Pimp your Kodiaq

bamse

Lid
De Nederlandse vraag: wat kost dat?
Het dippen kost € 460,-. Demonteren en monteren liep financieel een beetje uit de hand omdat de vier deurlijsten, on- verwacht, zaten "vastgesmolten" met grote plastic klinknagels. Dit kostte € 1000,- , maar twee dingen: A. Rijnwoud weet nu hoe het moet en zal veel sneller zijn, en B. Bij Ali hebben ze nu vier opleg deurlijsten voor +/- € 60,- de vier.
Dan zou het in en uitbouwen van het dashboard kastje en de twee stukken rond de meters +/- € 100,- kosten. Je bent dan voor +/- 460 + 60 + 100 = € 620,- klaar zijn. Er zijn bij het dipbedrijf ongeveer 2000 prints beschikbaar waaronder zelfs doodskoppen! Hoop dat jullie hier wat aan hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Frenk21

Forumguru
Mag wat kosten dan:pieker:. Dan zou ik het toch zelf wrappen, dan ben ik voor €30,- en wat vrije tijd klaar:D
 

EdK

Forumguru
Dit kostte € 1000,-
Zou toch wel even van ze willen weten hoe die kosten dan verdeeld zouden zijn.
Want dit vind ik toch wel echt een belachlijk bedrag.

Ondanks dat men het wiel moest uitvinden , hebben ze toch manuals van hoe te demonteren lijkt me.
En er eens vanuit gaande dat men een uurloon heeft van 100 eurie, dan is men dus 10 uur bezig geweest met een paar lullige paneeltjes ?
 

Taxichauffeur

Senior Member
Er kwam effe een vakantie tussendoor maar de dummy's zitten er eindelijk onder:

1k0.jpg


1k0.jpg
 

eriktv

Forumguru
Het dippen kost € 460,-. Demonteren en monteren liep financieel een beetje uit de hand omdat de vier deurlijsten, on- verwacht, zaten "vastgesmolten" met grote plastic klinknagels.

Hoe kan dit nu onverwacht zijn? Dit is bij mijn S2 ook al zo, dus dat is niet iets nieuws.. Mooi resultaat overigens!
 

robpet

Lid
@bamse zijn die deurpanelen echt zo moeilijk te demonteren? En als ze er af zijn, hoe bevestig je ze dan weer als ik lees dat er sprake is van 'vastgesmolten, plastic klinknagels? Ik heb mijn beer ook klaar staan voor een wrap maar ben natuurlijk nu op mijn hoede ..... hoor graag
 

bamse

Lid
@bamse zijn die deurpanelen echt zo moeilijk te demonteren? En als ze er af zijn, hoe bevestig je ze dan weer als ik lees dat er sprake is van 'vastgesmolten, plastic klinknagels? Ik heb mijn beer ook klaar staan voor een wrap maar ben natuurlijk nu op mijn hoede ..... hoor graag
Zou wrappen niet mogelijk zijn zonder demontage? Dippen zoals bij mij gebeurd is kan alleen als de strips los worden gemaakt van het deurpaneel. Het is al een werk om het gehele deurpaneel te verwijderen. De strips zijn "vastgeklonken" aan het deurpaneel en de ledstrip is op zijn beurt weer vastgeklonken aan de strips. Om deze onderdelen van elkaar los te krijgen boor je de flens van de klinknagel weg met boor 13 mm. (zoals je bijvoorbeeld een popnagel zou verwijderen). Dit gaat redelijk snel, monteren is een ander verhaal. Je zult de strip met nog eens de ledstrip daarop netjes in de zitting moeten "trekken". Dit is gedaan door in de "potjes" aan de achterkant van de strips die overbleven na het boren een M3 boutje in te gieten. Dan aluminium plaatjes met een gat erin achter het deurpaneel plaatsen en de boutjes door het plaatje steken en vervolgens met een zelfborgend moertje het geheel in positie brengen. Mocht je dit willen doen dan zou ik een paar wijsneuzen die hierboven hebben gereageerd dit vragen uit te (laten) voeren ;). Hoop dat je hier wat aan hebt.
 

robpet

Lid
Bedankt....ik ga dan maar uit van de situatie dat wrap mogelijk is zonder demontage ;) 15 september weet ik het....
 

lakke

Lid
Heb de Kodiaq nu zoals ik 'm hebben wil:

  • zwarte wrap op grille, spiegels en dakrails
  • zwarte 19 inch velgen
  • bruin leder interieur
  • sportpedalen, rubberen matten, chroom beschermlijst achter, etc.
  • vrijschakelen lane assist, grootlichtassist, kantelen spiegels bij achteruit, etc.
Volgende week nog even laten chippen bij TVS en dan is die echt klaar.

Kodiaq klein 1.jpg

Kodiaq klein 5.jpg 20170917_134612.jpg 20170917_134521.jpg 20170917_134530.jpg kodiaq klein 6.jpg
 

Japanese Power

Donateur
Met name de gewrapte dakrail vind ik super geslaagd. Staat ook op mijn lijstje. En gewaagd dat donkerbruine leer: mooie kleurstelling.
 

Jasper-RS

Forumguru
Heb de Kodiaq nu zoals ik 'm hebben wil:

  • zwarte wrap op grille, spiegels en dakrails
  • zwarte 19 inch velgen
  • bruin leder interieur
  • sportpedalen, rubberen matten, chroom beschermlijst achter, etc.
  • vrijschakelen lane assist, grootlichtassist, kantelen spiegels bij achteruit, etc.
Volgende week nog even laten chippen bij TVS en dan is die echt klaar.

Bekijk bijlage 62210

Bekijk bijlage 62214 Bekijk bijlage 62213 Bekijk bijlage 62211 Bekijk bijlage 62212 Bekijk bijlage 62215

Mooie kodiaq. Wanneer ga je naar TVS? Misschien kunnen we samen koffie drinken
 
Bovenaan Onderaan