Ramen automatisch sluiten

Eerdaags willen wij de F2 combi bestellen,echter wat ik mij afvraag is.
Is het mogelijk met de afstandsbediening de ramen automatisch te sluiten wanneer je de auto op slot doet?
Wij zitten te denken aan ook elektrische ramen achter(wil mijn vrouw)en een af fabriek alarm.
In de Accesoires folder van de F2 staat bij het alarm dat het een klasse 2 of 3 is.
Helaas kon de dealer er op het moment nog weinig over vertellen.

Deze vraag is bij mij opgekomen ivm dat we een tijd geleden een Ford Focus hebben gehuurd en deze kon je op slot/alarm doen met de ramen open.

Tallguy

Forumguru
Ik weet niet zeker of dat met een Fabia werkt, maar bij mijn O2 is het zo dat als ik op de afstandsbediening de knop voor het openen (of sluiten) lang ingedrukt houdt, de ramen ook open/dicht gaan.
Lijkt me dat het voor een Fabia ook zo kan werken, maar zou iemand eigenlijk even moeten proberen.

Hetzer

Forumguru
Vreemd genoeg kun je dit niet met de afstandsbediening doen.deze optie werkt niet bij de Fabia1/2 en Roomster, wel kun je de ramen open en dicht doen door de sleutel in de deurslot te steken

Fabia

† In Memoriam
Het is wel mogelijk, ik heb ooit een Swift gehad met AB en electrische ramen. En bij een inbouwbedrijf een soort adapter laten inbouwen die automatisch de ramen liet sluiten als je op je AB drukte. Maar dat was er eentje van het type ARKO, ik weet niet of je nu met airco je ramen veel open hebt en of nu nog zin heeft.

Waar mij het meeste om gaat is:dat naar mijn idee een alarm alleen nut heeft als alle ramen uiteraard gesloten zijn.
Anders wanneer je raam open staat en op alarm,Op dat moment gaat het alarm alleen af wanneer je de deur opent, dus via het raam kan alsnog je auto worden leeg gehaald.Het automatisch sluiten heb ik ook een keer gezien bij een geleende audi.

Logisch moet je zelf ook opletten of ze dicht zijn.Maar als dit automatisch kan lijkt mij dat wel erg makkelijk.
De optie van de sleutel hoorde ik wel van de dealer.

EdK

Forumguru
De optie van de sleutel hoorde ik wel van de dealer.

Laat ons eens weten als het inderdaad mogelijk is, want dit zou inhouden dat het softwarematig ingesteld kan worden en dus ook uiteindelijk bij mijn Roomster moet kunnen.

Kan namelijk wel met sleutel de ramen open en dicht doen vanuit mijn portierslot maar niet met de afstandsbediening !

Laat ons eens weten als het inderdaad mogelijk is, want dit zou inhouden dat het softwarematig ingesteld kan worden en dus ook uiteindelijk bij mijn Roomster moet kunnen.

Kan namelijk wel met sleutel de ramen open en dicht doen vanuit mijn portierslot maar niet met de afstandsbediening !

Komende Vrijdag weer bij de dealer Voor de F2 Combi te bestellen (mits de prijzen dan wel bekend zijn).
En ik zal dan vragen of hij er achter kan komen of dit wel in te stellen is.

Fabia

† In Memoriam

Als het via het portierslot kan dan moet het toch ook kunnen via de AB. Kan me niet voorstellen dat dat niet mogelijk is.

joergarms

Senior Member
GRappig, dat is iets wat ik eigenlijk ook al een tijdje loop te bedenken. Met de AB kan het, dus via de computer met het toch makkelijk door te lussen zijn zou je zeggen.
Weer iets om onze Skodahoofden over te breken:confused:

GRappig, dat is iets wat ik eigenlijk ook al een tijdje loop te bedenken. Met de AB kan het, dus via de computer met het toch makkelijk door te lussen zijn zou je zeggen.
Weer iets om onze Skodahoofden over te breken:confused:

Waarschijnlijk bedoel dat het met de sleutel wel kan maar niet met de AB.

Yep, dat bedoelde ik, haha. tnx
Uhm, ik zou dus graag willen dat het met de AB kon.........

Vandaar dat ik dacht ; Mischien is dat wel mogelijk maar alleen in combinatie met het af-fabriek alarm.
Alarm inschakelen en de ramen+deauren gaan dicht.

Ik hoop dat er iemand is met een F2 incl. af fabriek alarm.

EdK

Forumguru
Als het via het portierslot kan dan moet het toch ook kunnen via de AB. Kan me niet voorstellen dat dat niet mogelijk is.

