Verkoopcijfers Skoda 2018 (-2017)

Horkje

Forumguru
Ik zag bij de dealer afgelopen weekend toevallig een diagram waaruit bleek dat Skoda binnen VAG ook de beste verkoopcijfers had. Als het goed is was dat Q1 2018 maar zou ook heel 2017 geweest kunnen zijn.

Positieve geluiden zou ik denken.
 

CharlesTucker

Forumguru
Grappig, ik had eigenlijk verwacht (mede door wat hier op het forum gemeld wordt over nieuwe aanschaf) dat de groeiende populariteit van SUV's (Kodiaq en Karoq) wat ten koste zou gaan van de stations (Superb/Octavia combi). Volgens dat lijstje heb ik dat helemaal fout, in ieder geval voor zover het Skoda betreft. Beide types nemen behoorlijk toe.
 

MaxN

Donateur
Grappig, ik had eigenlijk verwacht (mede door wat hier op het forum gemeld wordt over nieuwe aanschaf) dat de groeiende populariteit van SUV's (Kodiaq en Karoq) wat ten koste zou gaan van de stations (Superb/Octavia combi). Volgens dat lijstje heb ik dat helemaal fout, in ieder geval voor zover het Skoda betreft. Beide types nemen behoorlijk toe.
Zou kunnen zijn dat door het aantal bestelde, maar nog niet geleverde SUV's de cijfers snel kunnen veranderen als deze geleverd worden. Ik ga er van uit dat de bestelde auto's hier niet tussen staan.
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt, maar dan nog is het aantal Octavia's en Superb's ook fors gestegen sinds vorig jaar, dat had ik eigenlijk niet verwacht
 

MaxN

Donateur
Het zou mij niet verbazen dat er op dit moment een hoop Megane's en 308's uit de lease gaan en die mensen veelal kiezen voor een Octavia of Superb omdat de bijtelling minder speelt.
 

CharlesTucker

Forumguru
Je ziet wel veel Octavia's inderdaad, hoewel ik nog niet gevoel heb dat de gefacelifte O3 heel erg hard gaat. Ook hier op het forum heb ik niet het gevoel dat er erg veel mensen een nieuwe O3 bestellen, schijn bedriegt kennelijk. Wat die 308 betreft, dat leek mij ook wel een optie, ik vind het best wel een mooi ding. Maar na het lezen van wat reviews ben ik hem niet in het echt bij een dealer gaan bekijken. In verschillende reviews werd gesproken over de toch wat beperkte ruimte op de achterbank, en dat wil ik m'n opgroeiende tienerdochters niet aan doen. Over een jaar of 6 zien we wel verder, dan willen ze niet meer mee, is ruimte wat minder belangrijk, zijn mevr. Tucker en ik wat strammer, misschien gaan we dan ook wel aan SUV (Karoq?).
 

peterhuppertz

Forumguru
Wat die 308 betreft, dat leek mij ook wel een optie, ik vind het best wel een mooi ding.
Hij lijkt best aantrekkelijk, maar van iemand die zo'n ding heeft hoor ik dat het in het gebruik een beetje tegenvalt, met name qua user interface.

Opvallend vind ik dat er aanzienlijk minder over de toonbank gaan dan van de Octavia. Dat komt misschien ook door de O3FL die beschikbaar is gekomen.
 
Bovenaan Onderaan