Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

ZaRoK

Senior Member
Ik heb dit topic "even" doorgelezen. Als ik het goed begrijp kan er bij mijn O3 jan2014 elegance bussinessline de volgende opties aan gezet worden?
-HHC – Hill Hold Control
-XDS - Automatisch Electronisch Sperdifferentieel
-Needle Sweep
-Spiegel bijrijders kant laten kantelen bij inschakelen achteruit
-Rain Closing, ramen en dak dicht indien regen.
-Activate Alarm Free, alarm gaat af als een gesloten auto van binnen uit geopend wordt.

Alvast bedankt!
 

Marcooctavia

Forumguru
Ik heb dit topic "even" doorgelezen. Als ik het goed begrijp kan er bij mijn O3 jan2014 elegance bussinessline de volgende opties aan gezet worden?
-HHC – Hill Hold Control
-XDS - Automatisch Electronisch Sperdifferentieel
-Needle Sweep
-Spiegel bijrijders kant laten kantelen bij inschakelen achteruit
-Rain Closing, ramen en dak dicht indien regen.
-Activate Alarm Free, alarm gaat af als een gesloten auto van binnen uit geopend wordt.

Alvast bedankt!

Dat klopt.


Marco.
 

Schmart

Forumguru
In de nieuwe FL is het allemaal niet meer te doen in Long Coding maar in de adaptie waardes.

Misschien is dat dan de verklaring dat STG09 in de FL helemaal geen coding meer heeft.

VCDS leek mij inderdaad veel gebruiksvriendelijker, maar ik vond de investering voor een HEX-CAN met onbeperkte VIN wat hoog voor een hobbyist.

Met het alarm is het trouwens gelukt! De laatste voorwaarde was om de Kessy-sleutel buiten bereik van de auto te houden!

:thumbsup:
 

Schmart

Forumguru
-Spiegel bijrijders kant laten kantelen bij inschakelen achteruit

Ik dacht dat het succes van deze aanpassing afhangt van of je spiegelmotor/servo een model is met geheugen. Het schijnt ook wel te kunnen met motoren zonder geheugen, maar dan keert de spiegel soms niet goed terug.
 
Laatst bewerkt:

Marcooctavia

Forumguru
Misschien is dat dan de verklaring dat STG09 in de FL helemaal geen coding meer heeft.

VCDS leek mij inderdaad veel gebruiksvriendelijker, maar ik vond de investering voor een HEX-CAN met onbeperkte VIN wat hoog voor een hobbyist.

Met het alarm is het trouwens gelukt! De laatste voorwaarde was om de Kessy-sleutel buiten bereik van de auto te houden!

:thumbsup:
Ja met een sleutel inbreken is niet zo moeilijk:deuk:

Marco
 

Marcooctavia

Forumguru
Ik dacht dat het succes van deze aanpassing afhangt van of je spiegelmotor/servo een model is met geheugen. Het schijnt ook wel te kunnen met motoren zonder geheugen, maar dan keert de spiegel soms niet goed terug.

Klopt het wil niet altijd werken, dat merk je na installatie.
Ook de werking is niet altijd juist, na het zakken komt de spiegel niet altijd op de juiste hoogte terug.
Je moet dan even de bedienknop( die staat dan toch op de rechtersspiegel) iets omhoog doen om hem in de gewenste stand te krijgen.
Helaas is daar niets aan te doen.

Marco
 

Schmart

Forumguru
Misschien is dat dan de verklaring dat STG09 in de FL helemaal geen coding meer heeft.

Even nog ter informatie; ik heb hier een post gevonden van iemand die de recente wijzigingen van VW aan de coding van de BCM/STG09 uitlegt. Misschien zet die trend (het verplaatsen van coding naar adaptations) zich wel door naar andere modules, en hoeven we over een paar jaar helemaal geen bitjes meer te coderen in nieuwe auto's...

http://forums.ross-tech.com/showthread.php?11902-Adaptation-Channels&p=108353&viewfull=1#post108353
 

Antera

Donateur
Dat roep ik een paar berichten terug nog dat het naar adaption gaat :-)

Ik heb dit topic "even" doorgelezen. Als ik het goed begrijp kan er bij mijn O3 jan2014 elegance bussinessline de volgende opties aan gezet worden?
-HHC – Hill Hold Control
-XDS - Automatisch Electronisch Sperdifferentieel
-Needle Sweep
-Spiegel bijrijders kant laten kantelen bij inschakelen achteruit
-Rain Closing, ramen en dak dicht indien regen.
-Activate Alarm Free, alarm gaat af als een gesloten auto van binnen uit geopend wordt.

Alvast bedankt!

Geen Probleem al is HHC niet bij alle ABS modules mogelijk. Ook Rainclosing hangt af van de type regensensor. jij zou de juiste er vermoedelijk in moeten hebben zitten.
 

Mill88

Forumguru
We hebben dit exact overgenomen:

Activate Alarm Free
...
...
7 - DWA Alarmverzoegerung (Change value to "door contact thatcham driver")
8 - DWA Camper Modus (Change value to "enabled")
9 - Ueberwachung Innenentriegelungshelbel (Change value to "activated")
10 - Akustischer Alarm Signalhorn (Change value to "enabled")
11 - Submenu - Answer Signals
12 - Akustische Rueckmeldung global (Change value to "enabled")
13 - Akustische Rueckmeldung Signalhorn (Change value to "activated")

Link is op de vorige pagina reeds bekend gesteld.


Vandaag ook ingesteld met VCDS, werkt super en precies zoals het filmpje van @HarrieSkoda
 

Mill88

Forumguru
Als je het precies zo hebt getest als in het filmpje en het werkte, dan heb je ook geen KESSY dus ;)

Met kessy moet de sleutel minimaal 30 seconden buiten het bereik van de auto zijn, dus dat ook gedaan.
Dus nee @Schmart, niet “precies” uitgevoerd zoals in het filmpje maar wel “precies” hetzelfde resultaat:cheers:
 

Antera

Donateur
Met kessy moet de sleutel minimaal 30 seconden buiten het bereik van de auto zijn, dus dat ook gedaan.
Dus nee @Schmart, niet “precies” uitgevoerd zoals in het filmpje maar wel “precies” hetzelfde resultaat:cheers:

De sleutel kan zelfs in de auto aanwezig zijn. ik test ze altijd in de auto. Als je maar wacht tot het FIS uit is dan is het zeker actief
 

chriss

Senior Member
Hi Vraag voor de VCDS wizzards: Ik heb led koplampen (O3 2018 FL met DRL). Kunnen die gave 'diepte streepjes' ook geactiveerd worden samen met DRL? Nu branden deze alleen met dimlicht. Thx!
 

Bijlagen

  • skoda-octavia-facelift.jpg
    skoda-octavia-facelift.jpg
    196,7 KB · Weergaven: 124

spikehome

Forumguru
Op mijn golf met dsg doet acc dat gewoon !
En binnen een paar seconde ook weer wegrijden.
Na een paar seconde alleen even wat gas geven.
 
Bovenaan Onderaan