Kodiaq vragen en weetjes

massis

Senior Member
Die voorruitverwarming folie, dempt die GPS ontvangst erg (a la de franse auto's jaren geleden)?

De GPS niet, want die komt volgens mij gewoon mee door de antenne van het dak. Maar de GSM ontvangst is wel beduidend minder in de wagen merk ik...
 

elsinga

Forumguru
Dat de interne navigatie via een dakantenne werkt, dat wist ik. Ik doelde op een eigen TomTom of Garmin raamplakker. ;) Maar daarvoor zit dus kennelijk een gat in de folie. Mooi, want ik rij nog wel eens met een andere GPS op de voorruit. :)
 
Rond de achteruitkijkspiegel zit er een stuk waar de voorruit geen afscherming heeft. Wordt hier in Frankrijk (waar ik woon) gebruikt om de télépéage-badge (automatische snelwegtolbetaling) te kunnen gebruiken. Is voor zover ik weet bij alle moderne auto's zo. En het kan natuurlijk ook gebruikt worden voor andere doelen (GSM- of GPS-antennes, . . . )
 
Dat de interne navigatie via een dakantenne werkt, dat wist ik. Ik doelde op een eigen TomTom of Garmin raamplakker. ;) Maar daarvoor zit dus kennelijk een gat in de folie. Mooi, want ik rij nog wel eens met een andere GPS op de voorruit. :)

Gaat prima Robert. Een week Scoutskamp met allerhande navigatie apparatuur was geen enkel probleem
 
Rond de achteruitkijkspiegel zit er een stuk waar de voorruit geen afscherming heeft. Wordt hier in Frankrijk (waar ik woon) gebruikt om de télépéage-badge (automatische snelwegtolbetaling) te kunnen gebruiken. Is voor zover ik weet bij alle moderne auto's zo. En het kan natuurlijk ook gebruikt worden voor andere doelen (GSM- of GPS-antennes, . . . )

Dat werkt inderdaad prima, ik heb mij T-badge voor Frankrijk daar ook zitten.
 
Gisteren eindelijk voor eerste keer om 7.30u een Kodiaq zien rijden op de A73, jungle Green.:yeehaa:
Jammer dat deze koper de opties lane assistent en richtingaanwijzers niet erbij genomen had. Was beschamend :shutup:hoe deze man in zo'n mooie auto zichzelf alleen op de wereld waant.:sterretjes:

Ik hoop dat de gemiddelde Skoda rijder beter rijdt dan deze ........:ot:
 

EdK

Forumguru
Was beschamend :shutup:hoe deze man in zo'n mooie auto zichzelf alleen op de wereld waant.:sterretjes:
Waarschijnlijk van ze zus geleend.....:D
En tsja dan is het toch maar van een ander...
Enne wat die knippers betreft, is tegenwoordig bij alle fabrikanten blijkbaar een optie hoor, of die aan uit lampjes zijn schofterig duur dat men bespaart om ze minimaal te gebruiken:pieker:
 

marang73

Forumguru
Hebben jullie standaard reserve olie in je auto liggen? Bij vorige auto's reed ik probleemloos 30.000 km tussen onderhoudsbeurten zonder maar 1 druppel olie bij te vullen. Nu lees ik dat de TSI motoren wel een druppeltje lusten. Wat zijn jullie ervaringen?

Halen jullie de olie de dealer of (goede) bij een tankstation?
 

ertromp

Forumguru
Zeker de 1e 15K wel zorgen dat je olie bij je hebt. Een motor moet toch ingereden worden en zal zeker iets olie verbruiken.
Mijn 1.4 ACT 150pk had de eerste 15K ca. 500ml nodig. Nu geen verbruik olie meer meetbaar op de peilstok.
En die liter olie eerst proberen af te dwingen bij je dealert en anders een liter kopen elders
 

marang73

Forumguru
Vandaag nog een ritje voor boeg. Haal bij de Shell wel even een litertje:

Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30

Met nu 8.000 km op de teller toch de olie maar eens in de gaten gaan houden.
 
Bovenaan Onderaan