Henrik
Forumguru
Tjonge, wat een pech met die banden zeg. Dat wil je inderdaad niet hebben. En zeker die kras op je mooie velgen, die wil je ook niet!
Dit herken ik, tenminste het stukje van dat harde geluid. Zie mijn recente post #19: https://www.skodaforum.nl/forum/i/voorstelronde.34937/
Verder zijn de genoemde minpunten ook herkenbaar, hoewel ik dit zelf beschouw als "het hoort nu eenmaal bij de auto". Volgens mij mag je al in je handjes klappen dat je 750 km op 1 tank haalt. Ik haal er 100 minder op 1 tank. Zal ook wel iets met mijn rijgedrag te maken hebben...
Zou je (op basis van deze ervaringen) wel een Octavia aanraden aan iemand anders (maar dan bijv. een handgeschakelde bak ofzo)?
Daarnaast allerlei gekke kleine dingen. Alle voorkeuze zenders van de radio zijn al een keer verdwenen zonder reden. Ook heb ik een keer een hoog/hard piepend/slepend geluid gehad dat steeds erger werd tijdens het rijden. Toen ik wilde achteruit inparkeren omdat ik de auto niet vertrouwde sprong er iets los (veer/handremkabel?) en is het daarna niet meer voorgekomen.
Dit herken ik, tenminste het stukje van dat harde geluid. Zie mijn recente post #19: https://www.skodaforum.nl/forum/i/voorstelronde.34937/
Verder zijn de genoemde minpunten ook herkenbaar, hoewel ik dit zelf beschouw als "het hoort nu eenmaal bij de auto". Volgens mij mag je al in je handjes klappen dat je 750 km op 1 tank haalt. Ik haal er 100 minder op 1 tank. Zal ook wel iets met mijn rijgedrag te maken hebben...

Zou je (op basis van deze ervaringen) wel een Octavia aanraden aan iemand anders (maar dan bijv. een handgeschakelde bak ofzo)?

. Eind november 2018 zijn de winterbanden (Fulda KristallControll HP2) er weer onder gegaan. Helaas, ondanks dat ik de wissel dit keer niet bij Kwikfit heb gedaan zit er bij 80/100km/h een duidelijke trilling/hobbel in de auto. Athlon Service Center Lissebroek heeft ze gemonteerd en na 2de check heeft de monteur hoogteslag geconstateerd op de 2 achterbanden. Vervangen is zijn advies, maar omdat Kwikfit ze heeft gemonteerd en dus de verantwoordelijke partij is moeten zij het oplossen. Ik daar geweest, niets te zien, niets te merken. Na nogmaals op aandringen bij de leasemaatschappij (Athlon) toch weer naar Lisserbroek geweest. De werkplaatschef mee gereden, nogmaals op de brug en eigenlijk zijn alle 4 banden voorzien van hoogteslag. De vestigingsmanager van Kwikfit wilde echter geen claim indienen bij zijn leverancier omdat hij niets zag of merkte en niet ging liegen tegen zijn leverancier. Maar dat twee verschillende monteurs het hadden vastgesteld en ikzelf ook merk doet er blijkbaar niet toe. 
Inmiddels liggen er 4 nieuwe winterbanden onder en is de auto (opnieuw) uitgelijnd. Het lijkt so far so good, maar ik hou nog wel een slag om de arm. Ze zijn in ieder geval een heel stuk stiller, dus dat is al wel een grote win.
Zoals het er nu naar uit ziet voorlopig mijn laatste leaseauto geweest ook, nu rustig op zoek naar een vervangende privé auto