Kodiaq vragen en weetjes

Frenk21

Forumguru
bij deze een topic over alle vragen en weetjes over de Kodiaq die nu de topics interesse in en levertijden vervuilen.:D
 

Frenk21

Forumguru
@Paulw1 , het kan zijn dat deze na de introduktie in NL wel leverbaar worden net als het slaappakket, of dat PON heeft besloten die hier niet te leveren
 
Sorry, beter hier de vraag stellen ja, ik heb de andere post verwijderd.

In het instructieboekje wordt gesproken over interieurvoorverwarming en filehulp. Deze opties zijn echter niet te kiezen. Iemand enig idee of deze later nog te bestellen worden?

Of is filehulp standaard bij ACC, Lane Assist en DSG?
 
Volgens mij is de filehulp een combinatie van ACC en Lane Assist, zie:


Deze zijn inderdaad wel nodig voor Filehulp, net als DSG, maar of het dan ook gelijk werkt als je deze systemen hebt weet ik niet. Kan me voorstellen dat dit als aparte optie verkocht wordt.
 

Skodiaq

Forumguru
Filehulp is een combinatie van de twee. ACC remt je af, wat een standaard functie van ACC is en lane assist houdt je binnen de lijntjes.
 

Skodiaq

Forumguru
Klopt, maar zonder Filehulp functie werkt ACC niet onder de 65 km/h
Zeker wel: De ACC kan tussen de 30 en 160 km/u ingesteld worden. Maar vertraagd volledig tot stilstand als de auto dat voor je ook doet en zal, mits de stop niet te lang was automatisch weer versnellen. Zie de handleiding hierover:

6d3279a8b1.png
 

maik1

Forumguru
Vraagje over de "light assist": in de prijslijst van de kodiaq vind je de volgende standaard optie vanaf de Ambition: "lichtassistent met coming home, leaving home en tunnellicht".
Ik ben er wel al achter dat die lichtassistent niet hetzelfde is als de "smart light assist" optie, maar is het misschien wel hetzelfde als de "light assist" die hier bijna onderaan op deze pagina uitgelegd wordt (tweede tabje)? Let op, dit is voor de superb, maar ik neem aan dat het voor de kodiaq hetzelfde zou zijn:

http://www.skoda.nl/modellen/superb-combi/veiligheid

In de kodiaq handleiding staat op pagina 72 wel weer wat beschreven over "grootlichtassistent (light assist)", maar beschrijft niet precies de functionaliteit zoals op de pagina hierboven. Is de "lichtassistent" die standaard vanaf de ambition geleverd wordt nou ook dezelfde als het "grootlichtassistent"?

Eigenlijk zijn het dus een paar vragen :)
 
Sorry, je hebt gelijk ja. Het is de Lane Assist die onder de 65 km/h uitschakelt bij wagens zonder filehulp. Pagina 266.
 
Dealer heeft een en ander nagevraagd, filehulp en interieurverwarming zijn in Nederland niet leverbaar. De laatste in België trouwens wel.

Blijkbaar worden eind volgende week de geplande levertijden bekend. Hij wist niets van demoauto's, had het wel over een introductie event maar nog geen datum hiervoor.
 

Frenk21

Forumguru
Bij mijn dealer kreeg ik te horen dat de pre view op 16 maart is. Er komen dan 3 auto's. 1 om te bekijken en 2 om te rijden. Ook verwachten ze dat de demo-auto's niet eind maart aanwezig zijn, maar dat dat later wordt:mad::tegek::banghead:
 

Skodiaq

Forumguru
ik ga maar uit van levering in het 3e kwartaal..... veel eerder zal het niet zijn vrees ik.
Dérde kwartaal? Dat is wel heel pessimistisch. Ik blijf goede hoop houden. Die van mij staat gewoon begin april bij de dealer. Alle andere berichten negeer ik gewoon totdat de waarheid ze inhaalt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan