Octavia RS Combi Tdi 2014

Duijzer

Donateur
Even een topic aangemaakt waarin ik alles kan posten rondom mijn Octavia 3 Combi RS Tdi.
De auto is uit 2014, heeft nu 135.000 km gereden, Black Magic met zwart/rood interieur.

Op korte termijn ga ik de volgende dingen uitvoeren:
- Instapstrips achterin monteren (Superskoda)
- Afdekplaatjes slotplaat monteren (AlieExpress)
- Afdekplaatjes deurvangers monteren (AlieExpress)
- Aluminium plaatjes in de deurgreep monteren (Superskoda)
- Inzetbakje in de middenarmsteun plaatsen (AlieExpress)

Verder nog wat kleine dingetjes als slotbouten, een paraplu etc toevoegen. Er zijn nog een paar dozen van Alie en Superskoda onderweg, keep posted voor foto's

Voor iets langere termijn staat op de lijst:
- DSG tuning
- Een lijstje VAGCOM instellingen
- Set velgen aanschaffen voor zomerbanden
- Beschermplaat achterbumper monteren?
- Merk- en typeaanduiding op de achterzijde verwijderen
 

Duijzer

Donateur
Denk dat je het beter in " mijn auto " had kunnen neerzetten dit topic !!
kunt verzoek doen voor verplaatsing door op rapporteer bericht te klikken en verzoek aan de mods hiermee te doen voor verplaatsing !!
Bedankt! Gedaan!
 

Rallye

Forumguru
Op korte termijn ga ik de volgende dingen uitvoeren:
- Instapstrips achterin monteren (Superskoda)
- Afdekplaatjes slotplaat monteren (AlieExpress)

Toch wel de echte Rs'en van http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-original-Skoda-REAR-door-sill-covers-VRS ?
Die heb ik ook!

Die afdekplaatjes (zwart plastic) zaten bij mij in no time los. Nu een paar besteld dat is gespoten in de kleur van de auto. Kijken hoe dat gaat.
Voor iets langere termijn staat op de lijst:
(...)
- Merk- en typeaanduiding op de achterzijde verwijderen

Vind ik altijd erg jammer. Er rijden zoveel anonieme lease-Octavia's rond. Draag je RS-eretekens met trots!
 

Duijzer

Donateur

Ja, die. Bijzonder dat die niet standaard zijn..met kindeen heb je ze achter het hardst nodig. Op de prijs van een RS had dat er toch wel af gekund zou he zeggen...


Vind ik altijd erg jammer. Er rijden zoveel anonieme lease-Octavia's rond. Draag je RS-eretekens met trots![/QUOTE]

RS logo blijft staan. Skoda logo blijft ook lekker Silver. Maar tussen die losse lettertjes gaat vuil en poetsresten zitten, heb ik me bij de vorige 10 jaar aan gestoord..:) nooit van gekomen, maar ik laat hem deze zomer poetsen en dan neem ik het mee.
 

Rallye

Forumguru
Dit is mijn derde RS. Instaplijsten achterin zijn bij een RS nooit standaard geweest. Bij allerlei uitvoeringen wel, maar de RS heeft ze standaard altijd alleen voor.... Dus één van de punten voor als de onderhandelingen stroever gaan lopen....
 

Duijzer

Donateur
De afdekplaatjes van de slotvangers zijn gemonteerd. Foto voor en foto na. Opgeknapt.

Mocht iemand interesse hebben: ik had even niet opgelet bij Ali en er 4 besteld. Blijkt het per set te zijn, dus ik heb er wat reserve..... :) Als iemand ze ook wil hebben, voor 3,5 euro mag je (een set...) ophalen.
 

Bijlagen

  • IMG_1650.JPG
    IMG_1650.JPG
    801,3 KB · Weergaven: 274
  • IMG_1652.JPG
    IMG_1652.JPG
    695,8 KB · Weergaven: 267

Duijzer

Donateur
't is niet alleen Superskoda, ook Superfast. Eind vorige week besteld, nu een doos binnen.....
 

Bijlagen

  • IMG_1659.JPG
    IMG_1659.JPG
    806,5 KB · Weergaven: 144

Duijzer

Donateur
Wat voor en na foto’s bij het plaatsen van de inlegstukjes in de deurpanelen.
Diverse uitvoeringen verkrijgbaar op superskoda.com
 

Bijlagen

  • 151ABDA5-6B71-47B7-866B-B9FC44FCBA00.jpeg
    151ABDA5-6B71-47B7-866B-B9FC44FCBA00.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 339
  • 478581C9-1053-429F-9B46-6804F2DDDEA0.jpeg
    478581C9-1053-429F-9B46-6804F2DDDEA0.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 347
  • 980D50F3-B8B9-4629-8726-2AE010A87B5B.jpeg
    980D50F3-B8B9-4629-8726-2AE010A87B5B.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 335
  • E38FE627-EFAC-4664-AF96-AC00FC4FB4CD.jpeg
    E38FE627-EFAC-4664-AF96-AC00FC4FB4CD.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 276

Duijzer

Donateur
De dorpelbescherming achter zit er ook in. Eindelijk mooi weer, straks foto's maken!
 

