Octavia III RS

MishaM

Actief lid
Toch een vraagje uit nieuwsgierigheid. Ik heb een RS 220 met handbak. Kan het zijn dat daar óf standaard een LSD op zit óf dat deze optioneel te leveren was met LSD.

Ik heb namelijk bar weinig last van doorslippende wielen, en dat met all-season banden (Vredestein 225/40/18)...:pieker:
 

Olivier

Senior Member
Mss off-topic maar heb een vraagje ivm een herstelling aan m'n vrs nadat er een oude **** haar ne golf in achteruit tegen m'n auto heeft geplaatst een maandnalf geleden..

Bumper was in krassen (nrplaat van de andere wagen stond er in) onderste rooster klikte niet meer vast. En de grill helemaal kapot & sensor..

Heb de wagen laten herstellen in een officiele garage, maar t'is niet zoals het moet zijn.
Eerst een halfuur in fille gestaan op 2 km van de garage, dus vlug gebeld dat ik 10min later of sluitingstijd daar ging zijn. Op zich geen probleem want ze moeten de vervangwagen terug hebben. Maar ondertussen stond de wagen buiten op de parking in het donker. Dus veel kon ik niet zien,behalve dat het vrs logo ontbrak.

Dat dan ook meteen gezegd, maar de reactie van de vrouw in het bureel was van ja we hebben hem hersteld zoals hij was (anders was het een vriendelijk madam'ke :) ) Er hangde geen logo meer aan want t'was afgebroken door de aanrijding. Ze ging het maandag voorleggen met dat er niemand meer aanwezig was van de carrosserie.
Kom ik thuis en kijk ik in de garage. Zie ik dat de grill echt niet op zn plaats zit. Speling tss grill en linkerkoplamp is enorm groot ivm spelling tussen grill en rechterkoplamp. Op foto niet echt zichtbaar. Je ziet het ook ip het midden van de motorkap tov de hoeken van de grill.
Voor de aanrijding zat de grill mooi aangesloten tegen de koplampen.

Nu vraag ik me af
of de grill die er nu opzit mss kan verschillen met de originele vrs grill. Of is er iemand met een vrs fl die eens wil kijken hoeveel de speling meet tussen de rand van de grill en de koplampen?
Want khoor ze al zeggen van het is zo, dat zit nooit perfect.. terwijl het wel zo was.

En zelf de grill goedsteken zou ik meteen doen. Maar doordat de sensor er aan vasthangt van de frontassist, wil ik er zelf niet aankomen zodat ik deze weer niet zou ontregelen.

Meeste personen zouden er mss niets van maken, maar voor een nieuwe wagen wil ik natuurlijk dat dit in orde is..
 

Bijlagen

  • Screenshot_2017-12-15-18-13-36.png
    Screenshot_2017-12-15-18-13-36.png
    809,2 KB · Weergaven: 149
  • received_10155750231359840.jpeg
    received_10155750231359840.jpeg
    246,5 KB · Weergaven: 165
  • IMG_20171215_180403.jpg
    IMG_20171215_180403.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 125
  • IMG_20171215_180324.jpg
    IMG_20171215_180324.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 130
  • Screenshot_2017-12-15-20-56-59.png
    Screenshot_2017-12-15-20-56-59.png
    1,3 MB · Weergaven: 135
  • Screenshot_2017-12-15-20-57-08.png
    Screenshot_2017-12-15-20-57-08.png
    1,2 MB · Weergaven: 102
Laatst bewerkt:

dirkie996

Forumguru
@Olivier : heb je de wagen laten herstellen in de garage waar je hem kocht? Mijn RS is ook al eens herspoten aan de achterbumper, door parkeerschade van ‘n leerling-bestuurder op ‘n parking. Bij mij is de schade netjes hersteld in de garage waar ik ‘m kocht. Waarom heb je geen originele Rs grille met logo meer? Bij vervanging zou ik wel de originele eisen.
 

MishaM

Actief lid
@Olivier als links en rechts verschillen heb je eigenlijk je antwoord al. Zo te zien zit je bumper er niet recht op.
Als ze willen weten hoe het 'was', moeten ze naar de Skoda garage en het daar eens van dichtbij bekijken. Bovendien moeten ze herstellen naar fabrieksspecificaties. Al het andere is een aanname.
 

Olivier

Senior Member
@Olivier als links en rechts verschillen heb je eigenlijk je antwoord al. Zo te zien zit je bumper er niet recht op.
Als ze willen weten hoe het 'was', moeten ze naar de Skoda garage en het daar eens van dichtbij bekijken. Bovendien moeten ze herstellen naar fabrieksspecificaties. Al het andere is een aanname.

