets lastiger te bedienen dan wanneer is in het zicht zit. Daarnaast hebben we sinds kort nieuwe mobieltjes die wat minder elegant synchroniseren met de carkit, waardoor ik een enorme lijst contacten in m'n Parrot heb zitten (veel mensen twee keer bijvoorbeeld) en ook nog eens soms onlogisch gesorteerd (is niet te verhelpen, heb het geprobeerd). De combi iets lastiger bedienen en lastige contactenlijst kan beteken dat ik zit te denken of het niet handiger is om direct van mijn toestel te bellen (want contacten netjes gesorteerd op bedrijf en bedient handiger).

Vandaar even kijken of het op die manier werkt of dat ik binnenkort toch ook nog even een brodit proclip erin zet.

bat

Lid
Zo, inmiddels al weer een dik half jaar en zo'n 37.500 km verder...

Over het algemeen bevalt de auto nog steeds heel erg goed. Het blijft een erg praktische auto, die heerlijk rijdt.

De eerste beurt (30.000 km) heeft ie inmiddels gehad, waarbij ook meteen de ventilatormotoren zijn vervangen (garantie, er rammelde iets zonder hinderlijk te zijn) en het derde remlicht (was op mij onbekende wijze beschadigd geraakt, waardoor de ruitensproeier niet meer helemaal okee was).

Wel jammer is dat de portierbekleding aan de bestuurderzijde al na een paar duizend kilometer slijtage vertoonde. Het is in de afgelopen kilometers niet heel erg veel erger geworden, maar wordt binnenkort wel onder garantie opgelost. Het doet wel een beetje afbreuk aan het kwaliteitsgevoel.

Ook jammer is dat er zich inmiddels toch al wat rammeltjes en kraakjes voordoen. Er zit blijkbaar toch wat beweging in de carrosserie, waardoor de kunstof binnenbekledingsdelen wat geluid maken. Als de portierbekleding wordt vervangen, daar ook maar even naar laten kijken...

Helemaal probleemloos is de auto dus niet, maar goed, ik ben een veelrijder dus dan kom je doorgaans al wat sneller dingen tegen. Overall ben ik, zoals ik zei, nog steeds heel tevreden met deze bolide.

bat

Lid
Zo, weer ongeveer 2.000 km verder en ik moet helaas melden dat de O2 niet meer maagdelijk is. Vanavond was mijn achterligger blijkbaar zo verblind door haar schoonheid, dat hij volledig over het hoofd zag dat ik stilstond, omdat mijn voorligger voorrang moest verlenen aan een fietser (rotonde af).

In het donker leek de schade nog mee te vallen, maar in het licht van de parkeergarage thuis blijkt de bumper wel degelijk een eind ingedeukt te zijn geweest en daarna weer teruggespongen te zijn. Dat is niet helemaal gelukt, waardoor het gespoten gedeelte nu een beetje binnen het ongespoten onderste zwarte deel valt. Op de beschermstrip de laadbak in zijn ook buigsporen zichtbaar (kunststof wittig).

Volgende week maar eens langs de schadehersteller, kijken wat die ervan vind.

In de tussentijd mag ik weer op gaan letten op vreemde hoofd- en/of nekklachten...

cvegreen

Forumguru
Dat is balen man . Hopelijk heb je een ongevallen papier ingevuld , zodat je de verzekering kan aanspreken om de kosten te bekostigen.

Trebbor1972

Nieuw lid
Gefeliciteerd met de aankoop en alvast veel plezier gewenst.

Voor zover ik erover heb kunnen lezen zijn de meeste Skoda's niet zulke vaste bezoekers van de dealer .. ze zijn aardig betrouwbaar :xyxthumbs:

Ik heb een collega met een 307 en wat ik er van weet is dat het voornamelijk het electrische deel is wat veel problemen geeft ... Ik heb hem volgens mij nog nooit gezien zonder dat er ergens een lampje kapot was (koplamp, achterlicht ....) ... :biggthumpdown:

Greetz,
Robbert

bat

Lid
Zo, vanochtend de auto bij de schadehersteller gebracht, morgen weer ophalen.

Als vervanger een Daewoo Lacetti meegekregen, met de hoopvolle aanduiding Sport op de kont. Gezien het weggedrag dat ik inmiddels heb meegemaakt op het korte stukje naar kantoor, ga ik deze aspiraties maar niet uitproberen. Ook bijzonder dat Daewoo in 2007 (of 2006) nog durfde een intereur in te bouwen dat precies lijkt op het interieur van de Toyota Carina II die mijn vader jaaaaaaren terug reed.

Nouja, maakt de vreugde alleen maar groter dat ik m'n eigen auto morgen weer terug krijg (wellicht dat ze daarom ook deze auto's als vervangend vervoer hebben bij de schadehersteller ;) )

bat

Lid
En de auto alweer terug. Keurig hersteld (niks meer van te zien) en de auto ook keurig gepoetst terug gekregen.

jammer alleen dat er nu wel een krasje op het linker achterportier zit wat er eerst niet zat... kan ik toch weer terug.

bat

Lid
Verdikkeme. Vanavond even wat uit de achterbak pakken, kijk naar de achterklep... hee, nou weet ik wat er niet klopt en waar ik al sinds dat ongeluk raar naar zit te kijken en maar niet kon vinden.