Bijlagen

  • IMG_1777.JPG
    IMG_1777.JPG
    1,3 MB · Weergaven: 148

Duijzer

Donateur
Daar zijn ze dan, eindelijk mooi weer om foto's te maken van de auto op kenteken. Hij staat hier op Gemini velgen in zilver met Dunlop zomerbanden. Voor de winter heb ik zwarte Gemini's besteld.
 

Bijlagen

  • IMG_1770-1.jpg
    IMG_1770-1.jpg
    1.018,4 KB · Weergaven: 360
  • IMG_1771-1.jpg
    IMG_1771-1.jpg
    988,1 KB · Weergaven: 354
  • IMG_1776-1.jpg
    IMG_1776-1.jpg
    912,3 KB · Weergaven: 315

Duijzer

Donateur
Mooie upgrade zou nog zijn: alle chroome onderdelen mat zwart wrappen ;)
Op zich vind ik een klein chroom detail wel mooi. De dakrail heb ik bewust in zilver gezocht, maakt de auto optisch langer. Voor de winter heb ik wel zwarte velgen. Deze zomer laat ik de letters achterop verwijderen ( behalve RS) maar de grille houd ik voorlopig zo.
Logo weet ik nog niet, ben wel een beetje trots op het Skoda logo
 

leon-cupra

Forumguru
Op zich vind ik een klein chroom detail wel mooi. De dakrail heb ik bewust in zilver gezocht, maakt de auto optisch langer. Voor de winter heb ik wel zwarte velgen. Deze zomer laat ik de letters achterop verwijderen ( behalve RS) maar de grille houd ik voorlopig zo.
Logo weet ik nog niet, ben wel een beetje trots op het Skoda logo
het chroome misstaat uiteraard niet op een zwarte vRS maar aangezien je raamomlijsting zwart was ...ben voorstaander van 1 geheel ;)
Ofwel raamomlijsting chroome maken.
vRS logo zou ik erop laten. Al de rest weg. Heb zelf spijt dat ik het vRS logo verwijderd heb. De vRS is toch iets waar je als eigenaar fier over bent.
 

Duijzer

Donateur
Zo, de onderste lampen zijn nu ook wit. 4 stuks, vervangen door led. Ik zou het misschien zelf gekund hebben, maar het plaatselijke inbouwbedrijf wilde ze voor 40 euro monteren. Binnen gereden, twee koffie en uurtje later weer buiten. Nou weet ik zeker dat ik geen storingen heb:)

Voor een RS heb je H16 nodig en 4 stuks in plaats van 2.
 

Bijlagen

  • F67A5692-0A48-43F1-92F4-A4BBBEFF7577.jpeg
    F67A5692-0A48-43F1-92F4-A4BBBEFF7577.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 147

Rallye

Forumguru
Leuk. Zowel de bochtverlichting als de mistlichten dus? Gaat de bochtverlichting ook langzaam aan (alsof je een dimmer openzet zeg maar), net als de standaard verlichting?

Heb je een link naar de lampjes? Of nummers?
 
Laatst bewerkt:

Duijzer

Donateur
Leuk. Zowel de bochtverlichting als de mistlichten dus? Gaat de bochtverlichting ook langzaam aan (alsof je een dimmer openzet zeg maar), net als de standaard verlichting?

Heb je een lnk naar de lampjes? Of nummers?
Goede vraag over de bochtverlichting. Dat zie je niet als je erin zit... Ik zal eens kijken als mijn vrouw erin rijdt en de bocht om komt of een keer 's nachts.

De lampjes kwam ik tegen op www.xenonlamp.nl. Toen bleek een dealer van hen hier vlakbij te zitten, dus ben ik daar langs gegaan. Hij adviseerde lampen van 6000K, die kwamen qua kleur het dichtste bij Xenon. Kostten 25,- per stuk. Via AliExpress kan dat veel goedkoper, en sommigen hebben geluk. Maar je leest ook veel problemen met Ali lampjes.
Hij adviseerde Canbus storingssetjes te nemen,ondanks dat je het via VAGCOM kunt programmeren. Als er ooit door iemand (om wat voor reden dan ook) alles teruggezet wordt op fabrieksinstelling, dan geeft hij gelijk storingen. Kost wel 13 euro per kant, maar ik vond het toch wel een goede oplossing. Met montage ben ik uiteindelijk 137,- ex btw kwijt.

Best geld voor een paar lampjes, en je kunt het zelf. Maar ik koos voor zekerheid en gemak, en ja dat kost wat.....
 

Duijzer

Donateur
Vandaag de update van de Columbus gedaan. Eerst de download van Skoda op een SD kaart gezet (Sandisk Extreme 32GB 90mb/s) en toen in de auto. Binnen een uur was hij klaar. Overigens, als je de update onderbreekt omdat je even stopt, gaat hij vanzelf verder als je weer gaat rijden. Nu weer actuele kaarten.
 
Bovenaan Onderaan