Kodiaq vragen en weetjes

CDK

Forumguru
Hoop dat ze morgen bij Versluis of de 16e bij Heron een 7-zits en een 5-zits hebben bij de preview! Ik zie dat er sinds 1 maart een 5-zitter op kenteken staat. De rest is allemaal 7-zits

Volgens de chauffeur die in opdracht van Pon alle dealers voorziet van de preview Kodiaq's zijn het uitsluitend 7 zitters :cry:
 

VanBokhoven

Senior Member
Youtuber Alaatin61 maakt sinds enkele jaren vrij uitgebreide in-depth filmpjes van het in- en exterieur van nieuwe auto's bij Nederlandse dealers. Blijkbaar is hij recent ook bij een preview geweest getuige dit uitgebreide filmpje. Voor de doorgewinterde youtube kijkers weinig nieuws onder de zon, maar voor wie een zwarte Kodiaq van dichtbij wil zien; bij deze.

 

duijt

Forumguru
Toch wel een instructief filmpje. Beenruimte op de achterbank houdt bepaald niet over zo te zien:nono:
 

Laurent

Nieuw lid
1 van de eerste Kodiaq's zonder 4x4, want voor de rest is het altijd de 4x4 versie op de foto's en filmpjes
 

massis

Senior Member
Youtuber Alaatin61 maakt sinds enkele jaren vrij uitgebreide in-depth filmpjes van het in- en exterieur van nieuwe auto's bij Nederlandse dealers. Blijkbaar is hij recent ook bij een preview geweest getuige dit uitgebreide filmpje. Voor de doorgewinterde youtube kijkers weinig nieuws onder de zon, maar voor wie een zwarte Kodiaq van dichtbij wil zien; bij deze.


F*ck wat een irritant Engels heeft die gast. Daar kan ik écht niet naar kijken...
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
F*ck wat een irritant Engels heeft die gast. Daar kan ik écht niet naar kijken...
Hoezo niet?
Het is in elk geval een stuk beter te verstaan en ook grammaticaal beter dan het Engels van heel wat Engelsen (en vooral Schotten en Ieren) die ik ken - om van de meeste Nederlandse bewindslieden maar helemaal te zwijgen. In die sector hebben we alleen Frans Timmermans en Jeroen Deysselbloem die echt behoorlijk goed Engels spreken, bij de rest zit ik me doorgaans plaatsvervangend te schamen en te hopen dat de vullingen niet uit m'n kiezen springen...
 

massis

Senior Member
Kom je dan tot een andere conclusie?

Nee :tongue: ik dacht eerst van wel, vandaar het bericht, maar dat had ik halfweg verwijderd. Echter nadien het andere bericht getypt over het filmpje maar de forumsoftware hier houdt leuk je halve bericht bij...

Bij deze terug weggehaald...

Hoezo niet?
Het is in elk geval een stuk beter te verstaan en ook grammaticaal beter dan het Engels van heel wat Engelsen (en vooral Schotten en Ieren) die ik ken - om van de meeste Nederlandse bewindslieden maar helemaal te zwijgen. In die sector hebben we alleen Frans Timmermans en Jeroen Deysselbloem die echt behoorlijk goed Engels spreken, bij de rest zit ik me doorgaans plaatsvervangend te schamen en te hopen dat de vullingen niet uit m'n kiezen springen...

Grammaticaal is het prima, sterker nog, ik ben er van overtuigd dat hij het op voorhand allemaal uittypt en controleert vooraleer hij het inleest.
Maar net daar zit het probleem: het wordt van een blad afgelezen (niet "verteld") door iemand die duidelijk niet vloeiend is in het Engels. Dat maakt de snelheid, intonatie en uitspraak enorm houterig, met verkeerde klemtonen, ...

Alle respect hoor want hij steekt er duidelijk veel werk in, maar ik vind't rotirritant om naar te luisteren.

Verstaanbaarheid van Schotten, Ieren, Amerikanen, Canadezen, ... daar heb ik allemaal geen moeite mee. Ik luister er zelfs graag naar. De gemiddelde Britse tiener daarentegen is inderdaad ook hemeltergend om aan te horen tegenwoordig, bijna net zo erg als die politici die je aanhaalt (zo hebben we ze in BE ook overigens...)
 
