Kodiaq trekhaak achteraf

Bakkertje

Forumguru
@Japanese Power wat is zeker in deze ... ;)
Mijn screenshot komt van de laatste prijslijst (januari 2018) van de Kodiaq waarbij de trekhaken in 5 smaken te krijgen zijn, 4x achteraf en 1x af-fabriek.
Maar ten opzichte van jouw moment van bestellen is het dus alweer anders. Er is ook een tijdje geweest dat de trekhaak voorbereiding 0 euro kostte, die staat nu weer voor 190 euro op de lijst.
 

krikke5150

Senior Member
Betreffende de trekhaakvoorbereiding, die zat vanaf een zeker moment toch sowiezo in de Kodiaq als ik het juist heb?
Met al het gedoe rond de koeling bij het trekken van bijvoorbeeld een caravan met een trekhaak in naplaatsing in een Kodiaq zonder trekhaakvoorbereiding, meen ik dat de Tjechen op een moment beslist hebben om de trekhaakvoorbereiding in alle auto's te plaatsen?
Of ben ik mis?
Ik dacht toen nog, leuk als je de voorbereiding betaald hebt die je er nu gratis bij krijgt... :D
 

krikke5150

Senior Member
Hé zeg... de lijst neemt toch geen beslissingen? Of gaat de automatisering nu al zover dat de auto's zichzelf autonoom verkopen? ;)

Stoeien met de configurator zal meestal toch tot resultaat hebben dat een vooropgesteld budget van jetje krijgt... :D
Autonoom verkopen is dit niet echt, maar het zet een mens toch aan om dingen aan te kruisen die eerst niet vooropgesteld waren... :pieker:
 

Canon-Eye

Forumguru
Stoeien met de configurator zal meestal toch tot resultaat hebben dat een vooropgesteld budget van jetje krijgt... :D
Autonoom verkopen is dit niet echt, maar het zet een mens toch aan om dingen aan te kruisen die eerst niet vooropgesteld waren... :pieker:
Nou niet om het een of het ander, maar ik blijf erbij dat je uiteindelijk zelf beslist of diverse extra's wel of niet worden aangevinkt. Ik vind het al niet zo sterk om de schuld bij een goeie of gehaaide verkoper te leggen - al kan ik me daar nog wel iets bij voorstellen - maar om je achter de configuratie te verschuilen is wel heel erg slap.

Toen ik (héél lang geleden, dat wel) met een zakgelddubbeltje bij de snoepjeskast van de plaatselijke bakker stond, kon ik ook niet voor 12 cent snoep uitzoeken. Inderdaad: keuzes maken, er zit niks anders op.
Kun je dat niet, ook niet erg (zolang je 't betalen kunt ;) ), maar dan ligt dat aan jezelf en moet je het dus niet iets of iemand anders verwijten...
 

krikke5150

Senior Member
Ik dacht dat alle Kodiaq vanaf juni 2017 geleverd werden mét de trekhaakvoorbereiding, maar voor Belgie bljikt dat niet zo te zijn...
Ik vroeg de dealer of deze voorbereiding er in zat, waarop hij info ging halen bij de techniekers, en bevestigde dat dit niet het geval was...
Zij lijken het te checken aan de hand van de chassisnummer... eerlijk gezegd ben ik niet echt overtuigd van het antwoord. Ik heb echt de indruk dat ik via dit forum meestal méér info allerlei heb dan de garage...
Heeft er hier iemand van Belgie ervaring mee? Misschien iemand die een trekhaak in naplaatsing liet zetten? Moet er een aparte stuurdoos in voor de signalisatie of niet?
 

CDK

Forumguru
@krikke5150, Pon, de NL importeur laat de Kodiaq’s nu standaard met trekhaakvoorbereiding uit Tsjechië komen, maar wellicht heeft Dieteren andere afspraken??
 

krikke5150

Senior Member
Vandaag liet ik een trekhaak plaatsen.
Het is een systeem van het merk Bosal en kost 620€ (in de Skoda garage laten ze een buitenfirma komen om de haak te plaatsen, en betaal je 1400€...)
Hij heeft een 13-polige stekker.
Niet gemonteerd is er niets te zien.
De haak wordt langs onderen bevestigd, en de stekkerdoos scharniert naar beneden zodat de stekker kan aangebracht worden.
Happy me! :yeehaa:
IMG_4305.JPG
IMG_4306.JPG
IMG_4310.JPG
IMG_4311.JPG
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Vernuftig aangebracht voor een billeke prijs. Maar ga je de zaagrand zelf netter afwerken want die verdient niet echt de schoonheidsprijs :nailbiting:.

Edit: daar zou ik een setje werkhandschoenen voor in de kofferbak leggen als je het zo laat...
 
Laatst bewerkt:

peterhuppertz

Forumguru

VOLKOMEN :ot:

Het stelt mij teleur, ja, het schokt mij zelfs, dat onze Vlaamse broeders, toch de hoeders van de Nederlandse taal en spelling, en de koppige instandhouders van prachtige verbale juweeltjes als "verwittigen" en "nochtans" (woorden waarvan de meeste Kaaskoppen niet eens weten wat ze betekenen, laat staan hoe je ze spelt) niet weten hoe je "nochtans" spelt. Aargh, gargl, raagh.

I'll let myself out now...
 

krikke5150

Senior Member
VOLKOMEN :ot:

Het stelt mij teleur, ja, het schokt mij zelfs, dat onze Vlaamse broeders, toch de hoeders van de Nederlandse taal en spelling, en de koppige instandhouders van prachtige verbale juweeltjes als "verwittigen" en "nochtans" (woorden waarvan de meeste Kaaskoppen niet eens weten wat ze betekenen, laat staan hoe je ze spelt) niet weten hoe je "nochtans" spelt. Aargh, gargl, raagh.

I'll let myself out now...

't is waar Peter, gelukkig heb ik net mijn donateur dingske terug betaald, en kan ik mijn posten editten... :D
Dat ik wakkere forumgenoten heb om me af en toe een handje te helpen kan ik alleen maar toejuichen!
:thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan