Interesse tot koop van de Kodiaq?!

CDK

Forumguru
Prijzen in NL zijn gewoon al gek tov België., zal wel rond de 50000 zijn,
Dichter bij €60.000,- dan bij €50.000,- zelfs maar dat is nu eenmaal zo hier. Voor een vol uitgeruste Superb zit je bijna op €70.000,- zelfs. Ik heb dat overwogen maar ik gebruik die meerprijs liever voor tuning. Het frisse uiterlijk (is persoonlijke smaak uiteraard) de nieuwe technische snufjes en de prettige hoge zit en de daaraan gekoppelde makkelijke in en uitstap hebben mij voor de Kodiaq laten kiezen. Hij is aanzienlijk goedkoper als m'n huidige Superb en als ik er net zoveel plezier aan ga beleven dan ben ik content ;)
 

duijt

Forumguru
Zojuist besteld: Kodiaq 1.4 TSI ACT DSG Style Business, Quartz Grey, met Sunset en Adapt. cruise + front assist. Getwijfeld tussen deze en de gewone Style met een aantal opties zoals nav, omdat op de gewone Style behoorlijk meer marge/korting zit. Maar dan zou ik toch een paar voor mij belangrijke opties die op de Business zitten hebben gemist/moeten bijbestellen waardoor het toch weer een duurder verhaal werd, dus uiteindelijk gekozen voor de Style Business. Ook de kleur was lastig kiezen. Business grey, Quartz Grey, Magnetic Brown. Uiteindelijk de knoop maar doorgehakt: Business wat te licht, bruin, tsja bruin, moet je dat wel doen, dus het is Quartz geworden.
 

CDK

Forumguru
@duijt, voor mij was de kleur ook een dilemma, maar heb ook voor Quartz Grey gekozen. Overgang tussen lak en zwart kunststof delen is ook mooi bij deze kleur :thumbsup:
 

CDK

Forumguru
@Skodiaq, niet mee gereden maar wel 2 x 2 verschillende uitvoeringen in het wild van dichtbij bekeken ;)
 
Laatst bewerkt:

duijt

Forumguru
Iemand trouwens informatie over het Slaappakket, met die hoofdsteunen achter waarvan je de zijkanten naar voren kunt kantelen? Staat niet op de optielijst. Dealer wist het niet. Lijkt mij voor de kids bijv op vakantie wel handig:sleep:
 

Skodiaq

Forumguru
Ik zag trouwens dat er ergens een discussie was mbt het wel of niet mogelijk zijn van een variabele bagagebodem in combinatie met een reservewiel, dat is wel degelijk mogelijk:

(vanaf 1:00)

Ik heb overigens zelf ook gekozen voor de variabele bodem, niet eens zozeer wegens de extra opbergruimte die je er mee creëert, maar voor de vlakke laadruimte die je er mee krijgt.
 

CDK

Forumguru
@Skodiaq, in het door jou geposte filmpje wel, maar volgens de lijst en het bestelsysteem van de NL importeur Pon niet helaas.
 

marang73

Forumguru
Bereits einige Wochen vor der Markteinführung ist ein guter Teil der Jahresproduktion des neuen SUV-Modells verkauft.

Zin uit het persbericht.
 

johnboy

Donateur
Inderdaad, ik ben er een beetje klaar mee. Ga niet weer met de dealer in gesprek. Ik neem aan dat voor of in week 6 er een check met de fabriek is, athans, dat hoop ik gezien dit laatste.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Frenk21

Forumguru
@johnboy , volgens de mij toegestuurde prijslijst, staat bij variabele bagageruimtevloer een verwijzing 10.
Bij 10 staat: niet mogelijk in combinatie met reservewiel.

Ook in de optielijst staat een - dwz niet leverbaar

Dit moet dus al gewoon bekend zijn bij de dealer

Ik ben dus bang dat je of geen variabele vloer krijgt, of geen reservewiel:pardon:
 

johnboy

Donateur
Toch nog even in de Duitse configurator gekeken: als je een reservewiel selecteert dan is de variabele laadbodem niet meer beschikbaar en vice versa.
Wel vreemd dat de dealer dat dan wel in het systeem op enig moment heeft kunnen registreren.
Wordt bij latere aanpassingen van het bestelsysteem door Pon niet gekeken naar reeds gedane bestellingen????
Optielijst is inmiddels wel aangepast (geen idee wanneer) zie ik nu: niet in combinatie met reservewiel. Ik ga de optielijst toch maar weer eens door op nog meer veranderingen en dealer toch maar weer mailen...:cry:
 
Bovenaan Onderaan