De wagen is naar de officiele herstelplaats gegaan van Skoda.. daarom dat ik er me aan erger dat ze zelfs niet weten dat er op de originele grill een vrs logo hangt. M'n eerste idee was van 'de bumper hangt niet goed' maar die sluit overal goed aan zoals het hoort, langs de lichten, gardebou's enz.. het lijkt echt de grill die niet goed zit/klopt..
En doordat het geen originele vrs grill is maar een gewone naar m'n weten denk ik dat er mss een verschil is in grote ofzo? Maar in de garage gaan ze waarschijnlijk hun van dom gebaren en zeggen dat ik niet juist ben..
 

leon-cupra

Forumguru
Terug gegaan hé en ze het laten oplossen. Desnoods expert van je verzekering terug laten komen en zeker de betaling nog niet laten uitvoeren door je verzekering.
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij is er overigens geen verschil tussen een RS-grille en een gewone. Het logo is apart te plaatsen. Dit is gewoon slordig werk en/of misschien een grille van een andere Skoda?
 

dirkie996

Forumguru
Volgens mij is er overigens geen verschil tussen een RS-grille en een gewone. Het logo is apart te plaatsen. Dit is gewoon slordig werk en/of misschien een grille van een andere Skoda?
Logo zit toch vast aan de grille. Is niet geschroefd of los opgeplakt, denk ik?
Als je uw RS binnen brengt voor herstelling/ vervanging van rooster, dan hoort daar ‘n RS rooster met logo op te zitten. Misschien is er ‘n gewoon rooster besteld geweest?
 
Laatst bewerkt:

Goofy@5E

Forumguru
Logo zit toch vast aan de grille. Is niet geschroefd of los opgeplakt, denk ik?
Als je uw RS binnen brengt voor herstelling/ vervanging van rooster, dan hoort daar ‘n RS rooster met logo op te zitten. Misschien is er ‘n gewoon rooster besteld geweest?

Rooster is altijd zonder badge, deze dient appart besteld te worden en gekit te worden, kijk maar op onderdelen lijst van de rs, spreek wel van de pfl model, fl vind ik nog niet online,
 

Olivier

Senior Member
Vanmorgen naar de 'oude' baas geweest van de skoda garage waar ik hem heb gekocht. (Deze is pas overgenomen door een grotere vw audi groep) Sinds de overname worden de herstellingen gedaan bij de carrosserie van vw-audi, en zouden ze daar minder op de hoogte zijn over de modellen van skoda..
Hij verzekerde me dat hij het zou gaan regelen met de verantwoordelijke van de carrosserie. Hij zei meteen dat het niet in orde gedaan was..
 

leon-cupra

Forumguru
hij zei meteen dat het niet in orde gedaan was..
is dan toch ook wel een foutje van hem. Het zou toch moeten zijn dat ze de wagens controleren vooraleer de klant erom komt. (Zeker als hij weet dat de kennis van skoda wat minder is)
Heb dit eens gehad met mijn superb, motorkap stond vol met krassen nadat ze de wagen onmiddellijk na het spuiten in de carwash hadden gereden. Hadden nooit meer naar de wagen gekeken. Uiteraard doe je dit als eigenaar wel ....
Hadden ze bij mij de wagen aan een laatste controle onderworpen, hadden ze die krassen ook opgemerkt en hadden ze het kunnen herstellen zonder dat ik het had geweten en had ik meer tevreden geweest dan ik toen was.
 

Speedhunter

Forumguru
Toch een vraagje uit nieuwsgierigheid. Ik heb een RS 220 met handbak. Kan het zijn dat daar óf standaard een LSD op zit óf dat deze optioneel te leveren was met LSD.

Ik heb namelijk bar weinig last van doorslippende wielen, en dat met all-season banden (Vredestein 225/40/18)...:pieker:
Alé serieus? Vertel me jouw geheim? :D Ik heb mijn 230 met all seasons laten leveren, veel te veel last van doorslippende wielen. Heb nu goede zomerbanden. Dag en nacht verschil.
 
hey all, mijn octavia rs fl heeft nu bijna 1500km en het valt me op hoelang het duurt voor ik temperatuur in de olie krijg. Mijn vorige auto , een Fabia 3 1.2 tsi kreeg al temperatuur in de olie als de meter van de watertemperatuur op 90° stond. Misschien dat het aan de buitentemperatuur ligt maar daar heb ik zo mijn twijfels bij. Ook heeft de auto al bijna elke dag gedraaid/gereden sinds de aflevering dus het kan ook al niet van stilstand zijn. Ook probeer ik na het starten van de auto zo snel mogelijk in beweging te komen. Allemaal factoren die bij mijn weten te goede komen aan olie. Hopelijk is het geen long-life oliebrol ,daar weet ik dat het mengsel nogal eens moeilijk op temperatuur durft komen.... Iemand raad ?
 

boontjeRS

Forumguru
Is normaal. De 50 graden komt erop na ongeveer 6km bij rustig rijden. Daarna gaat het sneller afhankelijk van het weer. Ik doe nu 16 km naar m'n werk met een stukje snelweg van 7 km en auto heeft net olie temperatuur van soms nog geen 90 gr. Bij warm weer gemakkelijk 96gr.
 
Bovenaan Onderaan