Hebben we al in het programma, iets meer koppel voor een soepeler motor bij een gereduceerd verbruik.
Je moet alleen wel reeel blijven, de fabrikanten proberen dit evenwicht ook op te zoeken, voordeel voor ons is dat wij niet aan de eu-norm hoeven te voldoen, dat wordt nooit meer gecontroleerd, enkel bij de typegoedkeuring van een nieuwe motor.
Als je een verbruikswinst hebt van 3-5% is dat reeel denken, als je dan ook nog eens 30-50Nm extra hebt loopt je (tdi) een stuk soepeler en verbruik je minder, al met al een leuke upgrade, de belasting voor de onderdelen is minimaal enz.
Je ziet veel schreeuwerige advertenties: "TUNING/POWERBOX VOOR 299,-, 50PK EN 100NM BIJ 15% LAGER VERBRUIK..............PERFECT!!"...........iedereen die logisch nadenkt weet dat dit simpelweg niet gaat, er is veel te doen met de software, maar er zijn grenzen en onmogelijkheden.
Je ziet nu dat ook VW de "blue" modellen heeft, dat doen wij ook (enkel software dan, geen extra lichte wielen enz.),is eigenlijk hetzelfde trucje.