Verlichting toerenteller.

Navond,

Wie kan mij vertellen hoe ik het dashboard kan demonteren om de unit eruit te halen.
Zodat ik het lampje van de toerenteller kan vervangen.

Grt,
Jack.
 
Ik ben bang dat dat een led-je is dat op de printplaat gesoldeerd zit.
En je loopt het risico dat na wederinbouw je 'klokkenwinkel' opnieuw ingeleerd moet worden.
Maar dit zijn aanname's van mij.
Oké.
Maar kun je mij stap voor stap uitleggen hoe ik moet beginnen.
Moet bijvoorbeeld eerst het stuur naar beneden zetten daarna de plastic rand die voor de unit zit eraf trekken?
Hoe zit de unit verder vast, alleen torq aan de onderzijde of ook aan de bovenzijde?
 

EdK

Forumguru
Hoi,

Nieuwe auto, voor het eerst een Skoda, dus om me wat wegwijs te maken ook maar het forum opgezocht :)
Sinds 1 week in bezit: Skoda Octavia Combi 1.2 TSI uit 2015 :yeah:
Een blauwe, met inmiddels 18" Brock B37 eronder
Nog niet helemaal uit over verlagen...

Kun je dit niet onder garantie nog verhalen bij je dealer ?
Of in ieder geval reparatie onder coulance ?
Garantie periode is normaal 2 jaar en deze ledjes mogen niet met 2 jaar al defect zijn !
 

EdK

Forumguru

EdK

Forumguru
Moest ff de bonnen erbij pakken die ik toevallig aan uit ben zoeken wat ik wel en niet meegeef bij de inruil van de Yeti.
Maar was op zaterdag uitbouwen / repareren / testen en weer inbouwen met 2 jaar garantie voor 175,00 excl BTW.
Op de site praten ze niet over open op zaterdag, maar ik kon er gewoon terecht op afspraak en waren er meer die dag met andere merken wagens
 
Moest ff de bonnen erbij pakken die ik toevallig aan uit ben zoeken wat ik wel en niet meegeef bij de inruil van de Yeti.
Maar was op zaterdag uitbouwen / repareren / testen en weer inbouwen met 2 jaar garantie voor 175,00 excl BTW.
Op de site praten ze niet over open op zaterdag, maar ik kon er gewoon terecht op afspraak en waren er meer die dag met andere merken wagens
Was er 1 of waren er meerdere kapot?
 

EdK

Forumguru
Was er 1 of waren er meerdere kapot?

Durf ik niet te zeggen, was een deel van een tellerverlichting die knipperde !
En of dat één of meerdere leds waren dat durf ik niet te zeggen daar zei hem uit en ingebouwd hebben.
Maar de leds zelf zal de kosten niet zijn, in en uitbouwen en leds vervangen zal het meest kosten kwa tijd en dus kosten.
 
Durf ik niet te zeggen, was een deel van een tellerverlichting die knipperde !
En of dat één of meerdere leds waren dat durf ik niet te zeggen daar zei hem uit en ingebouwd hebben.
Maar de leds zelf zal de kosten niet zijn, in en uitbouwen en leds vervangen zal het meest kosten kwa tijd en dus kosten.
Uitbouwen en demonteren is het probleem niet dat ik zelf. Ik heb geen goede soldeerbout en te weinig kennis omtrend het solderen van leds.
 

EdK

Forumguru
maar heb je al prijs opgevraagd op basis van opsturen en repareren en terugsturen ?
 
Bovenaan Onderaan