Tja en nu

Van de week de volgende vraag neergelegd bij HILOX:

Q: Hallo. Ik heb een skoda octavia 2 FL. Deze staat net als enkele andere auto's van VAG bekend om het defect raken van boordnetmodule met gebruik van xenon.
Is dit defect raken van boordnetmodule door toepassing van evo-2 verleden tijd??

Antwoorden (1)

Hilox
10/08/17

A: De Evolution 1 en 2 ballasten hebben een blokkade voor piekspanning zodat deze niet terug over het boordnet kan gaan. Er is dus geen kans op een defecte boordcomputer. Je kunt de Evolution 2 ballasten zelfs aarden met een bijgeleverd kabeltje wat je aan het chassis kun vastmaken. Soortgelijke verhalen komen in ieder geval niet van onze producten vandaan gelukkig.

Mocht je verder nog vragen hebben horen we ze graag.

Met vriendelijke groet
Bobby

Dus direct een EVO 2 setje besteld en gemonteerd. Eindelijk fatsoenlijk lichtopbrengst. Zal wel diverse reacties krijgen betreffende strooilicht, sjonnie verlichting etc. Zou dan willen zeggen:eerst (komen) kijken en dan pas oordelen.
Nou nog ervaren of dit setje inderdaad de boordnetmodule niet om zeep helpt.

Groet Hans
 
Ed, ik kopieer en plak niet voor niets de reactie van HILOX op dit forum.
Is voor mij een stukje van bewijs indien de boordnetmodule toch kapot gaat.

Word de kans groter dat zij deze module, indien die toch kapot gaat moeten vergoeden.

En hebben zij gelijk dat piekspanning niet terug gaat over boordnet gaat mijn module niet stuk en ben ik een tevreden klant.

Groet. Hans.
 

Cordoba

Forumguru
Dan word het een dure ervaring als het wel gebeurd....:pieker: so cross your fingers...

Ligt eraan hoe handig je zelf bent, en hoe zeldzaam de boordnetmodule is die je nodig hebt. Ik heb al eens voor 30 euro een boordnetmodule gewisseld (was uiteindelijk niet nodig), dus dat is een heel stuk goedkoper (denk ik) dan de ombouw naar xenon van de topicstarter.
 
Ik heb er wel xenon in gezet. Veel beter licht op de weg.
Het klus is makkelijk zelf te doen omdat je de koplamp unit er binnen no time uit hebt. Zo kun je lekker rustig op de werkbank het setje inbouwen. Let wel op dat je eentje koopt die geschikt is voor canbus.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er wel xenon in gezet. Veel beter licht op de weg.
Het klus is makkelijk zelf te doen omdat je de koplamp unit er binnen no time uit hebt. Zo kun je lekker rustig op de werkbank het setje inbouwen. Let wel op dat je eentje koopt die geschikt is voor canbus.

Als je dan ook nog vermeld welke ombouwset / waar gekocht, hoelang je deze set er al in hebt zitten, bouwjaar auto, welk model c.q. type (module schijnt ook model/type afhankelijk te zijn). krijgt je bericht meerwaarde.

Groet Hans
 
Ik heb ze er nu 1 jaar er in zitten, het is een HID xenon light 6000k. Gekocht bij Autonavigatie noord in Appingedam http://www.autonavigatienoord.nl/Webwinkel-Product-81646199/Xenon-set-H7-canbus-6000K.html Het zelf monteren steld echt niks voor, je hoeft ook niet in je bedrading te knippen. Je klikt de xenon set het gewoon op de bestaande connector, dus je kunt de set evt. ook makkelijk meenemen naar je volgende auto of gewoon terug naar hallogeen.

ps. ik hoop dat mijn bericht nu meerwaarde heeft ;)
 
Laatst bewerkt:

Arjanr

Nieuw lid
Ik heb ze er nu 1 jaar er in zitten, het is een HID xenon light 6000k. Gekocht bij Autonavigatie noord in Appingedam http://www.autonavigatienoord.nl/Webwinkel-Product-81646199/Xenon-set-H7-canbus-6000K.html Het zelf monteren steld echt niks voor, je hoeft ook niet in je bedrading te knippen. Je klikt de xenon set het gewoon op de bestaande connector, dus je kunt de set evt. ook makkelijk meenemen naar je volgende auto of gewoon terug naar hallogeen.

ps. ik hoop dat mijn bericht nu meerwaarde heeft ;)


dit past dus zo in mijn auto zondeer dat ik iets hoef te veranderen en kan gewoon de originele stekkers blijven gebruiken?
 
Deze kit heb ik sinds kort geplaatst: https://hilox.eu/h7-xenon-kit-hilox-evo-2
HILOX beweert dat met deze set de boordnetmodule niet stuk kan gaan door piekspanning.
Plug and play setjes.
Enigste aanpassing die je moet maken is een mooi rond gat in rubberen achterdeksel koplamp.
Hier zijn slagpijpjes voor.
Zou het bijna vergeten, de volgende adapters aanschaffen: https://hilox.eu/vw-mercedes-xenon-lamp-adapter. Zijn bij ome Ali een stuk goedkoper.
Groet. Hans
 
Laatst bewerkt:

Jee13

Forumguru
ja wilde al zeggen, simpele zaagsnede voldoet ook ipv duur beugeltje
op foto 6000K? en nu 5000K gemonteerd ?
 
Bovenaan Onderaan