Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Marcooctavia

Forumguru
Op de eerder (bovengenoemde) genoemde manier @Marcooctavia ?

In mijn meldingen staat dat je een bijlage aan dit topic hebt toegevoegd, alleen zie ik er niets van..

Ja byte 12 bit 0 aan en de rest van byte 12 uit laten.
En alarm signakhorn op actief zetten.
Daarna contact uit deur open blijven zitten deur dicht op slot doen met je ab vertraging afwachten en je deur open doen.
Hoor daar tut tut tut tut

Marco.
 

heusinkveldb

Forumguru
Ja byte 12 bit 0 aan en de rest van byte 12 uit laten.
En alarm signakhorn op actief zetten.
Daarna contact uit deur open blijven zitten deur dicht op slot doen met je ab vertraging afwachten en je deur open doen.
Hoor daar tut tut tut tut

Marco.

Werkt zeker. Heb het pas laten activeren bij Marco toen ik mijn achteruitrijcamera heb laten activeren.
Leuke extra optie en werkt inderdaad zoals Marco zegt.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Werkt zeker. Heb het pas laten activeren bij Marco toen ik mijn achteruitrijcamera heb laten activeren.
Leuke extra optie en werkt inderdaad zoals Marco zegt.

Van wanneer is jouw Octavia?

Ik ga het morgen testen met de gegeven informatie. Hopelijk lukt het hiermee en zitten er geen 'verborgen' zaken die veranderd dienen te worden.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Mooi, daar heb ik ook wel wat informatie vandaan kunnen halen!

We gaan het morgen proberen en zal het daarna laten weten.
 

Schmart

Forumguru
Bij mij werkt het (nog) niet helaas op m'n O3FL. Ik heb net even de adaptations gedaan (die nog allemaal 'uit' stonden), maar kon niet nagaan of het bitje gezet is. Ik kan namelijk (met de officiële versie van VCP) de bytes van de coding van STG09 in z'n geheel niet zien of veranderen. Geen probleem met andere controllers, alleen STG09. Ook m'n geschiedenis van autoscans doorlopen, en er is nooit een coding te zien geweest. Bug in de software? @Antera, heb je dit wel eens eerder gezien? Misschien dat ik morgen het nog even probeer met OBD11.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Top! Had je het bitje in module 09 ook nog moeten zetten? Zoals je misschien wel hebt gelezen zijn alle bytes van de coding in module 09 bij mij nog op vakantie... :nailbiting::sterretjes:

We hebben dit exact overgenomen:

Activate Alarm Free
No installation required. Suitable for all vehicles without standard alarm. Vehicles without alarm installed. It only monitors doors, bonnet and trunk.
1 - Module 09 - Electronic control unit. Code (31347)
2 - Extended coding (bytes)
3 - Byte 12
4 - Activate Bit 0 (Anti-theft system installed / active)
5 - Adaptation
6 - Submenu - Anti-theft protection
7 - DWA Alarmverzoegerung (Change value to "door contact thatcham driver")
8 - DWA Camper Modus (Change value to "enabled")
9 - Ueberwachung Innenentriegelungshelbel (Change value to "activated")
10 - Akustischer Alarm Signalhorn (Change value to "enabled")
11 - Submenu - Answer Signals
12 - Akustische Rueckmeldung global (Change value to "enabled")
13 - Akustische Rueckmeldung Signalhorn (Change value to "activated")

Link is op de vorige pagina reeds bekend gesteld.
 

Antera

Donateur
Bij mij werkt het (nog) niet helaas op m'n O3FL. Ik heb net even de adaptations gedaan (die nog allemaal 'uit' stonden), maar kon niet nagaan of het bitje gezet is. Ik kan namelijk (met de officiële versie van VCP) de bytes van de coding van STG09 in z'n geheel niet zien of veranderen. Geen probleem met andere controllers, alleen STG09. Ook m'n geschiedenis van autoscans doorlopen, en er is nooit een coding te zien geweest. Bug in de software? @Antera, heb je dit wel eens eerder gezien? Misschien dat ik morgen het nog even probeer met OBD11.


Dit is in VCP altijd al geweest geen verklaringen bij de Bits en Bytes daarom is het met VCp des te linker om in de longcoding te gaan rommelen. Ook het alarm activeren is geen probleem en dit kan via de adaptiewaardes ook. Ik gebruik nog steeds veel VCDS voor diverse aanpassingen voor de PFL. In de nieuwe FL is het allemaal niet meer te doen in Long Coding maar in de adaptie waardes.

En ook doe het meeste daarmee met VCDS en alleen video in motion , het herschrijven van de sensoren met nieuwe of andere software en nog bepaalde andere zaken doe ik met VCP.
 

Schmart

Forumguru
Nee, ik bedoelde niet het ontbreken van de beschrijving van de bits (wat ook irritant is), ik bedoelde echt het ontbreken van de volledige coding zelf van de module 09. Er zijn dus helemaal geen bytes om te coderen. Gezien op twee O3FL nu... Ik maak wel een screenshot zo voor de duidelijkheid.
 
Bovenaan Onderaan