De onderrand van de achterklep zit dus iets naar binnen geduwd... is me nooit opgevallen en van buiten ook nauwelijks te zien, maar het loop net niet goed.

Maar eens kijken hoe we dat nu weer verzekeringstechnisch op gaan lossen, 3 maanden na dato...

bat

Lid
Slordig van het schadeherstelbedrijf!
Het kan nog slordiger...

Auto is terug. Oneffenheid is minder, maar helemaal recht vind ik het niet, dat kan gewoon beter weet ik uit ervaring. Nog vervelender: de uiterste rand van de klep is niet goed gespoten, waardoor ie gewoon niet zwart is maar grijs en stroef aanvoelt. Kortom: in feite heb ik hem nu slechter terug gekregen dan ik hem heb weggebracht.

Het zal allemaal wel opgelost worden, maar al dat geregel er omheen is gewoon knap vervelend (ik druk me nu heel eufemistisch uit).

En de leenauto was het gebakje van de dag, zag er niet uit, versleten stoelbekleding, reed voor geen meter, kortom, ik heb gisteren een poolauto van de zaak meegenomen, omdat ik me met dat ding niet wilde wagen aan de kleine 200 kilometer die ik ermee af moest leggen.

Ze mogen dit nog oplossen, een eventuele volgende schade (laat ik het niet hopen) gaat hier niet meer naar toe.

skodaoctavia2

Actief lid
zat jij gisteren toevallig op de a4 vanaf Amsterdam richting den haag rond 15.30 of rond 17,30 bij rotterdam brienenoord richting den Haag Utrecht? heb nl 2 met dezelfde drie letters zien rijden.

bat

Lid
En het kan nóg véél slordiger... auto terug van de schadehersteller. Rand is nu goed gespoten, maar... de lak zit vol met stof en de scheidslijn tussen wat wel en niet gespoten is, is heel slordig afgewerkt.

Hij kan dus weer terug... :mad::mad::mad:

EdK

Forumguru
En het kan nóg véél slordiger... auto terug van de schadehersteller. Rand is nu goed gespoten, maar... de lak zit vol met stof en de scheidslijn tussen wat wel en niet gespoten is, is heel slordig afgewerkt.

Hij kan dus weer terug... :mad::mad::mad:

Maw een echte beun de haas !!

bat

Lid
En nog zijn we niet helemaal klaar. Na nog twee keer terug te zijn geweest is nu de stof er zo ongeveer wel uit en zijn de randjes min of meer okee bijgewerkt. Oftewel: ik wilde het er bij laten, ware het niet dat de goochemerds waren vergeten de antenne naar beneden te doen toen ze 'm nog even door de wasstraat haalden. Oftewel: antenne krom (hadden ze zelf niet eens gezien). Die wordt dus ook nog vervangen, hopelijk komt dat goed.

De eindconclusie: na 5 (!) keer terug te zijn geweest is er nog steeds een lichte golving in de onderrand van de achterklep zichtbaar (de schadehersteller zegt dat het niet beter kan), is de onderrand op de hoeken nog steeds niet mooi glad en zit er een klein wit krasje in de lak wat ze niet meer wegkrijgen. Ik meld wel aan de leasemij dat ik het zo wel genoeg vind, die zullen het er verder ook wel bij laten zitten, maar deze schadehersteller, daar kom ik nooit weer om een auto te laten repareren. Toch jammer voor een hersteller die op zich als goed bekend staat (stond?) in de markt...

EdK

Forumguru
En door het geintje met de antenne heb je niet toevallig nu ook nog een deuk of golving in het dak erbij gekregen ?

EdK

Forumguru
Nope, gelukkig niet. Maar het zegt wel wat dat ik dat inderdaad als eerste gecontroleerd heb...

Dus dat is dan weer een geluk bij een boel ongeluk !
Maar dat stof zullen ze er uiteindelijk wel uitgepoetst hebben met cleaner !
Want dat is een knoeimanier en het lijkt er wel op dat dat gelijk staat met die firma !

Affijn succes met de verdere afhandelingen en don't go back !

bat

Lid
Maar dat stof zullen ze er uiteindelijk wel uigepeotst hebben met cleaner !
Dat weet ik wel zeker (anders hadden ze het niet in een ochtend voor elkaar gekregen). Het is niet zichtbaar, maar ik laat het wel vastleggen voor het geval dat. Ze hadden natuurlijk geen zin om het nog een keer helemaal opnieuw te doen, ze hebben hem al twee keer moeten spuiten. Deze schade heeft ook hun veel geld gekost, maar dan hadden ze het maar meteen goed moeten doen.

Wat nog het meest rotte is? Dat ik bijna hoop dat binnenkort iemand me weer van achteren aanrijdt. Dan kan ik het zonder verder gedoe wel goed laten doen... :(

Bovenaan Onderaan