Eh het lijkt erg simpel wat je zegt maar als er hardwarematig iets ontbreekt dan kun je softwarematig wel iets aanpassen maar werkt het nog niet !
Lang leve het computer tijdperk !!??

Het CAN bus systeem komt in de meet en regel installatie's al langer voor onder de naam LON of EIB voor huisinstallatie's.
Het basisprincipe is het zelfde, en er kan heellllllllll veel mee maar er zijn vaak hele simpele dingen die niet zomaar mogelijk zijn !!

Vandaar dat ik er niet meer zomaar vanuit ga dat het mogelijk is dat met mijn afstandbediening de ramen auto omhoog gaan als ik de deuren sluit !!

Het is dan ook jammer dat de software afgeschermd is en dat je niet zomaar zelf kan klooien met je laptop !! aan de andere kant is het ook zeer begrijpelijk omdat er altijd mensen zijn die dan gaan klooien zonder dat ze weten wat ze doen met alle gevolgen van dien !!

Fabia

† In Memoriam
Eh het lijkt erg simpel wat je zegt maar als er hardwarematig iets ontbreekt dan kun je softwarematig wel iets aanpassen maar werkt het nog niet !

Vandaar dat ik er niet meer zomaar vanuit ga dat het mogelijk is dat met mijn afstandbediening de ramen auto omhoog gaan als ik de deuren sluit !!
!!

Ik was er eigenlijk ook al bang voor. Juist de simpele dingen kunnen zo ingewikkeld zijn :ahum: .

Hetzer

Forumguru

Het CAN bus systeem komt in de meet en regel installatie's al langer voor onder de naam LON of EIB voor huisinstallatie's.
Het basisprincipe is het zelfde, en er kan heellllllllll veel mee maar er zijn vaak hele simpele dingen die niet zomaar mogelijk zijn !!

Het is dan ook jammer dat de software afgeschermd is en dat je niet zomaar zelf kan klooien met je laptop !! aan de andere kant is het ook zeer begrijpelijk omdat er altijd mensen zijn die dan gaan klooien zonder dat ze weten wat ze doen met alle gevolgen van dien !!

je slaat de spijker op z'n kop, het heeft met de canbus te maken, tijdens de eerste skoda meeting bij Pon, heb ik het ook nagevraagd of het een optie was om de ramen te openen met de AB, ik kwam op dat idee omdat een neef van mij dan wel kon met de zelfde AB van z'n Touran...
Maar volgens Pon kon dat niet bij de Fabia-1 , had te maken mer afwijkende soft en hardware!!!!!!!!!

EdK

Forumguru
je slaat de spijker op z'n kop, het heeft met de canbus te maken, tijdens de eerste skoda meeting bij Pon, heb ik het ook nagevraagd of het een optie was om de ramen te openen met de AB, ik kwam op dat idee omdat een neef van mij dan wel kon met de zelfde AB van z'n Passat...
Maar volgens Pon kon dat niet bij de Fabia-1 , had te maken mer afwijkende soft en hardware!!!!!!!!!

Wel meneer PON geloof ik niet direct !! De hardware zal mijn inziens echt niet afwijken van de Seat en VW hardware mbt het CAN-bus syteem !
Waarom die opmerking ? wel als ik dit weer terug koppel naar EIB en LON dan wordt er volgens een afgesproken protocol gebouwd en voor elk merk een ander protocol te voeren is wel erg duur en onverstandig !!
Als ik EIB neem dan heb je alle schakelmateriaal fabrikanten met hun eigen design maar als ik alles van merk A heb dan kan ik zekers wel onderdelen van merk B en C gebruiken alleen moet ik voor die onderdelen het stukje specifieke software hebben om het in te kunnen lezen !!

Mbt de AB en het sluiten van de ramen zal de software hergeprogrameerd moeten worden !! Ze hebben bij de skodasoftware gewoon wat dingen weggelaten waardoor het niet werkt maar als er een tsjech aangezet wordt om de software te herschrijven en die aan de dealers zou aanbieden om deze in het manegment systeem te uploaden dan zou het gewoon moeten werken !!

Affijn misschien leest er nog iemand van PON mee en gaat hij of zij een reactie neerzetten of contact met Skoda opnemen en het verhaal voorleggen !

Dus mijn inziens moet het kunnen als de fabrikanten het maar mogen en cq uberhaupt willen doen !!

Standaard kan ik er nog wel in komen dat het dan niet mogelijk is.
Daarom dacht ik dat het evt wel mogelijk is in combinatie met een uitbreiding(hardwarematig) zodat de softwarematige aanpassingen hierna ook werken.

Bovenaan Onderaan