VCDS of VAG-Com omgeving ?? vragen verzameld.

Antera

Donateur
Doe ik niet ben al jaren lid maar heb zelf een Seat Ibiza.
En omdat die op het zelfde platform staat als een Skoda ben ik lid geworden toen en omdat ik techniek leuk vindt.

Viel wel op dat je na jaren lid te zijn op een VCDS vraag ineens gaat reageren zonder je voor te stellen. Gegroet mijnheer en veel plezier op dit forum

Erik-JanB

Senior Member
Wat is er eigenlijk allemaal mogelijk om aan of uit te zetten bij bijv. een Skoda Rapid Spaceback uit 2014???

Antera

Donateur
@Antera Gaat 'coming home' via het portier of kan dit ook via het de afstandsbediening?

Kan alleen via de AB met lichtsensor en zonder helaas niet mogelijk aangezien hij die nodig heeft. Moet nog eens de schema's te pakken zien te krijgen om te kijken of een bruggetje doet alsof de lichtsensor erin zit

IBV

Senior Member
Kijk ik heb dezelfde vraag, alleen is die van mij net geboren en moet ie nog gewassen worden, zijn hielprikje krijgen en ingeschreven worden bij de burgerlijke stand. Ik hoop hem/haar binnenkort het eerste flesje te mogen geven.
Ik zelf denk aan needle sweep, tear wipe, cornering lights en CHLH, start-close doors en wat er hopelijk allemaal nog meer kan.
Ik bel of app je even zo gauw ik hem heb @Antera
Al vaker een Rapid Joy 2016 onder handen genomen?

Antera

Donateur
Heb al een paar Rapid's gedaan nog niet veel maar wel enkele. Lekker maar even wachten op zoon/dochterlief en dan zullen we eens een afspraakje inplannen

• Leuk
Waarderingen: IBV

Octaaf

Forumguru
(oud draadje, weet het. Maar wil niet meteen een nieuwe starten)

Werk in hoofddorp. De Google "plattegrond" heeft mij nog geen reactie opgeleverd, vind dat er weinig rode vierkantjes op vermeld worden. Zijn toch vast meer mensen in en rond Amsterdam?

Ik sta te trappelen van ongeduld om de S2 aan te passen/pakken.

Wie oh wie?

TurboT

Forumguru
@Antera Is er ook de mogelijkheid om bijvoorbeeld de rechter zijspiegel naar beneden te kantelen als je in zijn R aan het file parkeren bent?

Reverse start/stop ook mogelijk? Dus standaard uit en knopje drukken is aan

Het enige wat ik nog aan mijn Rapid mis dat is electric folding mirrors:dankje::dankje:.

Heeft iemand toevallig ervaring hier mee of is dit whisfull thinking.

Antera

Donateur
@Trangelang helaas is dit op de Rapid niet mogelijk. Ook het automatisch inklappen is op dit model niet mogelijk omdat de opbouw van het systeem "simpeler" is dan van bv de Octavia. Allemaal net wat anders. Zelf een schakeling maken en inklapbare spiegel pas zien te maken zou dit wel op kunnen lossen maar er is geen standaard oplossing voor.

TurboT

Forumguru
@Antera weet je toevallig waar je precies in VCDS de kentekenverlichtingscheck uit kunt zetten. Via diverse sites kan ik veel vinden behalve de kentekenverlichtingscontrole. De ledlampjes geven namelijk een foutmelding ondanks het Canbus ledjes zijn.

Antera

Donateur
zie het als een dagje weg ipv van te ver. Met de mooie ali kabel heel je auto op zijn kop zetten kost meer :-)

TurboT

Forumguru
Maar serieus een kabeltje doorbranden is lariekoek.

Het is en blijft digitaal met nullen en 1nen.

Als het werkt dan werkt het. De VCDS software is unlocked

ertromp

Forumguru
Maar serieus een kabeltje doorbranden is lariekoek.

Het is en blijft digitaal met nullen en 1nen.

Als het werkt dan werkt het. De VCDS software is unlocked
Kabeltje doorbranden???? :sterretjes:

Probleem is de stekker zelf die ze in China maken die kan e.e.a. aan de software beschadigen waardoor modules onbruikbaar raken.
Kan 9 keer goed gaan maar je zult maar net de 10e zijn. Koop je een mooie auto voor meer dan 20K en ga je dan lopen verklooien met een kabel van €10,-
Een ieder moet natuurlijk doen wat ie wil. Alleen VCDS Lite is vrijgegeven om met andere stekkers samen te werken maar op de VCDS software zitten toch echt licenties

TurboT

Forumguru
Ik zag op Aliexpress zo'n kabel van 50 euro. Daarbij krijg je een " gekraakte" vcds software bij. Als je het gaat updaten dan werkt niet meer. Ik dacht baat het niet, schaad het niet.

Ik heb tot nu geen slechte verhalen gelezen dat er iets mis ging. Eerder dat vcds de kabel niet herkent. Misschien een forum member hier evaring mee?

Bovenaan Onderaan