Laatst bewerkt:

maik1

Forumguru
Bedankt!
Even een vertaling van bovenstaande test door google translate (alleen het gedeelte over de motor):

Een benzinemotor slechts 1.395 cm3 en 125 pk in een goede grootte SUV, kan dit licht lijkt. En het is waar dat men niet moet verwachten goede weg SUV voordelen, moet worden erkend dat deze kleine motor doet cum laude.

Onhoorbare lage snelheid en vrij van trillingen (het verandert de TDI), 1.4 TSI laat Kodiaq sleept zijn lange gestalte zachtjes in de stad. De transmissie is prettig te hanteren en zeer vooruitstrevend koppeling die betrokken zijn bij de goedkeuring. Op de weg, de motor blijft moedig zijn om het verkeer te volgen zonder problemen en stal de auto 130 km

De stilte aan boord is mooi en we nooit het gevoel underpowered, behalve als het gaat om het dubbele op de weg of om een lange lading snelweg oprit aan te pakken. Hier, er is geen wonder ... Idem voor consumptie, aangekondigd op 6,1 l / 100 km in homologatie cyclus, maar dichter bij de 8,5 l / 100 km snelweg, zicht op de bijna 10 snelweg.

Het goede verrassing van dit Kodiaq gewoon zijn gedrag. Aan de ene kant, de kleine 17-inch wielen met een hoge zijwand banden (215/65 R17) te bewaren goede comfort zonder het gebruik van de gecontroleerde schorsing optie optie. Anderzijds de kleine motor vermindert de vooras en deze versie is zowel sneller reageren en soepeler dan 2,0 TDI DSG modellen bijvoorbeeld.

Best oke inderdaad, gelukkig :jaja:
En elk nadeel hep ze voordeel: door de lichte motor in de neus is de wegligging prima voor elkaar (in ieder geval wat beter dan de diesels), wat ook logisch is natuurlijk.
 

CDK

Forumguru
Ben benieuwd of er een toko is die de hemel met donkergrijze Alcantara kan overtrekken.......

Beste meneer de Kluijver,

Wij bekleden helaas geen hemels. Ik adviseer u hiervoor verder te zoeken naar een ander bedrijf. Onze specialiteit is echt het bekleden van stoelen, banken en deuren.

Met vriendelijke groet,

Romée van 't Wout
Leder Inbouw Nederland
 
Bedankt!
Even een vertaling van bovenstaande test door google translate (alleen het gedeelte over de motor):



Best oke inderdaad, gelukkig :jaja:
En elk nadeel hep ze voordeel: door de lichte motor in de neus is de wegligging prima voor elkaar (in ieder geval wat beter dan de diesels), wat ook logisch is natuurlijk.

Goed nieuws.
 

duijt

Forumguru
In de Franse test die ik eerder postte zag ik een nog een interessante foto van de tweede rij in de 7-zitter @Corné de Kluijver en @Skodiaq. De stoffen of lederen zitting loopt aan de zijkant minder ver door naar achter vanwege het klapsysteem. Daardoor lijkt het misschien op de foto van Skoda die @Corné de Kluijver gisteren postte dat de achterbank minder ver naar achter kan, terwijl dat niet zo is:pieker:. Maar misschien is de wens de vader van de gedachte...http://www.largus.fr/actualite-auto...iaq-premier-prix-8432384-10363934-photos.html
 

CDK

Forumguru
Ben benieuwd of er een toko is die de hemel met donkergrijze Alcantara kan overtrekken.......

Goedemiddag ,

Ik kan nog niet zeggen of we dit kunnen bekleden omdat we deze auto hier nog niet hebben gehad .
Mocht het mogelijk zijn dat kan ik u een prijsindicatie van € 1000.- ex btw doorgeven .

Mocht u verder nog vragen en of opmerkingen hebben dan hoor ik het graag !

Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen / Cordialement / Kind regards,
Gaby Braam



Maltaweg 5
1044 AH Amsterdam
Tel: +31 (0)20 - 44 86 757
Fax: +31 (0)20 - 44 86 758
Email: g.braam@alba-automotive.com
Web: www.alba-automotive.com
www.alba-eco-leather.com
 
Volgens een dealer zou er vandaag een mail zijn binnen gekomen dat het sleeppakket voorlopig niet leverbaar is. Dat betekend dus ook dat het niet standaard een simply clever optie is.

Ze veranderen nogal vaak bij PON de laatste tijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan