Besteld: O2 1.9 TDI Combi Elegance

bat

Lid
Na lang wikken en wegen en het overtuigen van mijn vriendin dat Skoda tegenwoordig echt geen B-merk meer is, heb ik deze week de bestelling van mijn eerste Octavia ondertekend.

De criteria voor mijn nieuwe leaser waren: Station, minimaal dezelfde ruimte als m'n huidige 307, climate control, cruise control, leer op het stuur (wat een mens al niet kan willen...) en mistlampen. Alles wat er verder aan opties op zat, was mooi meegenomen. Oh ja, vanwege mijn kilometers moest het een diesel worden van m'n werkgever.

Afvallers van de shortlist: Toyota Avensis (slechte zitpositie en slechte prijs bij onze leasemij) en Seat Altea XL (te prijzig bij onze leasemij en toch ook wel erg plastieken interieur).

Na een proefrit bij de dealer in Zwolle waren we er dan ook al snel uit, helemaal toen er ook nog een erg nette prijs terugkwam van de leasemij.

Het wordt een Octavia Combi 1.9 TDI Elegance, met als opties:
- Stream radio met aux-aansluiting in de combo box
- Multifunctioneel stuur met klein leer pakket en maxidot

De kleur wordt Black Magic Pearl effect, de bekleding Eminence Onyx. Een nogal donkere bedoening, maar ik ben grijs wel een beetje zat en de overige kleuropties deden mij niet zoveel. Lichte bekleding, daar ben ik twee auto's terug al van genezen.

Geen Attractive Business, aangezien ik de meerprijs van tegen de 60 euro per maand niet op vond wegen tegen het eventuele gemis van het overgrote deel van de daarin verwerkte extra opties. Alleen Xenon was misschien wel fijn geweest.

M'n werkgever verzorgt de montage van een parrot carkit en ik heb al een mooie optie op dit forum gezien om die in de ruimte voor de asbak in te (laten) bouwen.

Leverdatum: 11 weken volgens de leasemij, maar in feite wordt het niet voor 2 juni, de dag waarop de 3 jaar voor mijn huidige auto er op zit. Nu al erg zin in, al was het maar om hopelijk wat minder uurtjes bij de dealer te vertoeven zoals helaas bij mijn 307 wel is gebeurd.
 

cvegreen

Forumguru
Mooie uiteenzetting van je bestelling en hoe je erbij gekomen bent.
Je zult er ongetwijfeld heel veel leuke kilometers mee maken. Minder bij de dealer zijn met je skoda zal normaal gezien zo wel zijn. Er is hier nog iemand die van een peugot naar skoda gegaan is (ben wel vergeten wie ) maar noemde zijn peugot pechgot of zo iets. Dus die overeekomsten hebben jullie ook. Als je even tevreden zal zijn als ik met mijn skoda zal dat heel goed komen. Ik heb jaren geleden ook een peugot buiten gesmeten , en dat komt er nooit meer in.
Een donkere , mmmmm mooi . Skoda staat het mooist met donkere kleuren vind ik , die mistlichten voor komen super mooi uit op een zwarte .
 

Fabia

† In Memoriam
Welkom :aangenaam: op dit gezellige forum. Je zal geen spijt krijgen van je Skoda.
 

ppx

Donateur
Proficiat met je bestelling!

Ik heb mijn O2 Combi 1.9 TDI Elegance een week geleden gaan afhalen...
en het is ver-sla-vend om mee te rijden.

Vandaag heb ik een dagje Zeeuws-Vlaanderen achter de rug ( de dijken tussen Terneuzen en Tholen). Genieten van de eerste tot de laatste kilometer.
 

Gieliovd

Forumguru
Gefeliciteerd met je "aankoop" hoop dat je veel plezier gaat beleven aan je wagen.

Succes met wachten!
 

bat

Lid
Vorige week maar eens gepolst hoe ver het met m'n O2 staat en het goede nieuws terug gekregen dat ie rond deze tijd op transport zit en over twee weken klaar staat om opgehaald te worden.

Precies de verwachte levertijd dus.

Maar goed ook, de folder begint uit elkaar te vallen en het geduld is bijna op... :D
 
D

Deleted member 1861

Welkom en gefeliciteerd met de bestelling! :471:

Ook ik heb de Avensis laten afvallen, met name om de prijs.
Zie mijn topic http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=6200
Mijn auto komt morgenochtend bij de lokale dealer binnen.
Hopelijk beginnen ze maandag gelijk aan de inbouw van de Parrot en het zilverkleurig spuiten van het frame dat om de radio/navigatie heen zit (RS-style).
Het moet toch lukken dat ik hem dinsdag of woensdag mag ophalen.

Sterkte met het wachten! :koffie:
 

bat

Lid
Hopelijk beginnen ze maandag gelijk aan de inbouw van de Parrot

Dat gebeurt bij ons door een ander bedrijf bij de zaak. Oftewel: daar hoef ik niet op te wachten voor het ophalen. Alleen een paar daagjes rijden zonder carkit, maar met een oortje in lukt dat wel. Plus een mooi excuus om lastige bellers niet te antwoorden ;)

Sterkte met het wachten! :koffie:
Zal wel lukken. Ik kom overigens bijna elke dag vorobij Apeldoorn, dus wellicht dat ik volgende week wel een heel erg nieuwe O2 zie rijden...
 

bat

Lid
Auto staat bij de dealer... en zoals verwacht moet ik nog even anderhalve week geduld hebben.

2 juni mag ik er in gaan rijden.
 
D

Deleted member 1861

En een nieuw kenteken. :D
Die heb ik net gemist; afgelopen zaterdag op kenteken gezet en gisteren de nieuwe reeks actief.
Maar ........ het gaat om de auto zelf.

Sterkte met wachten nog even!
 

bat

Lid
Zo, 'oude' auto gewassen, gestofzuigd en zometeen nog even een doekje door het interieur voor de laatste opfrisser en dan mag ie maandag (2 dagen overtijd voor de APK waar ie niet doorheen kwam :shocked: ) terug naar de leasemij.

9 uur maandagochtend sta ik bij de dealer.

De letters in het kenteken: GDJ.
 

bat

Lid
skoda.jpg
 

cvegreen

Forumguru
Wat is dat toch een verdomd mooie wagen he zo'n octavia en dan nog eens in het zwart , om van te watertanden . :xyxthumbs:
 
D

Deleted member 1861

Gefeliciteerd met je nieuwe O2.
Het is gewoon een bere imposante wagen zoals hij erbij staat!
Ik heb hem nu anderhalve week en ben nog net zo enthousiast als de eerste minuut.

Heel veel plezier ermee!! :489:
 

JeeWee

Actief lid
Gefeliciteerd met je eerste Skoda, en met het afscheid kunnen nemen van een Peugeot. Na dik drie maanden ben ik nog steeds als een kind zo blij met een O2 in plaats van een 206 SW. Ik lees dat jij ook meer kilometers bij de dealer maakte dan op de weg; dat komt me (helaas) bekend voor. Tot nu toe (afkloppen!) zijn de ervaringen in de Skoda meer dan geweldig. Heel veel plezierige kilometers gewenst!
 

bat

Lid
En de parrot is vanochtend ingebouwd:

parrotopen.jpg
parrotdicht.jpg


Kijken of dit werkt, anders nog een brodit proclip met universele houder voor de verschillende telefoons die ik heb.
 
Bovenaan Onderaan