Tallguy
Forumguru
Afgelopen zaterdag eens bij de VW dealer langsgereden voor een kijkje naar de Tiguan. Het model spreekt me wel aan...wat hogere zit en wat meer bodemvrijheid.
VAG auto's vind ik eigenlijk altijd wel prettig...Deutsche Grundlichkeit zullen we maar zeggen.
We mochten 30min in een 2.0TDI 140Pk 320NM Commonrail rijden, met een hoop extra opties.
De zit is prima voor iemand van 2mtr zoals ik (daarom toch ook naar dit model aan het kijken). De commonrail, die we straks ook bij de Skoda's krijgen, is inderdaad een stuk stiller dan de PD. Optrekken de A12 op viel iets tegen, maar het was wel een 4motion, dus een hoop extra wrijving voor het extra differentieel.
160km/h op de A12 klinkt lekker stil. Vermogen is dus inderdaad gelijk aan de PD 2.0
Prijstechnisch minder...startprijs van 40k
Degelijkheid is wel VW...handige zaken zoals deuren die van onder iets verder doorlopen tot onderaan het chasis...zorgt er voor dat er geen vuil kan komen op de deurrand waardoor je kleding vies kan worden.
Off-road even een kort testje gedaan...bodemvrijheid is niet slecht, maar volgens mij ligt een Santa-fe iets hoger op de weg.
Lekkere grote buitenspiegels, goed zicht naar achteren. Zelfdimmende binnenspiegel is tegenwoordig overal al standaard aan het worden.
De Tiguan word ook default met ESP geleverd.
Al met al een leuke auto, alleen dus prijzig.
De andere motor is een 1.4TFSI met 150pk/240Nm. Die ligt qua startprijs een stukje gunstiger, maar ja...31K is nog steeds een hoop geld voor een 'kale'auto.
Ik hoop zo dat Skoda een keer met een SUV gaat komen
VAG auto's vind ik eigenlijk altijd wel prettig...Deutsche Grundlichkeit zullen we maar zeggen.
We mochten 30min in een 2.0TDI 140Pk 320NM Commonrail rijden, met een hoop extra opties.
De zit is prima voor iemand van 2mtr zoals ik (daarom toch ook naar dit model aan het kijken). De commonrail, die we straks ook bij de Skoda's krijgen, is inderdaad een stuk stiller dan de PD. Optrekken de A12 op viel iets tegen, maar het was wel een 4motion, dus een hoop extra wrijving voor het extra differentieel.
160km/h op de A12 klinkt lekker stil. Vermogen is dus inderdaad gelijk aan de PD 2.0
Prijstechnisch minder...startprijs van 40k
Degelijkheid is wel VW...handige zaken zoals deuren die van onder iets verder doorlopen tot onderaan het chasis...zorgt er voor dat er geen vuil kan komen op de deurrand waardoor je kleding vies kan worden.
Off-road even een kort testje gedaan...bodemvrijheid is niet slecht, maar volgens mij ligt een Santa-fe iets hoger op de weg.
Lekkere grote buitenspiegels, goed zicht naar achteren. Zelfdimmende binnenspiegel is tegenwoordig overal al standaard aan het worden.
De Tiguan word ook default met ESP geleverd.
Al met al een leuke auto, alleen dus prijzig.
De andere motor is een 1.4TFSI met 150pk/240Nm. Die ligt qua startprijs een stukje gunstiger, maar ja...31K is nog steeds een hoop geld voor een 'kale'auto.
Ik hoop zo dat Skoda een keer met een SUV gaat komen