Dakdragers superb en octavia

N3M0L

Nieuw lid
Hoi

Heb mezelf een superb 2 gekocht. Ondanks dat het een ruime bak is wil ik toch een stel dakdragers gaan aanschaffen. Kunnen de originele dakdragers van de octavia ook op de superb geplaatst worden?
 

Octavia32

Forumguru
Nee volgens mij niet, de dakdragers die ik had origineel voor de Octavia 2 zien er totaal anders uit als de originele die ik nu heb voor de superb 2 daarbij is de superb ook breder
 

eriktv

Forumguru
Misschien helpt mijn ervaring jou bij het zoeken: ik heb me een tijdje terug suf gezocht naar goede dragers van Thule; die hebben een typenummer voor de voeten en een nummer voor de balk. Via Marktplaats is het schier onmogelijk om die goede combi te vinden (moet dan echt specifiek voor S2C zijn gekocht). Ik kwam zelf uiteindelijk bij een set uit die op een A6 Avant had gezeten; zelfde type voeten, maar een iets andere balk. Maar doordat je de drager een aantal cm heen en weer kan schuiven de gok genomen en dit past perfect.

Ik zocht specifiek naar Thule, omdat ik van mijn ouders fietsendragers had gekregen met zo’n systeem dat je zijwaarts in de balken schuift en met één handeling vergrendelt. Werkt als een speer, dakdragers en fietsendragers zitten er in een paar minuten heel solide op :thumbsup:

Voeten zijn bij mij Thule Rapid Railing 757
Balk 515-0165-02 120cm 753-1921-02
 

bobbl

Forumguru
Ik ben van plan om de dragers van wisphar aan te schaffen, deze vallen tussen de dakrails, dus zo laag mogelijk op de auto, daarnaast ook nog superstil!
Maar wel een prijskaartje van 219 euro, maar dan heb je ook wat........
 

N3M0L

Nieuw lid
Ik ben van plan om de dragers van wisphar aan te schaffen, deze vallen tussen de dakrails, dus zo laag mogelijk op de auto, daarnaast ook nog superstil!
Maar wel een prijskaartje van 219 euro, maar dan heb je ook wat........

Ik heb die ook voorbij zien komen, echter lijkt mij niet handig met het panorama dak wat ik heb. Ik weet het gewoon je dak dichthouden en er is niets aan de hand maar toch....

Ga het liefst voor de originele dakdragers van Skoda, die zijn snel en makkelijk te monteren en als ik zo op marktplaats zie zijn ze niet al te duur meer.
 

eriktv

Forumguru
De Thules zijn ook mooi stil (althans, ik gebruik ze dus alleen i.c.m. fietsen op het dak, dus dan hoor je altijd wel iets), het panoramadak kan helemaal open en ik heb ze op Marktplaats voor e75 op de kop getikt. Verder geen ervaringen met andere merken.
 

N3M0L

Nieuw lid
De Thules zijn ook mooi stil (althans, ik gebruik ze dus alleen i.c.m. fietsen op het dak, dus dan hoor je altijd wel iets), het panoramadak kan helemaal open en ik heb ze op Marktplaats voor e75 op de kop getikt. Verder geen ervaringen met andere merken.

Heb je voor het typenummer van jou thule dakdragers? Dan kan ik gaan zoeken naar dezelfde.
 

eriktv

Forumguru
Voeten zijn bij mij Thule Rapid Railing 757
Balk 515-0165-02 120cm 753-1921-02

Iets naar boven scrollen, post #4 :)

Wat ik vooral wou zeggen: staar je niet blind op de exacte typenummers, maar zorg dat je de juiste voeten hebt en een balk die logischerwijs zou moeten/kunnen passen. Doordat je zijwaarts een paar cm speling hebt pasten bij mij bijvoorbeeld de balken van een A6 prima. Alleen de losse voeten waren bij losse aankoop al duurder dan mijn hele aankoop ;). Gewoon even mailen met verkopers op MP of ze de typenummers door kunnen geven, die vermelden ze vaak niet. Meestal staat er bijv. “dakdragers Audi A6”, zoals in mijn geval.
 

haassie

Forumguru
Al eerder genoemd....LIDL....eens in de zoveel tijd komen ze voorbij. Prima dragers voor ik meen 30 eu. Van de zomer een hele lading surfplanken op het dak en andere bijbehorende spullen....bij aankomst nog steeds op het dak:D
 

Jewepe

Forumguru
Ik heb Aguri Prestige dakdragers. Perfecte pasvorm en erg fraai afgewerkt. Mooi vleugelprofiel. Hoe ze in de praktijk werken en of ze herrie maken weet ik niet, want ik heb ze één keer gepast (Superb S2) en daarna nooit meer hoeven te gebruiken :D
 
Bovenaan Onderaan