Tja en nu

Arjanr

Nieuw lid
hoi allemaal na een overstap van de Passat naar een Skoda Octavia mis ik de xenon lampen wel, hebben jullie een idee of het makkelijk te wisselen is? Ff op winparts gekeken daar zijn ze wel te bestellen, maar geen idee welke ik precies moet hebben graag jullie hulp.
 

vleier

Forumguru
hoi allemaal na een overstap van de Passat naar een Skoda Octavia mis ik de xenon lampen wel, hebben jullie een idee of het makkelijk te wisselen is? Ff op winparts gekeken daar zijn ze wel te bestellen, maar geen idee welke ik precies moet hebben graag jullie hulp.

Heb je de facelift (2009-2013) of de prefacelift. (Mijna is facelift). En volgens mij moet je dan ook een andere module ertussen laten zeggen. Maar ik heb hier egens een keer gelezen dat het wel te doen moet zijn.
 

vleier

Forumguru
Oei ik heb eentje uit 2011, heb werkelijk geen idee. Waar kan ik dat aan zien?

Zijnde koplampen net ze vormgeven als die van mij? Dan is het een fl model.

Maar als die uit 2011 komt is het gewoon een fl. Tenzij die is geinporteerd
 

vleier

Forumguru
Ja dat is een fl.
Volgens mij moet je een module hebben.
Moet je anders eens kijken op de kennisbank. Daar staan de meeste dingen wel vermeld die je nodig hebt voor een ombouw.
 

Arjanr

Nieuw lid
Ik vind niks op de kennisbank, de lamp die ik nu erin heb z.itten ziet eruit als een xenon lamp, kan ik daar gewoon een xenon lamp inzetten of moet de hele unit vervangen worden?
 

Arjanr

Nieuw lid
Ja dat is een fl.
Volgens mij moet je een module hebben.
Moet je anders eens kijken op de kennisbank. Daar staan de meeste dingen wel vermeld die je nodig hebt voor een ombouw.

ff kenteken ingevuld op skoda.nl en dit is de auto die ik heb ŠKODA Octavia Combi FL Ambition Businessline
Bouwjaar 2011, 1.6 TDI 77 kw, Diesel
 

Arjanr

Nieuw lid
nee dat was wel duidelijk maar ik vind het een beetje jammer dat de eerste eigenaar geen elegance uitvoering heeft besteld:tongue: dan had de xenon er al in gezeten:)
 

da1roy

Lid
Waarom zou je er niet gewoon een pilot xenon hid inzetten? heeft canbus ondersteuning waardoor je normaal gesproken geen fout krijgt.

Hier kan je zien hoe makkelijk je de unit eruit krijgt o2 FL:

of gewone octavia II

Wil je niet elke apk halogeen erin willen zetten dien je ook koplampsproeiers te installeren.

Google even op xenon bulp holder voor jouw auto dan hoef je niet te veilen en zagen :)
 
Laatst bewerkt:
Ben inmiddels 2 jaar in bezit van een 2011 facelift. Lichtopbrengst koplampen valt mij ook bar tegen.

Inmiddels allerlei verlichtingstypes uitgeprobeerd. Nightbrakers, led (diverse) en aftermarket xenon. Het enigste wat een goede verbetering gaf waren de aftermarket xenon lampen. Deze er echter maar weer uitgehaald ivm mogelijkheid tot kapot gaan boordnet module.

Wie is er wel tevreden over lichtopbrengst 2011 facelift met H7 fitting? Met welke eventuele modificatie?

Groet Hans
 

AGTon

Forumguru
Ben inmiddels 2 jaar in bezit van een 2011 facelift. Lichtopbrengst koplampen valt mij ook bar tegen

Wie is er wel tevreden over lichtopbrengst 2011 facelift met H7 fitting? Met welke eventuele modificatie?

Groet Hans

Heb zelf een 2011 Roomster en ook ik ben van mening dat de lichtopbrengst slecht is. Heb zelf ook al van alles geprobeerd, maar het blijft slecht.

Volgende auto heb ik dan ook graag wat beter licht op zoals xenon
 
Tja.. zou er geen aftermarket xenon lampen in zitten ookal zijn het wel projector koplampen. Dus enige juiste manier is xenon koplampen aanschaffen met de juiste modules. Maar dat is uiteraard een dure aangelegenheid. Wellicht dat het e.a. via autosloperijen te krijgen is.. kan schelen. Uiteraard moeten ze dan geen tik gehad hebben..

Andere optie om het tijdelijk te verbeteren zijn van philips of osram van die nightvision/nichtbreaker lampen te monteren. Blijft halogeen dus gaat het lange na niet redden bij xenon maar destijds in onze simpele toyota aygo was het echt een groot verschil..

Voor de andere mensen die mee lezen en gewone reflector koplampen hebben; daar hoort soieso geen xenon in maar wat je dan tegenkomt is dat je die zou kunnen laten retrofitten.. Maar dat raad ik eigenlijk af vanwege vochtproblemen die kunnen onstaan. En daar had ik dus met onze toledo last van..
 
Bovenaan Onderaan