Skoda Tuning ervaringen

LT83

Forumguru
Woon jij in Amerika dan? Ik kom nooit wat tegen dat de moeite waard is.

Regio Nijmegen zijn echt heel veel leuke auto's om af en toe eens tegen te sporten. Ben al heel wat leuks tegengekomen de afgelopen maanden.
Kleine opsomming van wat sprintjes ; Carrera GT2, Ferrari F430, M3 E90, S5, RS5, RS6, 135i, 335i, 435i cabrio, M550d, X6M, Scirocco R, Golf R, Tesla 85d, PanameraS, :D
 

philippe bakker

Forumguru
Regio Nijmegen zijn echt heel veel leuke auto's om af en toe eens tegen te sporten. Ben al heel wat leuks tegengekomen de afgelopen maanden.
Kleine opsomming van wat sprintjes ; Carrera GT2, Ferrari F430, M3 E90, S5, RS5, RS6, 135i, 335i, 435i cabrio, M550d, X6M, Scirocco R, Golf R, Tesla 85d, PanameraS, :D
Alee veel vreemdelingen daar :)
 

B.Stuurder

Forumguru
Volgens autoweek heeft de 308GTI 250 pk, gaan we daar vanuit met een gewicht van 1295 kg, kom ik op 5,18 kg per pk.
Bij jou 289 pk tegen 1362 kg, kom ik op 4,71 kg per pk.
Een voordeel van 0,47 kg per pk.
Dat gaat het verschil niet maken.....
Dus dan moet de overbrenging het verschil maken?
 

philippe bakker

Forumguru
Volgens autoweek heeft de 308GTI 250 pk, gaan we daar vanuit met een gewicht van 1295 kg, kom ik op 5,18 kg per pk.
Bij jou 289 pk tegen 1362 kg, kom ik op 4,71 kg per pk.
Een voordeel van 0,47 kg per pk.
Dat gaat het verschil niet maken.....
Dus dan moet de overbrenging het verschil maken?
De mijne weegt 1465 kg denk ik
 
Hoi,
Sinds vorige week Fabia bezitter.
En aangezien ik goede ervaringen heb met Unlimited Tuning in Amersfoort, gaat de Fabia daar deze week heen voor stage 2 tuning.
Ik lees geen Fabia 1.2 TDI GL ervaringen bij tuners, dus ik zal na afloop wel wat schrijven over mijn ervaringen.
 

LT83

Forumguru
De Peugeot kan natuurlijk ook gechipt zijn, dan doen ze rond de 300pk volgens mij. Verschil zal dan wel erg klein zijn.
Misschien had hij ook wel niets meer over toen hij achter je zat te drukken :D
 
Hoi,
Sinds vorige week Fabia bezitter.
En aangezien ik goede ervaringen heb met Unlimited Tuning in Amersfoort, gaat de Fabia daar deze week heen voor stage 2 tuning <snip>

O ja, mijn Fabia heeft al wel de recall achter de rug.
EGR zal ook worden weggeschreven tijdens de tuning.
 

B.Stuurder

Forumguru
Hoi,
Sinds vorige week Fabia bezitter.
En aangezien ik goede ervaringen heb met Unlimited Tuning in Amersfoort, gaat de Fabia daar deze week heen voor stage 2 tuning.
Ik lees geen Fabia 1.2 TDI GL ervaringen bij tuners, dus ik zal na afloop wel wat schrijven over mijn ervaringen.
Was de 1,2 tdi tot voor kort niet te tunen, of vergis ik me in het motortype? Dat kan verklaren waarom je geen ervaringen leest.
 

Fmoon

Forumguru
Gezien mijn nieuwe wagen nog wel even op zich laat wachten ga ik volgende week ook echt voor de vitamine kuur. Ben benieuwd naar het verschil.
 
bij Unlimited Tuning in Amersfoort hebben ze mijn Fabia 1.2 TDI naar 108,6 PK en 248 Nm getuned. Het is een heerlijk gevoel om te weten dat er power 'over' is om eventueel aan te wenden. En wanneer ik het niet gebruik is de auto zuiniger in het brandstofgebruik. Mijn vorige auto hadden ze ook getuned, maar nu merk ik wel een veel groter verschil. De Fabia had standaard 77,3 PK en 188 Nm.
 
Bovenaan Onderaan